Ik zit met een probleempje wat waarschijnlijk redelijk simpel is, maar ik kan het nergens vinden. Ik ben bezig met javascript te leren en ik wil graag een tabel waar een gebruiker waarden in kan vullen. Hieronder moet een knop staan die de ingevoerde waarden (ze hoeven niet allemaal ingevuld te zijn) optelt en dan in een ander veld de uitkomst toont.
Ik heb nu dit:
Maar dit levert een waarde undefined op in een alertbox, en er wordt een nieuwe pagina geladen die leeg is. (dit is nog even een test, hoe het later in document.resultaatml.resultaat geplaatst wordt, komt t.z.t. wel.
Ik ben al lekker aan het klooien, maar het valt me toch redelijk tegen om even te doen. Iemand die mij misschien hiermee kan helpen? Of een goede tutorial heeft?
Ik heb nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <html>
<body>
<form name="milliliters">
<table border="1" width="100%">
<tr><td width="20%"><b>Chargenummer</b></td><td><b>Preparaat</b></td><td><b>Aantal ml</b></td></tr>
<tr><td> </td><td>NuTRIflex Lipid Basal</td><td><input type="text" name="1" size="4" maxlength="4" /></td></tr>
<tr><td> </td><td>KCl inj. 10 ml = 20 mmol K, 20 mmol Cl</td><td><input type="text" name="2" size="4" maxlength="4" /></td></tr>
<tr><td> </td><td>NaCl inj. 10 ml = 50 mmol Na, 50 mmol Cl</td><td><input type="text" name="3" size="4" maxlength="4" /></td></tr>
</table><br />
</form>
<form name="button">
<input type="button" name="controle" value="Controleer" />
</form>
<form name="resultaatml">
<input type="text" name="resultaat" />
</form>
<script language=javascript>
document.button.controle.onclick = function () {alert(document.write('document.milliliters.1'))}
</script>
</body>
</html> |
Maar dit levert een waarde undefined op in een alertbox, en er wordt een nieuwe pagina geladen die leeg is. (dit is nog even een test, hoe het later in document.resultaatml.resultaat geplaatst wordt, komt t.z.t. wel.
Ik ben al lekker aan het klooien, maar het valt me toch redelijk tegen om even te doen. Iemand die mij misschien hiermee kan helpen? Of een goede tutorial heeft?