20" Tft monitor voor Röntgen weergave

Pagina: 1
Acties:

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 22:09

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje en dat is dat ik een klant heb die zweert bij een bepaald type monitor welke niet of nauwlijk meer leverbaar is.
Het gaat hier om een Nec LCD2080UX+BX.
Deze kan volgens hem perfect foto's van röntgen laten zien en weergeven voor zodat de doktoren een medische conclusie van een foto kunnen nemen of maken.

Maar nu ben ik eigenlijk op zoek naar een monitor die dezelfde specs en weergave heeft als de NEC.
Ik heb al gelezen dat de Iiyama aardig in de buurt komt maar dat is mijn eigen ogen niet helemaal duidelijk. Misschien dat hier nog mensen zijn die hier al wat meer van weten en dus weten in welke merken deze tft panels nog meer verwerkt zitten en juist wel goed op voorraad.

:)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Volgens mij maken NEC, LaCie en Eizo speciaal schermen voor medische doeleinden. :) Ik denk dat daar wel een goed scherm bij zit. Volgens mij kun je beter niet voor IIyama gaan.

Hier kun je overigens checken welk scherm er in die NEC zit en of er vergelijkbare schermen zijn.
http://www.flatpanels.dk/panels.php

[ Voor 47% gewijzigd door SVDT op 06-12-2006 14:57 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 23:29
SVDT schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:54:
Volgens mij maken NEC en Eizo speciaal schermen voor medische doeleinden. :) Ik denk dat daar wel een goed scherm bij zit.
Volgens mij Philips ook. Vooral omdat ze daar een special afdeling voor hebben, zullen ze ook schermen kunnen leveren die voor zulke dingen gemaakt zijn. :)

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
SVDT schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:54:
Volgens mij maken NEC, LaCie en Eizo speciaal schermen voor medische doeleinden. :) Ik denk dat daar wel een goed scherm bij zit. Volgens mij kun je beter niet voor IIyama gaan.
Nee daar was ik al achter gekomen.
Iiyama heb ik gebeld en ze hebben me verteld dat hun schermen daar niet geschikt voor zijn.
Hoe staat het met viewsonic dan?

• SVDT
DaannO schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:56:
Volgens mij Philips ook. Vooral omdat ze daar een special afdeling voor hebben, zullen ze ook schermen kunnen leveren die voor zulke dingen gemaakt zijn. :)
Denk het ook wel ja, er zit in die NEC van de TS een S-IPS paneel van Philips-LG, ik neem aan dat ze er dan ook schermen van maken. ;)

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
SVDT schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:06:
[...]
Denk het ook wel ja, er zit in die NEC van de TS een S-IPS paneel van Philips-LG, ik neem aan dat ze er dan ook schermen van maken. ;)
welke van Philips en LG hebben dit paneel dan? :)

• SVDT
mydogisgone schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:12:
welke van Philips en LG hebben dit paneel dan? :)
Geen idee, maar het gaat wel om de volgende panelen die NEC gebruik in zijn 2080 serie. LG.Philips LM201U03, LG.Philips LM201U04 of een LG.Philips LM201U05. Allemaal S-IPS panelen.

• SVDT
Ik zou gewoon met Eizo of NEC bellen, een zeer goed scherm is voor dit soort dingen wel vereist zoals onderstaand plaatje laat zien. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ringholm.de/images/02010_01.jpg

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Topicstarter
SVDT schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:36:
Ik zou gewoon met Eizo of NEC bellen, een zeer goed scherm is voor dit soort dingen wel vereist zoals onderstaand plaatje laat zien. ;)

[afbeelding]
Ja ik heb net nog even met Nec gebeld en die zijn er nu achteraan.
Dus als het mee zit staan er volgende week 2 van die schermen.
Iets minder snel dan het zou moeten maar wel net zo goed.

Iig wel bedankt voor de tips! Ik ga nog wel even kijken of ik nog een goed vervanger kan vinden welke ook deze prestaties kan leveren.

Pagina: 1