Toon posts:

Exacte kopie maken van MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk momenteel op een MacBook Pro Core Duo, maar heb net bevestiging gekregen dat ik later op de middag mijn nieuwe Core 2 Duo mag gaan afhalen. Nu zou ik eigenlijk al mijn users, programma's, programma-instellingen, files, enz. willen overzetten zodat ik in principe kan verderwerken waar ik geëindigd was...

Had ergens iets gelezen over een applicatie genaamd "Migratie-assistent", maar weet niet in hoeverre deze alles overzet...

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 17:23
Dit programma zet over:

- Je gebruikersaccount (documenten, programma instellingen en alles wat verder in je thuismap staat)
- Je programma's

De keren dat ik het gebruikte kon ik naadloos doorwerken op de nieuwe machine. Met dezelfde instellingen, bureaublad. Zelfs de keychain en netwerkinstellingen verhuizen mee!

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Dus in feite heb ik niets anders nodig? Prachtig en bedankt voor het snelle antwoord!
Straks ff 120gb overpompen mbv Firewire :)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-02 19:37
ben benieuwd hoeveel verschil je merkt!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:32
Ja en die wizard komt volgens mij bij het aanzetten van je nieuwe Macbook Pro al op :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

En mocht je geen firewire kabel hebben, dan kun je natuurlijk ook altijd met de hand via een netwerk, USB-stick of DVD'tje je hele home directory (/Users/<jouwnaam>) overzetten. Je mist dan alle andere zaken als applicaties, frameworks enzovoorts, maar die kun je op de zelfde manier ook wel handmatig overzetten.

Die migratie-assistent is overigens wel echt een aanrader :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

En dit kan ik alleen maar beamen. Ik heb mijn oude 20" intel iMac overgezet naar mijn nieuwe 24" iMac op diezelfde manier. En mijn 24" ook zo weer overgezet op mijn MBP. Ideaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ow man dit is gewoon nog beter dan verwacht!
Heb inderdaad de wizzard gevolgd als je je mac voor de eerste keer opstart.
Op 2u tijd 120Gb overgezet.
Zelfs m'n icoontjes op m'n bureaublad stonden op dezelfde plaats!
Nu weet ik weer waarom ik ben overgeschakeld :)

Enkel 1 eigenaardigheidje:
Als ik m'n bureaublad bekijk zie ik niet al mijn files daar staan...
Als ik via Finder ga kijken zie ik ze ook niet allemaal, maar als ik bv. via Skype een bestand wil doorsturen, staan ze er dan wél weer allemaal... Iemand een idee hoe dit zou komen?
Er staat maar 1 user op m'n Mac, dus ik zit niet op het foute bureaublad te kijken.
Afbeeldingslocatie: http://maxvoltar.be/got/bureaublad.png

Verwijderd

Ik zou nog ff permissies herstellen. Daar ziet het naar uit.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ff reboot gedaan (had em nog niet afgezet na de installatie) en nu zie ik alles wel!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:54

Q

Au Contraire Mon Capitan!

offtopic:
zie ik daar een vista serial? foei foei!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:11
Q schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 21:29:
offtopic:
zie ik daar een vista serial? foei foei!
offtopic:
Via msdn kun je legaal vista krijgen en dan krijg je ook geen serial op papier. Zo'n bestandje zegt dus niets ;)

Verwijderd

Topicstarter
tweak_dude schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 23:19:
[...]

offtopic:
Via msdn kun je legaal vista krijgen en dan krijg je ook geen serial op papier. Zo'n bestandje zegt dus niets ;)
Inderdaad, wij hebben Vista al ontvangen en aangezien ik nu eindelijk een laptop van m'n werk heb mag ik die nu dus ook installeren! Helemaal niets illigaals dus :)

1 ander probleem: Ik heb soms last van een freeze. Deze duurt zo'n 30 seconden dat enkel de muis nog werk (cursor veranderd wel niet meer) en dan kan ik terug verder werken. Ligt dit aan het feit dat ik een kopie heb gedaan van een Core Duo naar Core 2 Duo?? Snap het echt niet, en als je net je vooruitgang aan het tonen bent aan je baas, komt dit niet goed over... Zeker niet als iedereen in het bedrijf verplicht is op een PC te werken en jij de baas hebt kunnen overtuigen dat een Mac beter is voor jou functie :)
Pagina: 1