Toon posts:

[ffmpeg] .mp4 converteren naar .flv

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat ik een .mp4 bestand (dat opgenomen is met mijn qtek9100) op mijn server probeer te converteren naar een .flv bestand dan lukt dit alleen voor het video gedeelte en op het audio gedeelte geeft hij een of andere melding waar ik ook niet echt veel mee kan, heb al enige tijd gegoogle'd en op tweakers lopen zoeken, maar kan niet echt vinden waar het aan licht. Zoals jullie kunnen zien heb ik ffmpeg met amr_nb en amr_wb gecompiled en hij herkend ook dat het qua audio om de amr_nb codec moet gaan, maar nog converteerd het niet....iemand hier enig idee wat het zou kunnen zijn?
Hieronder de output van het converteren:
ffmpeg -i VIDEO_00001.mp4 -f flv -acodec amr_nb -ar 8000 -ac 1 -ab 32 test.flv
FFmpeg version SVN-rUNKNOWN, Copyright (c) 2000-2006 Fabrice Bellard, et al.
  configuration:  --prefix=/usr --libdir=/usr/lib --shlibdir=/usr/lib --mandir=/usr/share/man --enable-static --enable-shared --cc=gcc --disable-altivec --disable-debug --disable-v4l --disable-v4l2 --disable-dv1394 --disable-network --disable-opts --enable-a52 --enable-xvid --enable-vorbis --enable-libogg --enable-dts --enable-x264 --enable-faad --enable-faac --enable-amr_nb --enable-amr_wb --enable-gpl --enable-pp --disable-strip
  libavutil version: 49.0.1
  libavcodec version: 51.20.0
  libavformat version: 50.6.0
  built on Nov 30 2006 14:36:23, gcc: 3.4.2  (Gentoo Linux 3.4.2-r2, ssp-3.4.1-1, pie-8.7.6.5)
Input #0, mov,mp4,m4a,3gp,3g2,mj2, from 'VIDEO_00001.mp4':
  Duration: 00:00:35.1, start: 0.000000, bitrate: 153 kb/s
  Stream #0.0(und): Video: mpeg4, yuv420p, 176x144, 10.00 fps(r)
  Stream #0.1(und): Audio: amr_nb, 8000 Hz, mono
Output #0, flv, to 'test4.flv':
  Stream #0.0: Video: flv, yuv420p, 176x144, q=2-31, 200 kb/s, 10.00 fps(c)
  Stream #0.1: Audio: amr_nb, 8000 Hz, mono, 32 kb/s
Stream mapping:
  Stream #0.0 -> #0.0
  Stream #0.1 -> #0.1
[amr_nb @ 0x40436f08]codec not compatible with flv
Could not write header for output file #0 (incorrect codec parameters ?)

Zou hier echt heel erg mee geholpen zijn, loop namelijk al bijna een week te zoeken en te proberen, maar tot nu toe zonder succes

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het heeft te maken met de versie van ffmpeg die je gebruikt.
Als je op de onderstaande link klikt kom je op een pagina waar er iets meer over gezegd word. Het komt er op neer dat je ffmpeg met extra opties moet compileren (dacht Ik).

http://www.niemueller.de/wiki/index.php?ConvertVideoTo3GP

Verwijderd

Topicstarter
Volgens deze pagina moet je inderdaad ffmpeg met extra opties compilen, dit is echter ook gedaan en dus zou je verwachten dat het ook zou moeten werken, op deze pagina wordt echter ook gesproken over het geluid er apart uithalen met mplayer en dan later weer samen te voegen ofzo. Maar dit moet toch ook gewoon in een keer kunnen met ffmpeg, ik heb de juiste audiocodecs meegecompiled tenslotte...

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dat zou ik om eerlijk te zijn niet weten. Maar heb je het al geprobeerd door eerst het geluid eruit te halen, en dan later weer samen te voegen. Je kunt hier later makkelijk genoeg een scriptje van maken, zodat je er dan weinig werk mee hebt.

Verwijderd

FLV kan alleen met mp3. FLV (Flash video) in ffmpeg ondersteunt geen AMR narrowband. AMR kan (in ffmpeg, again) alleen in 3gp worden gemuxed.

Verwijderd

Topicstarter
Via mplayer heb ik nu het geluid eruit gehaald en ik heb ik een file gekregen met de naam audiodump.wav...bij het combineren van deze bestanden tot een flv bestand geeft hij nu alleen de volgende error:

ffmpeg -i VIDEO_00001.mp4 -i audiodump.wav -map 0.0 -map 1.0 test.flv
FFmpeg version SVN-rUNKNOWN, Copyright (c) 2000-2006 Fabrice Bellard, et al.
  configuration:  --prefix=/usr --libdir=/usr/lib --shlibdir=/usr/lib --mandir=/usr/share/man --enable-static --enable-shared --cc=gcc --disable-altivec --disable-debug --disable-v4l --disable-v4l2 --disable-dv1394 --disable-network --disable-opts --enable-a52 --enable-xvid --enable-vorbis --enable-libogg --enable-dts --enable-x264 --enable-faad --enable-faac --enable-amr_nb --enable-amr_wb --enable-gpl --enable-pp --disable-strip
  libavutil version: 49.0.1
  libavcodec version: 51.20.0
  libavformat version: 50.6.0
  built on Nov 30 2006 14:36:23, gcc: 3.4.2  (Gentoo Linux 3.4.2-r2, ssp-3.4.1-1, pie-8.7.6.5)
Input #0, mov,mp4,m4a,3gp,3g2,mj2, from 'VIDEO_00001.mp4':
  Duration: 00:00:35.1, start: 0.000000, bitrate: 153 kb/s
  Stream #0.0(und): Video: mpeg4, yuv420p, 176x144, 10.00 fps(r)
  Stream #0.1(und): Audio: amr_nb, 8000 Hz, mono
Input #1, wav, from 'audiodump.wav':
  Duration: 00:00:34.9, start: 0.000000, bitrate: 128 kb/s
  Stream #1.0: Audio: pcm_s16le, 8000 Hz, mono, 128 kb/s
File 'test.flv' already exists. Overwrite ? [y/N] y
Number of stream maps must match number of output streams

Ligt dit aan het feit dat ik nu een .wav heb (met andere woorden moet deze eerst omgezet worden naar .mp3 omdat flv hier alleen maar mee om schijnt te kunnen gaan? Of doe ik hier nog iets anders fout...

Verwijderd

Topicstarter
*subtiel schopje* niemand die mij hier nog iets verder mee kan helpen?

Verwijderd

Je probeert nu twee input files naar 1 output file te schrijven, ffmpeg kan dat niet.

Als je nou fatsoenlijk leest (!!!), dan lees je dat ik zeg: "mp3" in plaats van "amr". Nogmaals, hoe kom je erbij amr te gebruiken? Weet je wel wat dat is? AMR is een telefoon-muziek/film formaat van bijzonder lage kwaliteit, te vergelijken met zaken als alaw of adpcm. Het wordt alleen gebruikt in de 3gp (een variant op quicktime/mov) muxing, en niet in flash video.

Voor flash video gebruik je:
code:
1
ffmpeg -i VIDEO_00001.mp4 -f flv -acodec mp3 -ar 8000 -ac 1 -ab 32 test.flv

Verwijderd

Topicstarter
ik ging ervan uit van post van flapdrol met die van jou, ffmpeg kan geen amr aan, dus misschien geluid eruit halen en dan later samenvoegen... Met de commandline die jij nu geeft lijkt het goed te gaan, echter op het moment dat encoden begint "Press [q] to stop encodig", gaat hij nu onderuit met een floating point exeption...ik maak gebruik van gentoo en heb alles geinstalleerd via de portage.
Zou jij als iemand met duidelijk ervaring op dit gebied misschien weten, waarop het nu nog fout kan gaan?
Heb in mijn makefile gewoon mp3lame staan, wat ook zichtbaar is bij het runnen van ffmpeg:

configuration: --prefix=/usr --libdir=/usr/lib --shlibdir=/usr/lib --mandir=/usr/share/man --enable-static --enable-shared --cc=gcc --disable-altivec --disable-debug --disable-v4l --disable-v4l2 --disable-dv1394 --disable-network --disable-opts --enable-mp3lame --enable-a52 --enable-xvid --enable-vorbis --enable-libogg --enable-dts --enable-x264 --enable-faad --enable-faac --enable-amr_nb --enable-amr_wb --enable-gpl --enable-pp --disable-strip

Het lijkt mij dan ook dat hier niets mis mee is, echter gaat hij toch onderuit....
Pagina: 1