Toon posts:

Als EPS opslaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal grote designs, met veel kleur, die straks op grootdoek gerpint zullen worden (maten zijn 3x4 meter). Ik maak gebruik van PhotoShop CS2 en de drukker heeft me gevraagd ze in EPS formaat op te slaan.
Vraag is welke versie ik nu moet pakken (1.0 of 2.0) en met welke settings ik rekening moet houden? Je kunt vanalles kiezen en ik kan er niet uithalen wat nu wel en niet nodig is.

Alvast bedankt!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Met alle respect, maar waarom vraag je dit hier? De drukker wil (waarschijnlijk) dat je bestand met bepaalde settings bij hem inlevert, dus vraag het hem?

Hier staat tekst

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:20

TeeDee

CQB 241

Ik hoop voor je dat de drukker Photoshop EPS (pixel-based) wilt hebben en niet Illustrator EPS (vector-based).

Een Photoshop EPS is afaik niet onderhevig aan versies. (En wat Sjaak_Afhaak zegt :))

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Tip: doe er altijd een standaard JPEG bij waarvan je zeker weet dat de kleuren goed overkomen, zodat de drukker kan vergelijken of de EPS bij hem hetzelfde gekleurd is als bij jou. Dat wil nog wel eens problemen opleveren namelijk. Welk formaat je drukker wil kun je idd beter daar vragen.

Mother, will they like this song?

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

TeeDee schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:13:
Ik hoop voor je dat de drukker Photoshop EPS (pixel-based) wilt hebben en niet Illustrator EPS (vector-based).

Een Photoshop EPS is afaik niet onderhevig aan versies. (En wat Sjaak_Afhaak zegt :))
Als het hier gaat om vectortekeningen zoals teksten dan wil je juist wel Illustrator EPS gebruiken... geeft namelijk zo min mogelijk verlies omdat het pas in de ripserver wordt omgezet naar pixels (bitmap).

dubbelpost \o/

Mother, will they like this song?

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

TheLunatic schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:17:
[...]

Als het hier gaat om vectortekeningen zoals teksten dan wil je juist wel Illustrator EPS gebruiken... geeft namelijk zo min mogelijk verlies omdat het pas in de ripserver wordt omgezet naar pixels (bitmap).

dubbelpost \o/
Ik bedoel het meer omdat ik in de topicstart Photoshop zie staan. Als de drukker nu vector EPS wil hebben, heeft JeDr een probleem. Vandaar :)

En wat betreft:
TheLunatic schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:16:
Tip: doe er altijd een standaard JPEG bij waarvan je zeker weet dat de kleuren goed overkomen, zodat de drukker kan vergelijken of de EPS bij hem hetzelfde gekleurd is als bij jou. Dat wil nog wel eens problemen opleveren namelijk. Welk formaat je drukker wil kun je idd beter daar vragen.
Ik zou gewoon een printje/kleurproef bijleveren :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon photoshop EPS, géén vector. Vraag me vooral af wat voor invloed de settings kunnen hebben op de kleuren.
Zal inderdaad ook de drukker eens vragen ja :)

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Hoho, je hebt het in je startpost niet over kleursettings gehad.
Over het algemeen (hoop ik tenminste :)) kan jouw drukker je een profiel aanleveren. Deze inladen in Photoshop et voila, JeDr is voor een groot gedeelte klaar.

Pagina: 1