BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Kun je ook niet één foto de door jou gewenste WB waarde meegeven en dan met de Lift&Stamp tool deze overbrengen op een serie geselecteerde foto's? Dit werkt, maar of het is wat jij zoekt?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het is niet het gene wat ik zoek. Er kan nu alleen als referentie kleur, kleur wit worden gebruikt, dat werkt niet altijd even nauwkeurig, daarom wil ik graag een grijskaart kopen en een andere waarde aan aperture opgeven als referentie waarde. Maar ik kan nergens de optie vinden om dat aan te passen.Abbadon schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:55:
Kun je ook niet één foto de door jou gewenste WB waarde meegeven en dan met de Lift&Stamp tool deze overbrengen op een serie geselecteerde foto's? Dit werkt, maar of het is wat jij zoekt?
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114
Je kunt ook een preset aanmaken. Neem bijvoorbeeld de foto met je grijskaart er op en stel in de toolbar bij White Balance (zo'n tandwieltje met naar beneden wijzend driehoekje d'r naast) de door jouw gewenste waarden in als een preset. Je kunt de preset een naampje geven en vervolgens op alle foto's die je wilt toepassen. Alleen kan dat dan vervolgens alleen maar per foto, dus niet een hele stapel tegelijk. Dat misschien wat?
Misschien leg ik het niet goed uit... Het gaat me nog niet zo zeer om het verwerken van een batch hier... Ik heb inmiddels manieren gevonden hoe ik dat kan doen.

De druppelaar onder het driehoekje van White Balance. Als ik daar met me muis over heen ga, staat er "choose the white point from an image". En daar zit eigenlijk mijn uitdaging, ik wil niet een white point kiezen, maar een gray point, met een grijswaarde die ik zelf in kan stellen.

De druppelaar onder het driehoekje van White Balance. Als ik daar met me muis over heen ga, staat er "choose the white point from an image". En daar zit eigenlijk mijn uitdaging, ik wil niet een white point kiezen, maar een gray point, met een grijswaarde die ik zelf in kan stellen.
Oh, je wilt een gray point, probeer dan de Gray dropper eens?
Pagina: 1