Tel 2 poort op Casema / Motorola SBV5121e VoIP modem

Pagina: 1
Acties:
  • 5.152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Iedjee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-12 12:50
Ik heb via Casema VoIP-telefonie met het Motorola SBV5121e kabelmodem. Daar zitten twee telefoonlijn-aansluitingen op, de eerste ingang (tel1) is gebruikt voor de Casema-lijn. Ik vroeg me af of het mogelijk is om de tweede ingang (tel2) zó te configureren dat ik deze kan gebruiken via VoIPBuster of iets dergelijks... Met de juiste DECT-set wil ik dan tel2 als IP-lijn gebruiken en de tel1 als "vaste" lijn.

Het lukt me wel om via http://192.168.100.1 en login "admin" en password "motorola" in de interface met het modem te komen, maar echte configuratieopties zie ik daar niet... Zijn er andere manieren om "in" het modem te komen (behalve dan door Casema zelf van buitenaf).

Overigens heb ik het geheel goed draaien met een Netgear Rangemax WPN824 wireless router erachter. :-)

Verwijderd

Nee je kunt de Tel2 poort niet configureren om via een SIP provider te gebruiken. Alleen Casema kan deze instellingen vanaf afstand wijzigen.

De Tel2 poort is voor als je een 2e lijn neemt bij Casema.

• Venun
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-08-2017
tenzij je goed bent met modems openschroeven en lassen, is het vrij onmogelijk :P

(als het je wel lukt, laat het dan aub wel weten ;P)

Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:56
Zoals al word gezegd, helaas onmogenlijk. Misschien maar een ATA kopen? Die kun je dan lekker helemaal zelf configureren :)