Toon posts:

Internet Explorer beveiligingszone instellen via GPO

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben de hele ochtend al aan het zoeken hoe ik op mijn server (SBS 2003) via een gpo de beveiligingszones in kan stellen.

Het netwerk bestaat uit 1 server en een 14 tal clients (winxp en win2000).
Omdat op iedere pc de internetzones (Internet explorer - Extra - Opties - Beveiliging) anders staan, wil ik ze als volgt configureren:

Het internet - Normaal
Lokaal intranet - Normaal
Vertrouwde websites - Normaal
Websites met beperkte toegang - Hoog

Ik heb het wel voor elkaar gekregen om te blokkeren dat gebruikers zelf de zones kunnen aanpassen. Maar ik wil dus dat iedereen de bovenstaande instellingen heeft.

Wat ik al geprobeerd heb:

Uiteraard een gpo aangemaakt en aan een OU gehangen.
Computerconfiguratie - Beheersjablonen - Windows Onderdelen - Internet Explorer - Onderdeel internet opties van het configuratiescherm - Het tabblad beveiliging - Hier heb ik de zones ingesteld zoals hierboven beschreven. Maar als ik op de client inlog heb ik nogsteeds de beveiligingszones niet staan zoals ik ze had ingesteld in de gpo.

Gebruikerconfiguratie - Windows Instellingen - Internet explorer onderhoud - Beveiliging - Beveiligingszones en inhoudsrestricties - Hier heb ik ook de bovenstaande instellingen gewijzigd, maar ook zonder succes.

Sites gevonden met google

klik
klik
klik

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
heb je ze wel goed geplaatst? op user of op computer?

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:26:
heb je ze wel goed geplaatst? op user of op computer?
Heb ze op allebei geprobeerd, user en computer.
De gpo wordt wel doorgevoerd, want zoals ik al zei ik heb in de gpo ingesteld dat de gebruiker de zones niet mogen wijzigen, en die is keurig grijs :)

• sjongenelen
quote: Computerconfiguratie

moet je die niet op een computer zetten?

edit: dus 2 gpo's, 1 op UO van de gebruikers, 1 op de OU met de computers.

[ Voor 34% gewijzigd door sjongenelen op 06-12-2006 14:10 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:09:
quote: Computerconfiguratie

moet je die niet op een computer zetten?

edit: dus 2 gpo's, 1 op UO van de gebruikers, 1 op de OU met de computers.
Sorry dat volg ik niet helemaal. In de OU staan de gebruikers en de computers in. Voorbeeld:
OU_Engeneering:
- ws001
- j.janssen

• sjongenelen
aaaah, oké ik hou mijn ou's altijd gescheiden..

dan kan ik je niet verder helpen :+ misschien even kijken of je de juiste policy's wel binnenkrijgt.. dat kun je testen met een commando :/

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
TheNymf schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:17:
aaaah, oké ik hou mijn ou's altijd gescheiden..

dan kan ik je niet verder helpen :+ misschien even kijken of je de juiste policy's wel binnenkrijgt.. dat kun je testen met een commando :/
Policy krijg ik wel goed binnen

commando is denk ik gpresult wat je bedoeld.

Ik heb hier een ou voor elke afdeling, met daarin de werknemers die op die afdeling werkzaam zijn

• sjongenelen
gpresult ja :) (*ik werk altijd met windows 2000, dus geen ervaring)

het zou in principe wel moeten werken... kijk eens of je op je xp bakjes met gpedit.msc wél die policy door kunt drammen?

you had me at EHLO

Verwijderd

Staat je Internet Explorer Enhanced Security Configuration geinstalleerd op je SBS server ? Indien ja, dan worden de settings ivm IE die je specifieert in de grou policy enkel toegepast op andere machines die de IEESC geinstalleerd hebben. Aangezien dit niet bestaat voor XP en 2k, gaan je settings nooit toegepast worden op je clients.
Ofwel uninstalleer je IEESC op je server, ofwel editeer je de GPO vanaf een machine waarop hij niet geinstalleerd staat.

IEESC vind je onder add/remove programs, windows components.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

GPO's etc behoren IMO beter in WSS :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 09:38:
Staat je Internet Explorer Enhanced Security Configuration geinstalleerd op je SBS server ? Indien ja, dan worden de settings ivm IE die je specifieert in de grou policy enkel toegepast op andere machines die de IEESC geinstalleerd hebben. Aangezien dit niet bestaat voor XP en 2k, gaan je settings nooit toegepast worden op je clients.
Ofwel uninstalleer je IEESC op je server, ofwel editeer je de GPO vanaf een machine waarop hij niet geinstalleerd staat.

IEESC vind je onder add/remove programs, windows components.
IEESC staat inderdaad aan op de sbs server. (heb hier de nederlandse versie en dat is volgens mij: verbeterde beveiliging van Internet Explorer)
En ik pas de policy aan op de server, ga even kijken hoe ik deze op *als ik je goed begrijp* een windows xp machine kan maken en vervolgens op de server importeren

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

importeren werkt niet, gebruik dan liever gpmc vanaf een XP werkstation om die settings te doen..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Inderdaad. Of, verwijder IEESC op je SBS :P
Pagina: 1