Migratie Outlook PST naar Lotus Notes

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wij zijn bezig om een aantal gebruikkers te migreren van Outlook 2003 naar Lotus Notes 6.5.5. Nu werken deze clients op dit moment met POP3, zodat iedereen eigen PST-files heeft. Er word dus niet met Exchange of een ander Mailserver-pakket gewerkt.

For the record: Outlook 2003 is Spaanstalig, Lotus Notes is Engelstalig.

Weet iemand een goede tool om Outlook PST-files om te zetten naar Lotus Notes databases (NSF-files dus)?

Ik heb de Outlook connector for Lotus Domino van Microsoft geprobeerd. Hier werkt hij prima (wel met een Engelse Outlook), maar bij de klanten niet. Hij klaagt dat hij de Lotus-server niet kan vinden, terwijl die gewoon werkt (Lotus Notes-client werkt prima). En ja, ik heb de Spaanse versie van de Connector gebruikt.

Na wat zoekwerk op Internet kwam ik op http://www.emailman.com/conversion/ uit waar een heleboel handige tools staan. Ik heb er hiervan een aantal geprobeerd (concreet: Transend Migrator, Aid4Mail, E-mail Shuttle) geprobeerd, maar geen van allen werkt. De een loopt muurvast (Transend), de anderen kennen óf geen standalone PST-files (enkel Exchange), of kennen Notes weer niet). Ook een aantal andere geprobeerde tools werkte niet.

Ik ben bekend met BinaryTree, maar hier hebben we geen geldige licentie van, en er is geen trial-versie te downloaden.

Overigens gaat het om de hele mailbox, maar met name de inbox is van belang. Veel tools kunnen wel zaken als Adressbooks converteren, maar dat is dus niet wat ik zoek!

Heeft er al vaker iemand met dit bijltje gehakt, of weet iemand een goede tool hiervoor?

Virussen? Scan ze hier!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-07 14:41
Voor de weg andersom (van Notes naar Outlook) kon ik ook niks simpels vinden, ook niks gratis btw.

Wat ik toen heb gedaan is op Exchange IMAP aangezet, de notes database openen, internet email van notes instellen naar je exchange server, en maar kopieren en plakken.

Nu lees ik dat je geen Exchange hebt, maar PST, misschien iets van een gratis servertje zoeken die PST's kan mounten als mailboxen?

Dan kun je het andersom kopieren :)

Verwijderd

heb je hier wat aan?
http://www-128.ibm.com/developerworks/lotus/library/damo/
Voor de weg andersom (van Notes naar Outlook) kon ik ook niks simpels vinden, ook niks gratis btw.
De migratiewizard van Exchange? erg simpel en erg gratis :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 17:43 ]

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-06 14:59
Je kunt BinaryTree contacten via hun website en ze om een evaluatie versie vragen. Dan krijg je 'm wel gewoon.

Als het niet veel mailboxen zijn is de weg via IMAP overigens zo'n slechte nog niet.

[ Voor 28% gewijzigd door martdj op 13-12-2006 22:57 ]