Toon posts:

Geheugen DDRII PC7200 op welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga van de week een conroe E6300 aanschaffen, en wil natuurlijk lekker aan het overclokken gaan.
Nu kan ik volgens mijn berekeningen 3.15Ghz halen met DDRII PC7200 geheugen. Maar kan dat ook in de practijk?

DDRII 900 = 450 Mhz
FSB = 266 standaard kan die dan naar 450?
Dan wordt het namelijk 7 (multiplier) * 450 = 3.15Ghz

Maarja dan is nog steeds de grote vraag welk bordtje ik daar het beste voor kan gebruiken, dat die snelheden aankan (zo goedkoop mogelijk svp). Ik wil namelijk wel alles synchroon houden (cpu/mem). Een Freezer PRO 775 kan dit toch wel cool genoeg houden? (aangezien iedereen met stock soms nog hoger komt?

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

rimpeldinky

nani?

als je processor dat haalt, kan je geheugen dat wel bijhouden, beetje geheugen kan nog wel iets verder als opgegeven ook

*burp*

Verwijderd

Topicstarter
Maarja dat geheugen kan ik bijv. ook op 400 laten draaien zodat me CPU op 2800Mhz loopt?
Of wordt het dan onstabieler net als met overclokken van het geheugen?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het geheugen kan TOT 450Mhz aan officieel.
Alles er onder is goed.
Zomaar je FSB naar die snelheid rammen je je CPU zo hard overklokken is vragen om problemen, dus doe dat maar niet. Stapjes van een paar Mhz. Meer niet.

Anyway, ik verwacht eigenlijk niet dat je op 3.15Ghz kan komen zonder hele zware koelmethoden. Luchtkoeling gaat het zeker niet halen.
Denk dat je met chilled water setups of zelfs vrieskoel installaties zal moeten werken om aan die snelheid te komen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
[OC] 4ghz allendale/conroe results met retail cpu's
Komen tot 4ghz (de E6300) dan vind ik 3.15Ghz nog mager :)

Die conroe is toch wel redelij koel van zichzelf en ik heb 1x120MM in (blaast recht in de Artic cooler Pr 775 heb die namelijk gedraait :)), en 1 x 120MM + 1 x 80MM uit

En 2*512Mb PC7200 is 130E en anders ben ik 30E goedkoper uit dus vind het wel het proberen waard maar moet wel zeker zijn dat als de CPU het niet aankan dat me geheugen langzamer kan (lees synchroon).

Enne met 2.8 ben ik ook tevreden hoor!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 13:07 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Jah en dat zijn mensen die puur geluk hebben met een leuke stepping enzo.
Dat er een handje vol mensen zijn die het halen zegt niet dat jij het kan. Ze hebben enorm veel moeite gedaan om zo ver te komen.

De E6300 van Rol-Co die in dat topic staat, wordt gekoeld met een vrieskoel installatie. Niet iets wat je zomaar ff ergens uit je schuurtje trekt.
Daarnaast zal het moederbord wel aan alle kanten gemod zijn om zo ver te kunnen komen. (Voltmods voor CPU, RAM, Bus, etc etc)
Waarschijnlijk ook allerlei andere extreme koeling voor de rest van de hardware.
Verwacht maar niet dat je over de 3.15 gaat komen. hell, zelfs 2.8 gaat waarschijnlijk veel werk worden.

maargoed, suc6 iig. Ik wens het je echt toe, maar de kans dat je erg ver komt schat ik niet bijster groot in.

[ Voor 58% gewijzigd door McKaamos op 06-12-2006 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:07:
Jah en dat zijn mensen die puur geluk hebben met een leuke stepping enzo.
Dat er een handje vol mensen zijn die het halen zegt niet dat jij het kan. Ze hebben enorm veel moeite gedaan om zo ver te komen.

De E6300 van Rol-Co die in dat topic staat, wordt gekoeld met een vrieskoel installatie. Niet iets wat je zomaar ff ergens uit je schuurtje trekt.
Daarnaast zal het moederbord wel aan alle kanten gemod zijn om zo ver te kunnen komen. (Voltmods voor CPU, RAM, Bus, etc etc)
Waarschijnlijk ook allerlei andere extreme koeling voor de rest van de hardware.
Verwacht maar niet dat je over de 3.15 gaat komen. hell, zelfs 2.8 gaat waarschijnlijk veel werk worden.

maargoed, suc6 iig. Ik wens het je echt toe, maar de kans dat je erg ver komt schat ik niet bijster groot in.
Oke bedankt, naja ga het toch proberen (kan het niet laten). Maar iig bedankt voor de tips/advies/opbouwende kritiek. Weet je ook een goede Mobo?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ik geloof dat Syngrow met een Biostar moederbord werkte.
Andere goede optie lijkt mij een Asus P5W / P5B of iets dergelijks.
Abit maakt ook goede overclock borden, en DFI heeft ook mooi spul.
Lees anders dat topic even door wat je zelf al aangaf en ga op zoek naar de systemen van de mensen die zo ver zijn gekomen met overklokken.

Ik weet niet of je van plan bent om voor extreme koeling te gaan, maar mocht je dat doen, kijk dan maar even naar waterkoeling.
Neem geen standaard setjes, die zijn puur voor stilte en kunnen nauwelijks meer warmte afvoeren dan waarvoor ze gemaakt zijn.
Stel zelf wat samen uit losse onderdelen. Kost wel wat meer, maar is wel beter.

edit: Trouwens, de linkjes in dat topic wijzen naar CPU-Z validaties. Die geven niet aan of het systeem ook stabiel werkt op die snelheid.
Om te weten of het ook serieus stabiel is om mee te werken, dan moet je gaan testen met programma's als SuperPi. Zodra dat programma aangeeft dat de calculaties goed gaan, weet je of je systeem stabiel is.
En dan moet je zoiets niet voor 10 minuten draaien, maar meteen een aantal uur (zet de bak snachts aan en laat em draaien bijvoorbeeld, output wegschrijven naar textfile voor latere review)

[ Voor 33% gewijzigd door McKaamos op 06-12-2006 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, naja als ik niet boven de 2450 mhz (700Mhz op het geheugen) kom dan verkoop ik het of koop ik een nieuwe tot ik geluk heb :P Niet dat mijn inkomstenbron onuitputtelijk is ofso maar wil gewoon graag lekker bezig zijn, heb me huidige pc ook nog geen 2 maanden en me vorige iets langer.

En een (iets) goedkoper bordje zoals MSI moet ook wel voldoen denk ik?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Vast wel. Elk moederbord heeft zo zijn voor- en nadelen.
Kvind het trouwens wel erg snel om na 2 maand weer een andere PC te kopen :+ je hebt meer geld over dan mij blijkbaar :P
Ik moet nogsteeds minstens een jaar doen met m'n PC wil ik een nieuwe kunnen veroorloven :P
Persoonlijk zou ik gewoon blijven bij wat je nu koopt. Upgrade desnoods het moederbord als je daardoor niet verder komt, en mik er gewoon waterkoeling in.

Pagina: 1