DVD over netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rkrythe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 16:19
Kan ik een DVD in mijn speler doen zodat andere deze kunnen bekijken via het 100MBIT netwerk? Welke software is daarvoor het meest geschikt?

Flickr

Verwijderd

Ja kan denk ik wel, maar tegelijk kijken zal wat lastiger worden en ik zou niet weten hoe dat moet. Je kunt wel je DVD drive delen en deze via een andere computer openen en vervolgens afspelen. Tegelijk zal dit lastig zijn en misschien niet eens mogelijk.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Als je op de "clients" dvd-afspeel-software zet, dan kunnen deze gewoon via een windows-share de .VOB bestanden afspelen.

Je mist zo echter wel een heleboel opties (een ander geluidskanaal kiezen kan niet meer, ondertiteling werkt niet meer, enz)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• rkrythe
ik heb op de ander PC's ook Power DVD gezet. Hoe moet ik dan de film afspelen met Power DVD? (DVD speler is gedeelt)

Flickr

Verwijderd

Lijkt mij dat 100mbps niet snelgenoeg is om die vobfile realtime over te sturen... (kan me vergissen hoor)

>:)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat is 8MB per seconde (in praktijk, in theorie 12) als je de volledige bandbreedte kan benutten. Lijkt mij wel voldoende.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ik heb het laatst eens uitgerekend, weet zo de berekening niet meer, maar ik weet nog wel dat en 10 mbit netwerk het NET niet trok (zonder overhead ging het wel, maar ja, je hebt dus wel overhead...)

In powerDVD open je deze files door ipv cd-modus naar file modus te gaan, en dan de files te kiezen van een netwerkdrive.
Ook kun je op de vobs dubbelklikken, dan opent pdvd ze zelf.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• rkrythe
ok, kan je dan ook nog ondertiteling mee zenden?

Flickr

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Op vrijdag 02 februari 2001 17:22 schreef pnieuwkamp het volgende:
Ik heb het laatst eens uitgerekend, weet zo de berekening niet meer, maar ik weet nog wel dat en 10 mbit netwerk het NET niet trok (zonder overhead ging het wel, maar ja, je hebt dus wel overhead...)

In powerDVD open je deze files door ipv cd-modus naar file modus te gaan, en dan de files te kiezen van een netwerkdrive.
Ook kun je op de vobs dubbelklikken, dan opent pdvd ze zelf.
Lijkt me voor DVD film inderdaad wel mogelijk.
Een DVD is vaak voor zo'n 7 Gig beschreven.
Stel een film van 2 1/2 uur..
7 Gig / 150 min = ca. 47 MB per minuut
47 Mb / 60 seconden = ca. 0.8 Mb per seconde.
Nou ,dit moet inderdaad ECHT NET!! te halen zijn met een (goede) 10 Mbit KAART.

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een film van 2 uur is meestal zo'n 4GB op DVD, dus dan valt het reuze mee!

• woeper
  • Laatst online: 07:00
Hebben jullie dan wat gevonden om die beveiliging uit te zetten? Mij lukt het niet om die VOB bestanden te openen over het netwerk. Dan loopt Powerdvd vast!:'(

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 13:57 schreef woeper het volgende:
Hebben jullie dan wat gevonden om die beveiliging uit te zetten? Mij lukt het niet om die VOB bestanden te openen over het netwerk. Dan loopt Powerdvd vast!:'(
Volgens mij kan je niet real time decrypten. :'(

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:30
Ik heb dit ook geprobeert met een 100mbit netwerk, maar lukte mij ook niet. :(

Ik gebruikte WinDVD. Nu moet ik er wel een 2e DVD-speler bijkopen :( En het studentenleven is al zo duur...

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:38
Mhhh,

Kan je hem niet delen als schijf zijnde.
Dus dat het net een netwerk schijf lijkt ( alleen dan is het een CDrom natuurlijk )

Dan lijkt het voor de computer toch net alsof hij in de pc zelf zit.
ipv dat je eerst via netwerk omgeving op zoek moet gaan naar de computer van de ander?

Ik ben niet zo thuis in netwerken, maar dit kan misschien net het verschil zijn?

American Express vraagbaak

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

ik heb het een keer geprobeerd om dvd te bekijken over een 100 mbit netwerk. ik had geloof ik windvd gebruikt. In ieder geval had ik gewoon een netwerkdrive gemaakt op de remote computer die verwees naar de dvd speler in de andere. Daarna heb ik in windvd die netwerkdrive als dvd drive opgegeven. Werkte goed had bandbreedte genoeg.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Dvd over een netwerk is mogelijk. Kijk eens op www.videolan.org. Het programma heet vlc en is een dvd speler voor windows, linux, beos, qnx, macosX .... Daarnaast is er een pakket genaamd vls dat een videolan server is. Deze server is sinds kort beta en daarmee zou je dvd films over het netwerk moeten kunnen kijken. Alleen weet ik niet zeker of de server er ook voor windows is, maar in ieder geval het is mogelijk.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op donderdag 06 september 2001 16:47 schreef ProGo het volgende:
Ik heb dit ook geprobeert met een 100mbit netwerk, maar lukte mij ook niet. :(

Ik gebruikte WinDVD. Nu moet ik er wel een 2e DVD-speler bijkopen :( En het studentenleven is al zo duur...
of je bouwt hem in bij jou >:)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

misschien als je de dvd compleet captured en op je hdd zet dat je dan niet meer last hebt van dat soort problemen

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Virtual CD gebruiken

...

• KillerB
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Ik zit hier ook met zo'n situatie. dus het moet wel mogelijk zijn? Alleen zit ik met een 10mbit netwerk, dus ben bang dat het niet gaat lukken :(

Maar als ik ff een DVD in me handen heb ga ik het proberen.

• KillerB
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Ik heb het geprobeerd, maar er onstaat een erg vreemd beeld. hoop blokjes enz. Af en toe kan ik iets ontdekken dat op de film lijkt. Dus dit 10mbit netwerk is niet snel genoeg daarvoor. Ik heb er ook nog een hub tussenzitten, dus het is ook nog eens half duplex. Blijkbaar is dat niet genoeg om fatsoenlijk DVD over te sturen....
jammer.....
Pagina: 1