Ik ben op zoek naar een manier om in een excel-werkblad alle cellen te selecteren waarin een bepaalde tekst voorkomt.
voorbeeld:
[bla bla 6m bla] [bla bla 5m bla]
[bla bla 5m bla] [bla bla 5m bla]
[bla bla 5m bla] [bla bla 6m bla]
Dan wil ik dus het aantal cellen met "6m" erin weten, in dit geval 3.
Ik wil de cellen selecteren zoals ook zou gebeuren als ik de cellen met "6m" handmatig aan zou klikken met ctrl ingedrukt. Ik wil ze namelijk tellen, en daar heb ik een macro voor gevonden, zodat ik dus weet hoevel "6m" items er in een werkblad zitten.
Wat dus wel belangrijk is, is dat niet alleen cellen geselecteerd worden met de tekst "6m", maar ook cellen met de tekst "kerstbal wasmachine 6m computer" en "6m pinpas dakgoot".
De macro-code voor het tellen van geselecteerde cellen is:
Misschien is iemand handig genoeg (ik niet dus) om dit te integreren met een zoek-op-tekst-en-selecteer functie ofzo, maar met een manier om de cellen automatisch te selecteren met ik ook al zeer blij
voorbeeld:
[bla bla 5m bla] [bla bla 6m bla]
Dan wil ik dus het aantal cellen met "6m" erin weten, in dit geval 3.
Ik wil de cellen selecteren zoals ook zou gebeuren als ik de cellen met "6m" handmatig aan zou klikken met ctrl ingedrukt. Ik wil ze namelijk tellen, en daar heb ik een macro voor gevonden, zodat ik dus weet hoevel "6m" items er in een werkblad zitten.
Wat dus wel belangrijk is, is dat niet alleen cellen geselecteerd worden met de tekst "6m", maar ook cellen met de tekst "kerstbal wasmachine 6m computer" en "6m pinpas dakgoot".
De macro-code voor het tellen van geselecteerde cellen is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Sub Count_Selection() Dim cell As Object Dim count As Integer count = 0 For Each cell In Selection count = count + 1 Next cell MsgBox count & " item(s) selected" End Sub |
Misschien is iemand handig genoeg (ik niet dus) om dit te integreren met een zoek-op-tekst-en-selecteer functie ofzo, maar met een manier om de cellen automatisch te selecteren met ik ook al zeer blij
Cunning linguist.