[SBS2003] Profiel niet kopieëren naar workstation

Pagina: 1
Acties:

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik heb een vraag, we hebben hier AD op een Windows 2003 SBS, en alle profielen worden dus altijd gekopieerd naar de workstations. Ik weet dat je de caching kan uitschakelen zodat hij na afloop het profiel weer zal verwijderen op de workstation, maar ik vroeg me af of er ook gewerkt kan worden zonder dat het profiel überhaupt gekopieerd word naar de workstation. Dus dat het profiel gewoon op de server blijft en dat de workstations direct daarvan werken.

Enige wat ik op internet vind is dat hij het profiel verwijderd na afloop, niet of mijn vraag mogelijk is :(

Bedankt!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
niet mogelijk, met de duidelijke reden performance. Als je hele profiel (registry, documents, application data, temp) naar een netwerkdrive/nas moet, gaat dat ten koste van de performance, ook met GBIT machines. Kortom, lokale profiel kan wel gedelete worden inderdaad via een policy, maar voorkomen dat hij uberhaubt een lokale kopie maakt is niet mogelijk.

• the-hell
We delen niet alles met AD, programmas zijn lokaal geinstalleerd, temp mappen staan ook lokaal op de pc (niet in het profiel) en worden niet gesynchroniseerd. Dus eigenlijk vooral de documenten/mails en de settings. Qua grootte valt dat dus wel mee.

• Drareg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06-2025
Wat jij wil is folder redirection; (Policy)
Je verwijst de folder uit het profiel naar een lokatie op de server:
b.v.
\\<server>\userprofs\Ppuk\<mydocuments>
- Edit-
Settings opgenomen in de registry moeten naar lokaal gekopiëerd worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Drareg op 06-12-2006 12:10 ]

• Rataplan_
  • Laatst online: 05-12-2025
maar daar voorkom je niet mee dat je profiel lokaal gecached wordt. Je kan inderdaad directories redirecten, maar volledig voorkomen dat er naar de lokale disk iets gecached wordt lukt niet.

Zo wel ben ik benieuwd, want voor bepaalde omgevingen is dat natuurlijk wel erg handig.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Rataplan_ schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:53:
Zo wel ben ik benieuwd, want voor bepaalde omgevingen is dat natuurlijk wel erg handig.
Kun je een voorbeeld geven van een situatie waarin dit wel handig is? Ik kan me er geen verzinnen nl.

In het geval van een trage verbinding is het fijn dat een profile niet over een trage lijn gekopieerd hoeft te worden, probleem is dan echter dat alle usersettings tijdens gebruik hiervan over dezelfde trage verbinding verstuurd moeten worden. Linksom of rechtsom, die instellingen moeten hoe dan ook naar de user toe...

Alternatief is geen roaming user profile, maar dan ben je een hoop flexibiliteit kwijt... Beste optie is mi. een combinatie van Folder Redirection in combinatie met het excluden van bepaalde directory's uit je roaming profile.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• the-hell
Bedankt, denk dat inderdaad Folder Redirection het beste is, helaas dat Group Policy Editor daarvoor nodig is, en jammer genoeg doet die het niet op de server :S

Maar ga wel nog langer googlen om dat op te lossen, komt vaker voor maar alle oplossingen lijken niet te werken |:(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat krijg je daar dan voor meldingen bij? En trouwens kan je ook via het de eigenschappen van een OU en het tabblad group policy policies maken :) Ik zet ook nog even [SBS2003] in de titel per de Windows Servers en Server-Software - Policy.

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 06-12-2006 14:54 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Question Mark schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:11:
Alternatief is geen roaming user profile, maar dan ben je een hoop flexibiliteit kwijt... Beste optie is mi. een combinatie van Folder Redirection in combinatie met het excluden van bepaalde directory's uit je roaming profile.
Waarom zou je nog - per se - een roaming profile willen hebben als je alles al redirect?

Natuurlijk ben je zonder roaming profile een boel settings van de users kwijt, maar aangezien je geen documenten e.d. kwijt bent kan het best wel eens opwegen tegen het niet gebruiken van roaming profiles :)

• the-hell
sanfranjake schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:53:
Wat krijg je daar dan voor meldingen bij? En trouwens kan je ook via het de eigenschappen van een OU en het tabblad group policy policies maken :) Ik zet ook nog even [SBS2003] in de titel per de Windows Servers en Server-Software - Policy.
deze error krijg ik:

Snap-in failed to initialize.
Name: Group Policy
CLSID: {8FC0B734-A0E1-11D1-A7D3-0000F87571-E3}

regsvr32 gpedit.dll Geeft de melding module not found, ook als ik het volledige pad meegeef. Als ik de gpedit.dll uit de dllcache map gebruik doet hij het wel!, maar als ik die kopieer naar de system32 map weer niet 8)7

Als ik in Group Policy Management bij een settingstab rechtsklik op edit, geeft hij deze error. Bij het openen van gpedit.msc vanuit run doet hij het ook niet.

Ik hoor wel eens dat het kan liggen aan de domeinrechten, maar weet niet precies waar ik dat op kan zoeken, ben gewoon als Administrator ingelogd op de server. Zijn zoveel settings dat het lastig zoeken is :P

Rechtsklikken op een OU en dan eigenschappen heeft niks met group policy, ergens anders vond ik wel zo'n tab maar die verwees door naar Group Policy Management.

Heel lekker vaag weer :P En is Nederlandse SBS dus nog lastiger google etc.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
^^ érg snel en netjes geantwoord sanfranjake

maarre, je hebt toch geen gpedit.msc nodig? ik bedoel, die laat toch alleen maar alles zien? of krijg je die melding op de AD server :? ik ben scheel

misschien kun je de gpmc snap-in installeren, vind ik zelf een érg handige tool

[ Voor 82% gewijzigd door sjongenelen op 06-12-2006 16:09 ]

you had me at EHLO

• the-hell
Yep dat is wel het probleem maar niet de oplossing. En hebt Group Policy Editor (gpedit) nodig om de settings te veranderen, elke howto gebruikt hem.

• the-hell
TheNymf schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:08:
^^ érg snel en netjes geantwoord sanfranjake

maarre, je hebt toch geen gpedit.msc nodig? ik bedoel, die laat toch alleen maar alles zien? of krijg je die melding op de AD server :? ik ben scheel

misschien kun je de gpmc snap-in installeren, vind ik zelf een érg handige tool
Die snapin werkt wel en heb ik ook, maar als je iets wil veranderen is gpedit nodig, iets uit de setting tab bijvoorbeeld.

• the-hell
Nou oplossing gevonden, het was toch de path variabele die fout was:

%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;C:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\;c:\programs\php;c:\windows\system32\wbem

Het vetgedrukte heb ik toegevoegd, hij zat er dus al wel in! Maar nu kan ik weer werken in de group policy editor :D

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

elevator schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:55:
[...]Waarom zou je nog - per se - een roaming profile willen hebben als je alles al redirect? Natuurlijk ben je zonder roaming profile een boel settings van de users kwijt, maar aangezien je geen documenten e.d. kwijt bent kan het best wel eens opwegen tegen het niet gebruiken van roaming profiles :)
Je zegt het eigenlijk zelf al... De usersettings zijn weg...

Nou moet ik dit ook een beetje nuanceren, met behulp van de juiste userpolicy's, een nette Default_User en applicaties die de usersettings op een juiste manier opslaan, worden usersettings voor het grootste gedeelte wel (weer) automatisch ingesteld.

Maar ja, als UserA een detailweergave in de verkenner wil, en UserB een lijstweergave, dan zijn dat settings die elke keer weer opnieuw ingesteld moeten worden. Kan irritant zijn voor de gebruikers.

Laten we het er maar op houden dat de meest ideale inrichting van userprofiles situatieafhankelijk is. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

the-hell schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:41:
Nou oplossing gevonden, het was toch de path variabele die fout was:

%SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;C:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\;c:\programs\php;c:\windows\system32\wbem

Het vetgedrukte heb ik toegevoegd, hij zat er dus al wel in! Maar nu kan ik weer werken in de group policy editor :D
Err... Werkt je %systemroot% variable dan uberhaupt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• the-hell
alt-92 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:48:
[...]

Err... Werkt je %systemroot% variable dan uberhaupt?
Yep die doet het gewoon goed, vreemd he! Heb de meeste opties al gevonden maar blijf hangen op Event id 111 error, en had daar een oplossing voor gevonden:

Solution:
Error 5 is "Access Denied". Therefore, before copying UserA profile to
UserB, make sure you grant sufficient rights to HKEY_CURRENT_USER to UserB.
In my case, I granted Read/Write to "Domain Users".

Maar als ik de rechten voor het kopieren van het profiel goedzet in het register worden ze gewoon teruggezet :S nog maar een keer proberen!

Dat werkte nu, denk dat het grootste gedeelte nu wel werkt ^^ thanks

[ Voor 4% gewijzigd door the-hell op 07-12-2006 15:58 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
code:
1
%SystemRoot%\System32\Wbem

zou het niet hoofdlettergevoelig zjin dan ofzo? wel vreemd dat dat niet werkt.
nahjah, als je het zo opgelost hebt is het goed huh :+

you had me at EHLO

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sinds wanneer is Windows hoofdlettergevoelig :?

Mijn spoorwegfotografie

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nou ja, er is een obscure regedit waarmee je dat zou kunnen forceren, als ik me goed herinner..
niet dat dat relevant is hiervoor ;)

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 09-12-2006 11:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
alt-92 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 11:35:
nou ja, er is een obscure regedit waarmee je dat zou kunnen forceren, als ik me goed herinner..
niet dat dat relevant is hiervoor ;)
True, i know maarja jij ook wel dat dat niet de reden is dat ik de opmerking maakte :P

For the record
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\kernel Dword: obcaseinsensitive=0 (standaard staat 'ie op 1)
http://blogs.msdn.com/michkap/archive/2005/01/16/353873.aspx
Ik zou het niet doen. Windows kan er niet zo goed mee omgaan, ntfs wel... Maarja die twee samen met deze setting levert vaak meer ellende op dan de voordelen die het zou kunnen bieden. Daarnaast heb ik zelf nooit de toegevoegde waarde gezien van meerdere files in dezelfde map met dezelfde naam maarja dat zijn mij 2 centen :P

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1