Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Help weer een kapotte koptelefoon aansluiting.

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AJN
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-11 13:13
Na mijn Zen Micro van 1.5 jaar oud, met defecte koptelefoon ingang, vervangen te hebben door een Zen V. Blijkt deze na 3 weken gebruik ook een defecte koptelefoon ingang te hebben.

Nu had ik 2 vraagjes.
1. Valt dit onder de garantie van Creative en kan ik hiermee gewoon terug naar de winkel waar ik deze gekocht heb.

2. Is dit probleem van defecte koptelefoon aansluiting alleen iets waar spelers van Creative last van hebben of is het een algemeen bekend probleem bij Mp3-spelers?

Persoonlijk denk ik bij dit laatste van wel, want ik heb ook een Sony Walkman van meer dan 10 jaar oud en die doet het nog perfect. Het zou dan ook handig zijn om te weten welke merken garant staan voor een lange levensduur van hun Mp3-spelers?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
1. Ja, zolang het nog gewoon binnen de garantie valt kun je er gewoon mee terug.
2. Vrij bekend probleem, vooral budgetspelers hebben hier last van. Echter Creative staat (of stond) er bekend om dat hun Zen Micro veel problemen had met kapotte koptelefoonaansluitingen. Ik meende dat het inmiddels verholpen was bij de laatste serie Micro's, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.

Welke merken garant staan voor een lange levensduur? Dat is lastig te zeggen. Goedkope spelers zijn uiteraard vaak minder in kwaliteit en zullen minder lang mee gaan. Als je lang met je speler wilt doen zul je naar de A-merken moeten kijken, bijvoorbeeld Cowon, Archos of Creative. Ja, ook Creative, over het algemeen maken ze best degelijke spelers. Alleen de Zen Micro heeft dus veel problemen gekend.

Verwijderd

Keihard terugsturen dat ding. Ik heb een Creative NOMAD 3 en die heeft dit ook gehad. Ik heb het ding ondertussen al wel 10 keer open gehad om hem weer vast te solderen. DOE DIT BIJ JOU NIET, GARANTIE!!
Heb zelf ook nog een Sony liggen van 1997, en die doet het nog steeds super en klinkt beter dan de Creative :)
Bij de laatste serie Zen micro's was het opgelost RoD, klopt. Maar dan nog, het komt vaker voor bij Creative. Ik heb al 3 keer een remote opgestuurt met kabelbreuk dus de kans is zeer groot dat ze je een nieuwe toesturen hoor.

Verwijderd

Weet iemand of je nog garantie krijgt op de koptelefoonaansluiting wanneer de garantiezegel verbroken is? Dit is gebeurd toen ik hem uit mijn handen liet vallen op de tegels... Er was geen noemenswaardige schade op wat barstjes in de buitenste ring na dan.
Weet iemand de datasheets te vinden? Zodat ik weet waar ik moet solderen wanneer het geen garantie meer is.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Barstjes gaan ze wel opmerken, dus ik denk dat je je garantie kwijt bent. Je kunt het proberen, maar als ze er achter komen zul je wel de onderzoekskosten moeten betalen.

Verwijderd

ik had dit ook met mijn creative zen sleek, gewoon ff bellen, opsturen (of brengen in Eindhoven), binnen 7 dagen had ik een nieuwe

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 17:02:
Weet iemand of je nog garantie krijgt op de koptelefoonaansluiting wanneer de garantiezegel verbroken is?
Ik had er geen problemen mee, bij mij was hij bij één van m'n spelers gescheurd, omdat hij er schuin op zat, en de batterij hem kapot gemaakt had.. Netjes gemeld, en geen probleem.
Dit is gebeurd toen ik hem uit mijn handen liet vallen op de tegels...
Tja.. Als ik m'n videokaart op de grond gooi krijg ik ook geen garantie meer, of wel?

Verder had ik maar één jaar garantie, en is voor de Zen Micro een eigen topic ;)

Verwijderd

bedankt voor de info! Zal eens bellen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
http://nl.europe.creative...arranty/rma/obtainrma.asp :)

Niets bellen dus, kan via het net :P
Pagina: 1