Externe HDD start niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-02 21:18
Ik heb een probleempje met een van mn externe schijven, het gaat hier om een Freecom Classic SL 160GB HDD.

Tot voor kort geen problemen mee gehad, maar sinds 2 weken ongeveer startte de schijf niet meer vanzelf op wanneer ik de computer waar deze op aangesloten is opstartte, dit was te verhelpen door de USB kabel eruit te trekken en opnieuw aan te sluiten.

Maar sinds gisteren heeft dit geen effect meer, en als melding bij het apparaatbeheer krijg ik het volgende te zien:
Dit apparaat start niet. (Code 10)

Iemand enig idee wat het probleem is en hoe ik dit kan verhelpen? Of is de schijf gecrashed? Of ligt het juist aan de behuizing en controller van de HDD?

En mocht het nodig zijn om deze schijf los in een PC te testen zou ik graag een omschrijving willen hoe ik deze uit de behuizing kan halen, want dit lukt mij niet.

• SD5k
Niemand een idee? Al is het maar over hoe ik de behuizing open krijg.. :|

Verwijderd

De behuizing open schroeven is erg rigoureus en zal niet het probleem verhelpen, volgens mij.

Andere vraag heb je google gebruikt, de search en op de site van freecom gekeken?

Al geprobeert de drivers opnieuw te installeren? Verklaring van de fout code is te vinden op de site van Microsoft en de oplossing ook ( zeggen ze.) Explanation of error codes generated by Device Manager in Microsoft Windows XP Professional

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 17:43 ]

• SD5k
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:40:
De behuizing open schroeven is erg rigoureus en zal niet het probleem verhelpen, volgens mij.

Andere vraag heb je google gebruikt, de search en op de site van freecom gekeken?

Al geprobeert de drivers opnieuw te installeren? Verklaring van de fout code is te vinden op de site van Microsoft en de oplossing ook ( zeggen ze.) Explanation of error codes generated by Device Manager in Microsoft Windows XP Professional
Ten eerste bedankt voor je reactie.

De behuizing openschroeven lijkt me persoonlijk handig omdat ik dan de HDD gewoon in een PC kan hangen om hem te testen.

En ja, ik heb google, de GoT zoekfunctie en de site van freecom al bekeken.

Die microsoft pagina die je gaf is trouwens brak, elke link komt op een lege pagina uit.

Ik heb overgens gezien dat er een fix is voor dat code 10 probleem, maar kan de fix zelf niet vinden, overgens werkt de schijf ook niet als ik hem op de USB poort van een andere computer aansluit.