[2003] Nieuw workstation automatisch in juiste OU*

Pagina: 1
Acties:

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
Hoi,

Hoe krijg ik computers, die ik met regelmaat toevoeg aan het domein, automatisch naar een bepaalde OU ipv gewone unit domain.nl/Computers. Ik heb dit ooit weleens met RIS gedaan, maar deze vlieger gaat niet op voor handmatig toevoegen aan het domein.

Iemand de oplossing? op GoT kon ik alleen het RIS-verhaal vinden..

ik heb iets gevonden:

redircmp container-dn container-dn uit http://support.microsoft.com/kb/324949
damn, het is functional level w2k3 only :'(

[ Voor 19% gewijzigd door sjongenelen op 06-12-2006 11:19 ]

you had me at EHLO

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10
Computer startup scriptje maken?

Verwijderd

Kijk eens naar dsmove (of dsmod). Deze zitten dacht ik in de Resource Kit.

code:
1
dsmove "cn=Computer001,ou=Computers,dc=domain,dc=lan" -newparent "ou=Nieuwecomputers,dc=domain,dc=lan"

dsmove /? voor meer help ;)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

eerst aanmaken in de AD dan toevoegen aan je domain :) dat wil ook helpen. En er zijn ook genoeg vbs scripts te vinden m.b.t dit onderwerp en alsmede dsmove commandline functies.

• sjongenelen
ik ga niet eerst een object aanmaken in het domein :s niet echt makkelijk, dan kan ik net zo goed de computer achteraf verplaatsen :S

ik zal eens kijken naar DSMOVE/MOD.. maar dat gaat m ook niet worden, dan moet ik een script draaien per computer, waar ik ook niets voor voel.

ik ga even napluizen of windows2003 native mode geen kwaad kan voor mijn DirXML en/of andere zaken, en dan doe ik het gewoon via reditcmp.exe

you had me at EHLO

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
native mode heeft alleen betrekking op het niveau van AD. dus als je zeker weet dat je geen 2000 domain controllers meer gaat introduceren is er niks aan de hand

en ja je kan nog steeds nt4 of win2000 professional in je domain hangen... (voor het geval als je dat nog mocht willen vragen)

A wise man's life is based around fuck you

• sjongenelen
nee, dat wist ik al :)

ik heb de DirXML vraag bij de leverancier neergelegd, nog geen antwoord mogen ontvangen...

you had me at EHLO

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me niet dat de ldapqueries die heen en weer gaan daardoor veranderen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• sjongenelen
sanfranjake schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 00:23:
Lijkt me niet dat de ldapqueries die heen en weer gaan daardoor veranderen :P
ja eh, om eerlijk te zijn weet ik niet wat switchen van 2000 compatible naar 2003 doet.. 8)7
ik zou er eigenlijk iets over moeten lezen ^^ maar jah, komt er niet van :+

you had me at EHLO

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

In Windows 2003 is het mogelijk om computers automagisch in de juiste OU te plaatsen.
Zoek eens op technet naar REDIRCMP. Dit is een tool te vinden in de Resource Kit op de Windows 2003 installatie CD.

Ik wist dat ik er ergens over gelezen had. Goed dat ik toch nog even met MCSA bezig ben geweest.
het domein moet wel in Windows2003 modus werken.
Ik hoop dat je snap wat ik bedoel, anders is het belangrijk om toch een goed erover te lezen en erg belangrijk, aangezien je géén screw-up wilt, lijkt me...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die tool zit niet in de resourcekit hoor ;) die zit al standaard in windows :) en de resourcekit staat ook niet op de 2003 installatie cdrom (verder nog wel succes met je mcsa nog :P )

en als je het topic volledige had gelezen dan had je niet dat antwoord gegeven want daar kwam de topicstarter zelf ook al mee..klein detail :P

[ Voor 19% gewijzigd door Zwelgje op 13-12-2006 21:54 ]

A wise man's life is based around fuck you

• sjongenelen
ElCondor schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:50:
In Windows 2003 is het mogelijk om computers automagisch in de juiste OU te plaatsen.
Zoek eens op technet naar REDIRCMP. Dit is een tool te vinden in de Resource Kit op de Windows 2003 installatie CD.

Ik wist dat ik er ergens over gelezen had. Goed dat ik toch nog even met MCSA bezig ben geweest.
het domein moet wel in Windows2003 modus werken.
Ik hoop dat je snap wat ik bedoel, anders is het belangrijk om toch een goed erover te lezen en erg belangrijk, aangezien je géén screw-up wilt, lijkt me...
vriend.. :) érg lief dat je antwoord, maar daar was ik zelf ook al achter >:)

you had me at EHLO

Pagina: 1