Toon posts:

Batch file meteen ......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ben bezig met Windows xp Embedded machine's (WBT's) maar wil de licensing key automatisch laten verwijderen bij inloggen. Nu heb ik daar een script voor geschreven. Maar om de embedded machine's staat de EWF tool aan.
Dus als ik het script naar de wbt toe kopieer, en vervolgens de wbt opnieuw opstart dan het het script file verdwenen.

Iemand hier een idee voor.

Ewfmgr c: -commit heb ik in het scirpt verwerkt dat de ewf tool uitschakeld, maargoed gebruikers gaan het scirpt niet runnen, is er een iets wat als ik het bestand kopieer dat het automatisch gedraaid kan worden??

Gr. Keizer

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe doe je dit precies? Rapport scripts? Misschien is het wel handig om eea iets verduidelijken en te vertellen welk type XPE thinclient je gebruikt. Ik kan zelf zo een stuk of 10 modellen van Wyse alleen bedenken :P

Wat heb je verder al geprobeerd? En wat bedoel je precies met het licensekey verwijderen? Het is erg onduidelijk wat je nu precies wil doen. En wat je precies doet om je doel te bereiken. Ook is je topictitel niet echt duidelijk, maar daar kan ik niet echt veel duidelijkers van maken tot je je verhaal wat opgehelderd hebt :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Is wel een abacadabra posting zeg.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Okey even voor de duidelijkheid, wil de licensekey uit het register verwijderen. Dit omdat er meer connecties zijn dan een bepaald aantal, de de wbt geen rdp connectie meer kan opzetten. En als je vervolgens de license key verwijderd kan het wel weer.

HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\MSLicensing\

Maar waar het nu om draait, is dat we hier 600 van deze wbt's hebben uitstaan en daar moet het allemaal op uitgevoerd worden dat de key verwijderd wordt.

Maar op de HP WBT's (Windows XP Embedded) daar zit een EWF tool op, houdt in dat bij iedere herstart alles weer terug valt in zn oude instellingen.
Dus dit houdt in als ik een script kopieer op afstand naar een wbt en vervolgens de wbt herstart dat het script is verdwenen.

Is hier een oplossing voor, iemand een idee?

Namelijk geen zin om overal langs te rijden om alles handmatig aan te passen, zal dan als volgt gaan EWF tool uitschakelen, vervolgens key verwijderen, wbt herstarten, ewf weer aanzetten.

Dit heb ik in een script verwerkt.

Hoor hier graag meer over.

Gr. Emperador

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Een logout script gebruiken om die regkey te laten wissen ?

Abort, Retry, Quake ???

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-03 20:19
Dit is heel eenvoudig..

Maak een batch file met daarin:
code:
1
regedit /s mslicensedelete.reg

en een reg file genaamd 'mslicensedelete.reg' met daar in
code:
1
2
3
Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MSLicensing]

Snap je post niet helemaal, maar wellicht kun je er wat mee.

[ Voor 18% gewijzigd door salvador4 op 07-12-2006 10:04 ]

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 16:39

GreeTz

took the red pill

Je post is inderdaad erg onduidelijk, als je nu die regfile middels een batch weghaald zoals hierboven wordt aangegeven en de batch uit voert tijdens starten van het systeem (GPO?). Dan weet je zeker dat iedere keer dat het systeem terug gezet is van zijn flash je key wordt weggeschreven.

Ben alleen wel benieuwd naar de reden voor deze oplossing. Waarom zit je tegen het maximaal toegestaande aantal connecties aan op al je 600 thin clients ??

Alleen:           DE GROETJES

Verwijderd

Topicstarter
Uhmm, ja inderdaad dat klopt helemaal. Dat heb ik ook in het script staan.

Maar gaat erom dat de EWF tool aanstaat, dat houdt dus in als ik het script file bv. in startup zet van het start menu. (wordt dan uitgevoerd bij inloggen). Dat het script nooit uitgevoerd wordt, dit is pas bij een herstart dat hij het script zal gaan aanroepen. Maar na een herstart vallen de wbt's weer terug in de oude situatie. Dus zonder script bestand.

EWF kan je inschakelen om je image die op de wbt's staat in takt te houden, gebruikers veranderen bijvoorbeeld instellingen, wbt herstarten en alles staat weer goed.
Maargoed loop nu dus tegen het probleem aan dat ik ja een verandering doe (script kopieeren naar wbt). En ja herstarten en script weg.

Moet volgens mij een simpel iets voor zijn om het script bijvoorbeeld meteen te runnen nadat ik het script heb gekopieerd.

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Moet volgens mij een simpel iets voor zijn om het script bijvoorbeeld meteen te runnen nadat ik het script heb gekopieerd.
Ik denk het niet, een systeem gaat niet zomaar ieder script uitvoeren wat naar zijn systeem geschreven wordt.

Maar als je de weiziging nu toepast voordat je de EWF tool runt, dan ziet deze het toch als standaard instelling en zal deze instelling mee nemen iedere keer na herstart?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zou het niet logischer zijn om gewoon het juiste aantal terminal services licenties te kopen? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:23:
Zou het niet logischer zijn om gewoon het juiste aantal terminal services licenties te kopen? :)
Juiste aantal Licenties zijn er, dat ik juist het probleem, verkeerd ingesteld op Terminal server??? Of is dat het probleem niet?

Verwijderd

Topicstarter
GreeTz schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:21:
[...]

Ik denk het niet, een systeem gaat niet zomaar ieder script uitvoeren wat naar zijn systeem geschreven wordt.

Maar als je de weiziging nu toepast voordat je de EWF tool runt, dan ziet deze het toch als standaard instelling en zal deze instelling mee nemen iedere keer na herstart?
Nee oke maar zat te denken aan een logoff script of iets dergelijks.

• GreeTz

GreeTz

took the red pill

Ow zijn je terminal server calls het probleem, zeg dat dan direct!

Nu zit je je compleet blind te staren op een workaround :s

Verwijderd

Topicstarter
GreeTz schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:40:
Ow zijn je terminal server calls het probleem, zeg dat dan direct!

Nu zit je je compleet blind te staren op een workaround :s
Nouja dat zou goed kunnen, doe zelf het server beheer niet. Dus kan het niet met zekerheid zeggen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je je MSLicensing key moet wissen is dat - meestal :P - omdat je een temporary license key hebt die vervallen is waardoor je er niet meer in mag :)

• Funan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09-2020
Emparador436,
Interressant probleempje.
Naar ik begrijp, moet je nog voordat iemand inlogt, de registry key verwijderd hebben.
Echter kan dit niet door een script van te voren te plaatsen want dat wordt niet in het opstart image bewaard door EWF.
Kennelijk weet je wel wanneer de machine is opgestart, want je kan er al een script heen kopieren, nietwaar?
Is het dan mogelijk om een remote script uit te voeren die de registry aanpast zodra de machine opstart. Dit zou kunnen door met GPO vbscript aan te roepen op een server. Het vbscript verwijderd de reg key, gebruiker kan vervolgens inloggen.
Na het inloggen is het ook van belang dat je de commando's ewfmgr c: -disable en ewfmgr c: -commit direct uitvoert, zodat EWF voortaan inactief is. Als je dit eenmaal hebt kunnen doen, kan je daarna alles kopieren en uitvoeren wat je wilt, en het wordt bewaard in de image.
De chronologisch volgorde is dus even van belang, en de mogelijkheid om op afstand een script uit te voeren als domein admin.
Heb je hier wat aan?
Gr.
FuNaN
Pagina: 1