Toon posts:

Hdd bootsector laptop packard bell 6310

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen mensen.

Allereerst: Ik heb gezocht en een faq gevolgd wat betreft mijn probleem. (de microsoft site) en hier heb ik vergelijbare problemen in topics gezocht en deels gevonden.

Ik heb een pacard bell (hell) laptop. Ik heb hem echter vorig jaar zomer geheel geformateerd. Toen ben ik de masterdisks kwijt geraakt (zo'n beveiligde partitie van een gig of 4) Dit was de bedoeling en ik heb toen een fresh copy van win xp proff geinstalleerd. Alles werkte prima.

Nu echter vande week, is zomaar ineens de master boot record verdwenen. Standaard als ik de laptop aanzet, krijg ik het packard bell scherm, met F8 voor boot opties.. en F2 voor bios.

daarna krijg ik dit probleem: "No valid bootsector press H to try again"

Het is alleen nog maar mogelijk om van de win xp cd af te booten. Als ik dan de recovery console gebruik (fixboot) (fixmbr) etc. dan kom ik nergens. Steeds dezelfde melding. Als ik Win xp probeer te installeren, kopieert hij gewoon de bestanden naar mijn Harddisk. Dan moet ik overnieuw opstarten.... en ja hoor, weer hetzelfde probleem.

Is er mischien een bepaalde volgorde die ik moet aanemen? partities volledig verwijderen? dan formateren en de fixmbr en fixboot doen? heb al zoveel geprobeerd.. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. :(

Alvast bedankt,

Jeroen

Verwijderd

klinkt alsof je harddisk verrot is zou kijken of je een tooltje kan downloaden om je harddisk te testen

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Wat ik altijd doe als zoiets voor komt (en er geen belangrijke bestanden op de schijf staan, maar dat terzijde) is een simpele linux distro installeren, vervolgens xp opnieuw installeren en dan werkt het bij mij wel!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Kun je nog wel in windows komen met de cdrom? Dus in de geinstalleerde versie op je harddisk.

Dan zou je eventueel eens moeten kijken of de partitie wel actief is.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

Topicstarter
Even zodoende.. wat betreft linux... Ik heb nooit linux gehad en nooit geprobeerd... Ik kan in de recovery wel bij mijn bestanden. Mijn harddisk bestaat uit 2 partities. Een voor van alles en nog wat met de windows xp installatie erop (ondertussen niet meer, na paar keer formatteren) en een E:\ schijf met mijn school portfolio... daar heb ik al een back up van...

Mischien dat er mensen zijn waarbij nu een lampje gaat branden

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben even nagegaan. Als ik met fixmbr begin krijg ik deze melding: "het lijkt erop dat deze computer een niet standaard of ongeldige MBR heeft" "FIXMBR kan de partitietabellen bechadigen als u doorgaat" ik ga natuurlijk door. Zou de conclusie kunnen zijn dat ik gelijk daarna moet formatteren omdat de partities gewoon weg zijn..? daarna fixboot... en dan opnieuw opstarten...

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:42
je boot van een windows xp -cd ... die leest de "PackardBellMBR"en waarschuwt je.
Dit is logisch omdat hij vind dat je via PB hoort op te starten.

je hebt vorig jaar dus géén lowlevelformat gedaan van de eerste sector(sector 0 ) waar de MBR + logoPB nog op staan dus

wil je de disk echt leeg? lowlevelformat met tool HD-fabrikant op een bootabel cd. :)
duurt wel even...
met dat tooltje test je eerst ook even hoe S.M.A.R.T de disk is

gewaarwordingshorizon

Pagina: 1