cd fikken met 486 80mhz met linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
ik vind alleen cd fik progjes voor linux die draaien onder X
ik heb dus een 80mhz amd486 met 24mb ram en wilde weten of ik hiermee kan werken onder x zodat ik dus op 2x cd's kan fikken....is er iemand die weet of dit kan en met welke distro het best?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Debian is wel een mooie, maar ze zijn allemaal wel mooi.
En alleen voor x? :?
Alle proggies zijn slechts frontends voor cdrecord. Dat is HET fikproggie voor linux.

De vraag is natuurlijk of de computer de data snel genoeg kan aanslepen.. Als je een isootje hebt, dan redt je het wel. on-the-fly zou ik ff testen. Veel geheugen is dan geen luxe trouwens.

• MinddiggerNL
ja...dat denk ik inderdaad ook. maar helaas heb ik geen geheugen modules die de totale hoeveelheid fatsoenlijk kunnen opkrikken dus moet het met 24mb doen :'(
on the fly doe ik ook niet....ik wil er alleen vanaf hd van kunnen fikken.
is dat cdrecord dan voor de console? waar kan ik dat downloaden en is dat een beetje handig om zo een cd te fikken???

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Ja da's handig... apt-get install cdrecord, en als je geen debian gebruikt eens op freshmeat zoeken.

Overigens moet je eerst nog een isotje maken om te branden; normaal kan dat 'on the fly' maar misschien is dat toch net te zwaar op je 486. Dat zou ik eerst eens proberen.

• MinddiggerNL
aha...dus het is altijd create from image? kan ie dat aan denk je? dan moet ik alleen ff een oplossing vinden voor het feit dat ik maar twee hd's of een hd en fikker kan aansluiten want dan heb ik aan 850mb niet genoeg :(

Verwijderd

Windows 95 erop, goed burnproggie, netwerkkaart(voor de data) erin en je bent ready ...

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 12:11 schreef jasperonline het volgende:
Windows 95 erop, goed burnproggie, netwerkkaart(voor de data) erin en je bent ready ...
:D

hahahahahahhahahahahahaha

:D

Grapjas... windows 95 op een 486....

Linux in console is een veel beter idee :P cdrecord vanuit de console is echt supersimpel, met mkisofs kun je CD-images maken. Werkt supersimpel en kan waarschijnlijk perfect op een 486.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 11:10
Euh? Snap je zijn vraag niet ofzo? L-i-n-u-x, geen win95 en win95 op een 486 wordt je zowieso al niet blij van...

Cdrecord moet het dus kunnen, het blijft gewoon even testen in hoeverre alles soepel gaat enzo, maar theoretisch moet het zeker kunnen...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 01 februari 2001 21:37 schreef timotheebastin het volgende:
aha...dus het is altijd create from image? kan ie dat aan denk je? dan moet ik alleen ff een oplossing vinden voor het feit dat ik maar twee hd's of een hd en fikker kan aansluiten want dan heb ik aan 850mb niet genoeg :(
[aannemend dat je 486 niet de enige pc is??]
Als je een beetje een snelle netwerk interface erin hebt, zou je dmv een nfs-mount de images vanaf je eigen PC kunnen branden.
Dan kan je gelijk de iso op je eigen pc in elkaar draaien (die zal wat sneller zijn?)
[/aannemend dat ...]

Want anders wordt het toch wel erg lastig (linux in ~200MB kan makkelijk hoor, maar steeds maar 1 iso op je disk kunnen hebben en verder niets? das wat krap)

[edit]
Damn, ik moet beter op de tijd van het onderwerp letten |:(

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

[sarcastic flame mode]
nee joh, waarom gooi je er niet winXP op, die had toch speciale cd-r support waardoor je gewoon kon slopen zodat je je hersens nog minder moest gebruiken, en elke windows versie loopt beter en beter zodat je ook nog ff QIII kan spelen op die 486 terwijl je aan het fikken bent
[/sarcastic flame mode]

|:( |:( |:(

ff semi-nuttige bijdrage:
http://www.fokus.gmd.de/research/cc/glone/employees/joerg.schilling/private/cdrecord.html

hij lijkt van de love parade te houden ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hahaha fijne sig heb jij "don't wake up the dead" hahaha en moet je eens kijken hoe oud deze topic is :) :) :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 11:10
Op zondag 26 augustus 2001 12:25 schreef limoentje het volgende:
hahaha fijne sig heb jij "don't wake up the dead" hahaha en moet je eens kijken hoe oud deze topic is :) :) :)
Ik heb dit topic dan ook niet uit het slijk getrokken :o

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

blijkbaar was het de win95'er :P

tja dat komt ervan als je windows draait :o

If it ain't broken it doesn't have enough features

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Goed, fijne bijdrage, maar waarom moest je hiervoor nou dit topic omhoog schoppen??

(en ja, ik zie dat ik er ook op reageerde...)

Verwijderd

slotje? :P

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mjah, lijkt me wel op z'n plaats ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.