Toon posts:

maximale capaciteit cardreaders

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik verbaas mij een beetje over het volgende:
Voor op mijn werk wil ik cardreader kopen. Dat is op zich nog niet zo spannend of het vermelden waard. Wat mij echter verbaasd is het feit dat elke cardreader een maximale capaciteit heeft. Dit is bijvoorbeeld van de site van sitecom:

MS, MS Duo, MS Magic Gate, MS Duo Magic Gate (max 128MB)
SMC, SM, MS Pro Duo, MS Select Function, Mini SD (max 256MB)
RS MMC, RS MMC 4.0 (max 512MB; beiden hebben adapter nodig die bijgeleverd wordt bij de geheugenkaart)
XD, MS Pro, MS Pro Extreme, MS Pro Ultra II, MS Pro Duo Ultra II, SD, MMC (max 1GB)
MD, MS Pro Magic Gate, MS Pro Duo Magic Gate, SD Ultra II, SD Extreme, MMC 4.0, Magicstor (max 2GB)
CF I, CF II, CF Ultra II, CF Extreme I (max 4GB)

Zie de laatste bepaling tussen de haakjes. Echter zo'n kastje doet toch niks anders dan dat wat die ziet naar een door mij te bepalen mapje spugen. Wat kan die cardreader het schelen hoe groot (qua capaciteit) mijn geheugenkaartje is. Het heeft verder geen intern geheugen ofzo waarmee die in de knoop kan komen.

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:00

Sabbi

je denkt aan mij.

Veel soorten geheugenkaart hebben de controller niet op het kaartje maar in de lezer, zo kan je het kaartje lekker klein+goedkoop houden. daarom wordt de grootte van het kaartje gelimiteerd door wat de controlller in de lezer aankan.

Zo kunnen veel oude pda's maar tot 512mb SD kaarten lezen, de controller in de PDA is te beperkt..

Verwijderd

Toch een beetje vreemd dan dat ook CF expliciet gelimiteerd is, terwijl die kaartjes toch echt een ingebouwde controller hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij in de winkel laten voorlichten en het was ongeveer hetzelfde verhaal.
Wat me wel is opgevallen, is dat de cardreaders die pochen met het feit dat je in die van hun 52 verschillende kaarten kan stoppen wel een beetje wassen neus is. Ze hebben wel gelijk, maar de toch niet geheel onbekende xD kaart (die ik dus heb) kan er vaak niet in. Verder noemen ze van 1 type kaart zo'n 5 a 10 versies:-) Ja dan kom ik ook aan de 52 of meer.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet wel dat het maximale niet altijd het absolute maximale is, meer het tot zover hebben we het getest en werkt het 100%

sommige camera's of pda's pakken tot 4 gb op de sd, terwijl er bij sommige aangegeven is dat 2 gb he maximale is

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:41:
Toch een beetje vreemd dan dat ook CF expliciet gelimiteerd is, terwijl die kaartjes toch echt een ingebouwde controller hebben...
CF is standaard IDE en heeft dus geen controller aan boord......

(side info: IDE is goedkoper dan SCSI omdat SCSI standaard een groot deel van de controle door de drive zelf uit laat voeren terwijl IDE het over het algemeen over laat aan de CPU)
(dit is ook meteen de reden dat CF lange tijd de goedkoopste geweest is; standaard bekende technologie zonder toeters en bellen)

[ Voor 11% gewijzigd door Croga op 07-12-2006 13:58 ]

Pagina: 1