ISP 2150 2u server start niet

Pagina: 1
Acties:

• BramuS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Ik heb een gebruikte ISP 2150 gekocht, deze heeft altijd goed gewerkt, alleen nu heb ik hem thuis staan. Zet ik de stroom erop, en druk ik op de power knop, dan gaat het Power ledje een keer of 3/4 knipperen en dan gaat ie uit. Tijdens het knipperen hoor je dat de fans starten, en ik heb hem even open gedraaid en gekeken, en ja hoor alle fans (incl CPU) draaien 1 seconde en vallen dan stil. Je kunt dus stellen dat hij 1 seconde werkt.

Wat mij verder op viel is dat de lite-on voeding (originele) een tikkend geluid maakt, soms is hij een seconde of 5 stil en dan gaat hij weer om de seconde tikken.

Iemand ervaring met dit probleem of suggesties hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het bedrijf gebeld en ze zeggen dat hij altijd gewerkt heeft dus na het vervoer doet hij niks meer (zo lijkt het althans).

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:58
Al even een andere voeding geprobeerd? (had je zelf ook kunnen bedenken ) :P

Heb je verder op het moederbord of kast geen diag-ledje zitten. (+handleiding)

[ Voor 34% gewijzigd door Keiichi op 06-12-2006 08:53 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• BramuS
Ik heb geen voeding die erin past, is z'n maf ding. En nee geen ledjes gevonden of informatie in de handleiding. Dus dan moet ik eerst andere voeding kopen, maar wil eerst even kijken of niemand dit probleem ook heeft gehad en wat toen de oplossing was vandaar :)

• BramuS
Ik heb de server nu aan de praat, vanmorge de stroom kabel er maar ingestoken en vanavond geprobeerd te starten en ja hoor hij werkte.

Alleen nu wil ik windows server 2003 erop gaan zetten, en zodra de setup zegt: setup is starting windows, valt m'n keyboard weg.. Heb 't een stuk of 3x geprobeerd, ook ander keyboard, maar niks :s

Iemand enig idee?

ok hij is werkend voeding resetten heeft geholpen

power knop dus indrukken, voeding kabel eruit trekken (als hij aanstaat) en dan er weer inrossen (gelezen op site van voeding fabrikant)

[ Voor 21% gewijzigd door BramuS op 07-12-2006 11:04 ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
BramuS schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:30:
Ik heb de server nu aan de praat, vanmorge de stroom kabel er maar ingestoken en vanavond geprobeerd te starten en ja hoor hij werkte.

Alleen nu wil ik windows server 2003 erop gaan zetten, en zodra de setup zegt: setup is starting windows, valt m'n keyboard weg.. Heb 't een stuk of 3x geprobeerd, ook ander keyboard, maar niks :s

Iemand enig idee?

ok hij is werkend voeding resetten heeft geholpen

power knop dus indrukken, voeding kabel eruit trekken (als hij aanstaat) en dan er weer inrossen (gelezen op site van voeding fabrikant)
heb je zowel usb als ps2 keyboards geprobeerd, ik had ook eens een prob met een usb keyboard

• BramuS
het was een ps2 toetsenbord, ehb geen usb keyboard. Maarhet is opgelost bedankt voor de tips
Pagina: 1