Linksys WRT54GR problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08
omdat ik nog een asus kaart als accespoint gebruikte heb ik
de Linksys WRT54GR gekocht het leek in het begin een goed product
maar toen kwam ik later de volgende problemen tegen;

1. ik heb een niet bestaande Firmware? De Versie van de firmware: 1.04, April 26, 2006
ik kan alleen versie 1.01 op het web vinden, de versie verschillen komt alleen door een andere taal
er is nog nooit een update gekomen. De 1.01 stamt uit 11/12/2005.

2. het IP Adres van de router (Lokaal IP Adres:) wil ik op 10.0.0.139
maar dat is niet mogelijk omdat ik een waarde tussen 1-254 moet invullen

3. Ik kan niks wijzigen bij "Geavanceerde Draadloze Montages" omdat het
over "invalid Beacon Interval" klaagt terwijl ik deze niet heb
gewijzigd(en dus nog netjes op 100 staat iets anders tussen de 100 en
1000 werkte ook niet)

4. ik kan geen backup van de instellingen terug zetten.

5. verbinding valt af en toe uit,kan natuurlijk ook aan wat anders liggen
maar als ik al zoveel andere simpele problemen tegen kom zal dit ook wel
aan de firmware liggen. in het begin ging het trouwens wel goed.

op de site staat het product nog steeds als verwacht?
linkje naar linksys

Ik heb dus een mailtje naar linksys gestuurd met bovenstaande problemen, krijg ik te horen dat al deze problemen al bekend zijn! en dat er "binnenkort" een nieuwe firmware uitkomt, waar ik zelf (raar genoeg) weinig vertrouwen in heb.

nu de vraag;
zijn er mensen met betere ervaring met dit product?
zou inruilen bij linksys mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb exact dezelfde problemen. Heb dan ook een RMA aangevraagd en wil eigenlijk een WRT54GL nu.. Had ik dat maar van te voren opgezocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
Kolky1 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:22:
Ik heb exact dezelfde problemen. Heb dan ook een RMA aangevraagd en wil eigenlijk een WRT54GL nu.. Had ik dat maar van te voren opgezocht :(
heb je nog contact opgenomen met de winkel of heb je hem gewoon terug gestuurd naar linksys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:45:
hey, er zijn idd problemen met de GR, werk zelf bij de linksys helpdesk, als je hem nog niet al te lang hebt zou ik hem omruilen bij de zaak waar je hem gekocht hebt voor een GL bijvoorbeeld.

de GR is maar heel weinig verkocht vandaar dat ze er zo weinig support aan geven vanuit amerika, kunnen wij vanuit de NL support ook weinig aan verranderen...
ik heb hem al een maandje ofzo, zou ik hem ook in kunnen ruilen bij linksys als de winkel niet wil ruilen?

update:

ik heb m`n linksys wrt54GR (helaas) bij hardwaretotaal.nl vandaan daar krijg ik weinig reactie van terug. ik heb net linksys gebeld kan hem helaas niet ruilen voor een ander product. dus ruil hem in iedergeval om met een andere GR in de hoop dat die het doet of dat ik na deze wel voor een GL mag ruilen. verzendkosten betalen hun dat is dan wel services!

[ Voor 24% gewijzigd door Tazzios op 22-12-2006 10:38 . Reden: updatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
op de site hebben ze nu versie 1.03 uit gebracht geen wijzigign in het changelog
en van 6/30/2006.
nieuwere datum oudere versie.

handige nummering 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linksys_WRT54GR_20061127-v.1.09_1.0.63_DE

heb je wel een duitse:P

ftp://ftp.linksys.com/ope...1.03/WRT54GR_v1.03_EU.tgz

hier de laatste eu firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 12:10:
Linksys_WRT54GR_20061127-v.1.09_1.0.63_DE

heb je wel een duitse:P

ftp://ftp.linksys.com/ope...1.03/WRT54GR_v1.03_EU.tgz

hier de laatste eu firmware
de 1.03 heeft dezelfde fouten als de 1.04

die duitse klinkt nieuw! zouden ze er dan toch nog wat aan doen?

die link van jou is 64.3MB , we zullen is kijken.
op de duitse afdeling kan ik die 1.09 niet vinden

update:
lijkt op de broncode linux ofzo :?

[ Voor 10% gewijzigd door Tazzios op 19-01-2007 16:29 ]

• Tazzios
nou geweldige support bij linksys ik heb hem gister weer terug gehad

en gezellig dezelfde problemen

kan nu zelfs geen ander kanaal kiezen als 6, als ik dat doe heb ik geen signaal.

de helpdesk medewerker vond het verder heel normaal, dat er opties niet werkte in de router!!!
je kan toch op internet dan, werkt het toch?
de rest zit er voor de sier in meneer :?

nee zijn daar lekker klant gericht bezig :(

wat leuke linkjes

http://forums.linksys.com...82&query.id=226670#M17282
http://forums.linksys.com...73&query.id=226702#M16873

sjante moest zo te zien ook zijn reacties terug nemen :|

[ Voor 35% gewijzigd door Tazzios op 26-02-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Tazzios schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:15:
nou geweldige support bij linksys ik heb hem gister weer terug gehad

en gezellig dezelfde problemen

kan nu zelfs geen ander kanaal kiezen als 6, als ik dat doe heb ik geen signaal.

de helpdesk medewerker vond het verder heel normaal, dat er opties niet werkte in de router!!!
je kan toch op internet dan, werkt het toch?
de rest zit er voor de sier in meneer :?

nee zijn daar lekker klant gericht bezig :(

wat leuke linkjes

http://forums.linksys.com...82&query.id=226670#M17282
http://forums.linksys.com...73&query.id=226702#M16873

sjante moest zo te zien ook zijn reacties terug nemen :|
Even een vraag van een Noob..

Ik ben sinds kort ook in bezit van de WRT54GR en ben niet zo denderend tevreden.
Firmware 1.04 staat standaard geinstalleerd.

De router zou over een "Range Booster" moeten beschikken...... ik merk daar weinig van.
Mijn router staat op de begane grond en mijn PC op de tweede verdieping. In het begin leek het allemaal perfect met 54Mbps, maar al snel viel mijn verbinding weg en schommelt hij vrij erg tussen de 11-32 Mbps met soms nog wel eens een uitschieter naar 54Mbps.
Al meerdere keren mijn router uit en weer aan gezet om verbinding te krijgen. Hier baal ik natuurlijk van.

Wat is wijsheid?
Moet ik een andere firmware versie installeren?
Bestaat er een linux installatie voor deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
hey, ik heb toevallig net nieuwe firmware gevonden 1.11.1 ik heb hem even geupload voor je:

http://www.megaupload.com/nl/?d=6XEQZBCQ

heb zelf namelijk ook de router, kreeg deze firmware van de helpdesk, stond ergens op een ftp server

[ Voor 27% gewijzigd door Hardcore-Maniac op 13-06-2007 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Hardcore-Maniac schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:08:
hey, ik heb toevallig net nieuwe firmware gevonden 1.11.1 ik heb hem even geupload voor je:

heb zelf namelijk ook de router, kreeg deze firmware van de helpdesk, stond ergens op een ftp server
Thanx! Ga hem zeker even proberen!

[edit] Hoe is deze versie jou trouwens bevallen?

[ Voor 6% gewijzigd door bokko! op 17-06-2007 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt deze nieuwe firmware? Draait ie goed en stabiel? Dan ga ik 'm ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
Hardcore-Maniac schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 18:08:

maar goed dat ik toevallig weer is keek. Ik heb ondertussen een wrt54GL gehaald,... geweldig ding!
maar mischien dat mijn GR nu ook nog is bruikbaar wordt,
Wat is wijsheid?
Moet ik een andere firmware versie installeren?
Bestaat er een linux installatie voor deze router?
1. hopen dat er knappe firmware is voor wrt54GR of een wrt54GL halen laatste is nog goedkoper ook en het zendvermogen kun je aanpassen.
2. die 1.11.1 is de laatste ik heb zelf de duitse(1.09) er op het moment opstaan omdat er bij de nederlandse versie NOG minder werkt.
3. nope

rangeboost heb ik eigenlijk ook nooit wat (positiefs) van gemerkt met de GL was het bereik meer dan verdubbeld ten opzichte van de GR.

firmware 1.11.1 ervaring:
+advanced settings zijn nu instelbaar
+verbinding met me telefoon blijft werken!(punt 5 1e post)
+ bereik is volgens mij verbeterd

-na elke wijziging 30 seconden wachten, maar goed dat was al zo

ik zou bijna durven zeggen dat hij bruikbaar is. wat zijn jullie ervaringen?

[ Voor 18% gewijzigd door Tazzios op 25-06-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Pas geleden een verse windows installatie gedraaid en na die tijd geen problemen meer gehad.
De router draait nog steeds op firmwareversie 1.04.
Ik kijk het voorlopig nog even aan, maar als ik geen problemen meer krijg laat ik hem lekker zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Link
  • Laatst online: 02-09 17:41
Ik heb sinds een week ook deze router en ik heb tot nu niks anders dan ellende. De verbinding schommelt erg heen en weer, soms 100% verbinding en vlakdaarna geen verbinding meer.
En het meest vervelende is dat ik bij "Wireless MAC Filter" geen MAC adressen kan invullen. Ik krijg dat de melding "Invalid MAC address format", terwijl de router het MAC adres zelf invult.

Iemand een oplossing voor het MAC adres probleem? Want anders ga ik hem gewoon ruilen als dat mogelijk is. Die WRT54GL lijkt me een betere keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
Shadow-Link schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:45:
Ik heb sinds een week ook deze router en ik heb tot nu niks anders dan ellende. De verbinding schommelt erg heen en weer, soms 100% verbinding en vlakdaarna geen verbinding meer.
En het meest vervelende is dat ik bij "Wireless MAC Filter" geen MAC adressen kan invullen. Ik krijg dat de melding "Invalid MAC address format", terwijl de router het MAC adres zelf invult.

Iemand een oplossing voor het MAC adres probleem? Want anders ga ik hem gewoon ruilen als dat mogelijk is. Die WRT54GL lijkt me een betere keuze :P
welke firmware heb je er in staan dan? dat is eigenlijk de enige oplossing.
in de 1.04 versie zitten veel vekeerde validatie checks.dus ik denk dat de 1.11.1 de problemen wel verhelpt.

[ Voor 7% gewijzigd door Tazzios op 15-08-2007 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_verhelst
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-08-2007
Shadow-Link schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 11:45:

Ik heb gewoon de hele tabel opgevuld met het MAC address van de enige PC die ik heb die wireless gaat. Dat neemt hij op zijn minst aan.
Ik heb nu nog niet echt kunnen testen of die MAC address beveiliging nu opstaat, want ik heb geen andere wireless PC bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandmanneke
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Firmware 1.11 werkt perfect bij mij, het ziet er naar uit dat de JS foutjes (validatie) zijn gefikst!

Bedankt voor de goede firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gipsy116
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07-2018
Ik heb ook deze router, maar waar kan ik de firmware vinden? Heb die link gevolgd die in januari genoemd is maar daar staat ie niet. En op de website van linksys staat ie ook niet

• Tazzios
hardcor-maniak 13 juni moet je hebben dat is de 1.11.1

Wow ik zie dat ze (nu al) de 1.1 hardware versie op internet hebben staan.
wel nog steeds firwmare 1.03

[ Voor 50% gewijzigd door Tazzios op 01-09-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
grote kick.

ik heb nu zelf ook een linksys WRT54GR maar de wireless kan instellingen kan ik niet veranderen.
als ik de firmware probeer te upgraden krijg ik de melding :De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

ik kan dus helemaal geen nieuwe firmware installeren ik heb het al op 2 verschillende pcs geprobeert en ook 2 verschillende firmware versies maar niks doet het :S

Hoe kan ik toch upgraden ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
dragon9114 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:40:
grote kick.

ik heb nu zelf ook een linksys WRT54GR maar de wireless kan instellingen kan ik niet veranderen.
als ik de firmware probeer te upgraden krijg ik de melding :De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

ik kan dus helemaal geen nieuwe firmware installeren ik heb het al op 2 verschillende pcs geprobeert en ook 2 verschillende firmware versies maar niks doet het :S

zo ik was toevallig even aan het rondstruinen! :*)
je krijgt zeker ook een melding over de bacon interval
welke versie staat er nu op?
helpt het om eerst een reset te geven en dan firmware update te proberen?

edit:
de megaupload link met versie 1.11 werkt ook nog en hier heb je een paar andere
ftp://ftp.linksys.com/opensourcecode/wrt54gr/

[ Voor 8% gewijzigd door Tazzios op 08-07-2008 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon9114 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:40:
grote kick.

Hier nog een x hetzelfde probleem.
Iemand enig id hoe dit te verhelpen?
weet dat het een oud topic is maar kan geen antwoord vinden :(

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
de megaupload link file hierboven al geprobeerd?

met 1.11 firmware kun je wel de wireless instellingen wijzigen.

[ Voor 52% gewijzigd door Tazzios op 18-08-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer hem via een bedraade pc te upgraden met die firmware van megaupload.
ook na de router eerst te resetten houd ik dit probleem en ook op andere pc en/of andere browser.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
welke staat er nu in?

ik ben van de standaard naar een duitse 1.08 gegaan dacht ik en toen 1.11.
is zoals je aan het topic kunt zien een tijd geleden voor mij dus precies zou ik het niet meer weten.

Verwijderd

1.04 staat erop.
begin bang te worden dat ik tog aan een andere router zal moeten als het flashen niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:22
Het spijt me dat ik op deze redelijk oude discussie post, maar toch lijkt het me interessant om dit te vermelden (aangezien ik op het internet elders toch nog regelmatig dit probleem zag opduiken):

Ik had dezelfde problemen om van firmware 1.04 een nieuwe firmware te installeren met de webinterface. Ook had ik een tooltje geprobeerd dat via TFTP de router zou moeten upgraden, maar dat werkte evenmin.
Daarom heb ik gewoon eens de web interface in Internet Explorer 6 geprobeerd. Resultaat: daar werkt het perfect >_<

Dus, als je versie 1.04 wilt upgraden: gebruik IE6.

Greetings,
Glodenox

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glodenox schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:38:
Het spijt me dat ik op deze redelijk oude discussie post, maar toch lijkt het me interessant om dit te vermelden (aangezien ik op het internet elders toch nog regelmatig dit probleem zag opduiken):

Ik had dezelfde problemen om van firmware 1.04 een nieuwe firmware te installeren met de webinterface. Ook had ik een tooltje geprobeerd dat via TFTP de router zou moeten upgraden, maar dat werkte evenmin.
Daarom heb ik gewoon eens de web interface in Internet Explorer 6 geprobeerd. Resultaat: daar werkt het perfect >_<

Dus, als je versie 1.04 wilt upgraden: gebruik IE6.

Greetings,
Glodenox
Bedankt, dit heeft bij mij ook gewerkt. Ik heb zojuist nieuwe firmware geinstalleerd, eens kijken of het nu wat stabieler is. Om nog gebruik te maken van IE6 kan je het volgende downloaden:

http://browsers.evolt.org...tandalone/ie6eolas_nt.zip

(Standalone versie)
Pagina: 1