Toon posts:

KVM switch of thin client of iets anders?

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dokter, ik zit met een probleem:

Eén PC zou beeld moeten toveren op:
1). werkkamer: IIyama 19" LCD monitor via DVI
2). woonkamer: Samsung LCD televisie via VGA

Aangezien de monitor en de televisie in andere kamers staan welke meer dan 10 meter uit elkaar liggen, kan ik niet zomaar een 10 meter VGA kabel en DVI kabel aansluiten. Dat zal toch al niet kunnen, want hoewel mijn PC zowel VGA als DVI heeft, geeft hij maar signaal door 1 kabel tegelijk. Ook is het altijd een heel gedoe om te switchen tussen deze poorten VGA en DVI; mijn LCD televisie herkent dan vaak het beeld niet meer omdat 1280x1024 een andere resolutie is als 1368x768. Ik haal het dus niet qua afstand maar wil het ook niet op deze manier verbinden vanwege het gedoe tussen het switchen van VGA en DVI.

Wat ik eigenlijk zou willen is dat ik mijn PC onder de TV in de huiskamer zet, en dan via een netwerkkabel (of draadloos netwerk) in de werkkamer ook contact kan maken met mijn PC onder de TV. Het enige dat ik nodig heb op mijn werkplek is een muis en een toetsenbord en een DVI aansluiting voor mijn monitor. Als ik een DVD-tje moet branden loop ik dan wel naar beneden om een DVD in de computer onder de TV te doen.

Ik heb gekeken naar thin clients en KVM switches. Alleen thin clients lijken mij ingewikkeld, er zit geloof ik ook altijd een OS op (WinCE vaak), ik heb er te weinig verstand van. En bij KVM switches ontbreekt een DVI aansluiting steeds.

Ik hoef eigenlijk alleen een kastje te hebben met daarop wat USB-poorten voor toetsenbord en muis, en een DVI uitgang. En als ik dit kastje dan aanzet, dat ik dan meteen meteen het beeld (via DVI) zie van mijn computer die beneden onder de TV aan staat (en waarmee via VGA (gelijktijdig) films mee kunnen worden gekeken op de televisie). Bestaat dat?

Verwijderd

Topicstarter
boink
Modbreak:GoT Huisregels

Schoppen binnen 24u is niet bepaald de bedoeling :o

[ Voor 92% gewijzigd door dion_b op 07-12-2006 11:58 ]

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Verwacht niet direct een reply. In de FAQ/policy staat aangegeven dan topic kicken nutteloos en niet gewenst is. (of iets in die richting)

Leuk verhaal, maar heb je zelf ook gezocht naar dit soort dingen? Het lijkt me overigens sterk dat deze bestaan.
KVM switches lijken mij ook geen oplossing. Je moet immers nog een kabel van een x-aantal meter gebruiken.

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:46
Ken wel van die kvm switches, werken met een utp-kabel tussen sender en receiver, heb er hier 1-tje van minicom www.minicom.com staan, echter werkt met ps2 en vga, maar zullen onderhand ook wel een andere uitvoering hebben, kunnen tot 110 meter.

[ Voor 4% gewijzigd door MadDog11 op 06-12-2006 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
MrNGm schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:49:
Verwacht niet direct een reply. In de FAQ/policy staat aangegeven dan topic kicken nutteloos en niet gewenst is. (of iets in die richting)

Leuk verhaal, maar heb je zelf ook gezocht naar dit soort dingen? Het lijkt me overigens sterk dat deze bestaan.
KVM switches lijken mij ook geen oplossing. Je moet immers nog een kabel van een x-aantal meter gebruiken.
Ik had hem 's nachts gepost, niet echt slim want dan ziet overdag niemand hem meer. Daarom bij uitzondering toch een kick en deze was toch niet geheel nutteloos aan de replies te zien :)

Ja, ik zei al dat ik gezocht had maar ik heb er te weinig verstand van. Een lange utp kabel maakt me niet uit, die ligt er al. Maar een VGA/DVI kabel van 10 meter is niet te doen...

@MadDog11: thanks voor de reply. Maar het lijkt juist wel of ik het tegenovergestelde van een KVM nodig heb. Want meestal doe je met een KVM juist 2 computers op 1 scherm toch? Ik wil 2 schermen vanaf 1 computer... of eigenlijk wil ik op mijn werkplek alleen een terminaltje naar mijn computer die onder de TV staat. Thin client lijkt me het beste, maar dan zonder OS en harddisk als dat mogelijk is. Ik heb er echt te weinig verstand van, van deze dingen. :(

Maar bedankt in elk geval beide voor de replies!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Als je in een forum listing komt zijn berichten nieuw, ook al zijn ze s'nachts gepost :P

Vga van 10 meter is geen enkel probeem (tenzij je 'm niet kan leggen), DVI is zelfs helemaal geen probeem, doordat DVI digitaal is moet je heel wat doen voor je storing krijgt.

En videokaarten die dvi en vga hebben en niet beide tegelijk aan kunnen sturen zijn trouwens verrekte zeldzaam, zou toch 's wat beter kijken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:33:
[...]

@MadDog11: thanks voor de reply. Maar het lijkt juist wel of ik het tegenovergestelde van een KVM nodig heb. Want meestal doe je met een KVM juist 2 computers op 1 scherm toch? Ik wil 2 schermen vanaf 1 computer... of eigenlijk wil ik op mijn werkplek alleen een terminaltje naar mijn computer die onder de TV staat. Thin client lijkt me het beste, maar dan zonder OS en harddisk als dat mogelijk is. Ik heb er echt te weinig verstand van, van deze dingen. :(
Een terminal? Draai je een Unix-achtig OS (Mac OS X, Linux etc) :?

Zo ja dan kun je toch makkelijk vanaf je werkplek via SSH inloggen en inderdaad een terminal openen (als op je werkplek een Windows PC staat kan dat met PuTTY, zo zit ik nu in mijn hoofdPC thuis ingelogd).

Draai je Windows en heb je wel een desktop nodig - gebruik dan toch gewoon iets als TightVNC om het bureaublad van je woonkamerPC indien nodig op je werkkamerPC tevoorschijn te toveren. WinXP kan het zelfs met Remote Desktop zonder verdere software.

Kortom mogelijkheden zat :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Okee dank jullie wel :-)

Kwam ook dit nog tegen: http://en.wikipedia.org/wiki/ITV_(Apple)
Misschien dan toch maar mijn PC/Mac op de werkplek laten staan en dan dit bij de tv zetten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mogelijk een optie, maar wees eens duidelijk over twee dingen:

1) exact welke hardware + software heb je nu staan, of koop je sowieso voor de werkkamer?
(als je Apple neemt hoeven we geen Windows dingen aan te raden of omgekeerd)
2) exact wat moeten beide systemen doen? TV ding zal wel voor media zijn enzo, maar hoe meer detail jij kunt geven, des te betere tips kunnen wij geven.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, er komt 1 nieuwe computer :)
Of dat een Mac wordt of een PC is nog niet echt duidelijk. Wat wel duidelijk is, als het een PC is komt er Vista op. Waar hij moet komen te staan weet ik niet, in de werkkamer of onder de TV.

Wat ik wil: 1 centrale PC waar ik op kan werken en die films kan afspelen op de TV:
1. werkkamer nodig: 1x IIyama 19" LCD monitor 1280x1024 via DVI, 1x toetsenbord, 1x muis, 2x USB
2. voor tv kijken nodig: 1x Samsung LCD 1368x768 via VGA

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Films afspelen via remote desktop of VNC lukt niet trouwens. Ik weet niet of er andere mogelijkheden hiervoor zijn, maar openen van (video)bestanden vanaf een netwerkschijf lukt natuurlijk wel.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:17

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:58:
Okee, er komt 1 nieuwe computer :)
Of dat een Mac wordt of een PC is nog niet echt duidelijk. Wat wel duidelijk is, als het een PC is komt er Vista op. Waar hij moet komen te staan weet ik niet, in de werkkamer of onder de TV.

Wat ik wil: 1 centrale PC waar ik op kan werken en die films kan afspelen op de TV:
1. werkkamer nodig: 1x IIyama 19" LCD monitor 1280x1024 via DVI, 1x toetsenbord, 1x muis, 2x USB
2. voor tv kijken nodig: 1x Samsung LCD 1368x768 via VGA
Wat je dan nodig hebt is:
- een PC met VGA kaart met 2 outputs, die los van elkaar te besturen zijn
- een lange VGA kabel
- een draadloos tobo + muis via bluetooth
OF
- een PC met VGA kaart TV out
- een GigaVideo setje om het tv out signaal draadloos te besturen
- een draadloos tobo + muis via bluetooth of infrarood (retourkanaal gigavideo)
OF
- een tweede PCtje uitsluitend voor onder de TV. De specs hiervoor hoeven niet schokkend te zijn, met een 1GHz P3 kun je al heel goed Divxjes kijken

Ik zou gaan voor optie 3, ik vind 1 computer voor 2 doeleinden gebruiken niet praktisch.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Als het alleen fvoor films is, kan je denken aan een xbox. Zoek ff op "XBMC".

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:13:
[...]
...
een Videokaart kaart met 2 outputs, die los van elkaar te besturen zijn
...
Ik wist niet dat die bestonden! Ik had eerst wel een kaart met 2x DVI maar dan kreeg je over 2 monitoren de desktop verspreid. Ik zou 1xVGA moeten hebben met 1368x768 en 1xDVI 1280x1024. En dan op beide schermen hetzelfde volledige beeld zien, dus niet dat je maar een half scherm ziet en je muis naar het andere scherm versprint als je voorbij de rand van scherm 1 gaat. Maar dan zit ik nog met een toetsenbord en muis maar dat zal bluetooth kunnen zijn. Ook handig, dan neem ik dat gewoon steeds mee tussen de verschillende kamers :-)

Optie 2 en 3 vallen af. Ik wil geen tv-out maar VGA voor de televisie. En 1 PC leek mij juist wel superhandig.

En ook liever geen XMBC :)

In mijn huidige PC zit een ingebouwde VGA en DVI aansluiting. Die kan ik helaas niet tegelijkertijd gebruiken. Maar stel dat ik nu nog een extra videokaart met DVI erin zet en met een superlange DVI kabel naar de werkplek leg, dan gaat de ingebouwde video volgens mij nog steeds op "off"...
Pagina: 1