Toon posts:

PHP, MYSQL op IIS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedennacht tweakers,

Ik heb reeds Windows Server 2003 Enterprise op mijn computer geïnstaleerd om het te gebruiken als een server. Ik heb gekozen voor de IIS Server van windows om te gebruiken als server, daarnaast heb ik ook PHP geïnstaleerd. Dit verliep allemaal goed, totdat ik MySQL moest gaan instaleren. Omdat ik niet zoveel met servers en IIS werk, verliep het niet goed. Ik krijg PHPBB (zal jullie wel iets moeten zeggen denkt) niet geïnstaleerd. 8)7

Ik krijg het foutmelding dat mijn php niet de gekozen MySQL ondersteund.

Ik dacht misschien dat ik hier wel hulp kon krijgen. Ik heb alle software (behalve IIS en WS2k3) vandaag gedownload en geïnstaleerd.

Ik heb MySQL 5.1, PHP 5.2.0 IIS 6.0

Mijn server draait op nogal een oude computer.
Compaq Evo D510 SFF
Intel pentium 4 2.40 GHz
256 MB DDR SDRAM

ik denk dat dit wel de belangrijkste onderdelen zijn.

Maar ja zouden julllie mij misschien kunne helpen hiermee?
Bij voorbaat Dank

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Wat is de _exacte_ foutmelding die je krijgt? Bij welke handeling krijg je die foutmelding? Heb je al gegoogled op die foutmelding? :)

Verder, heb je al een phpinfo() uitgeprobeerd en gekeken of de mysql extensie geladen is? Zonee, staat de mysql extensie niet uitgecomment in de php.ini? :)

Als je trouwens googlet op MySQL 5.1 en php vind je deze pagina :
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/php.html

En daar staat dat MySQL 5.1 niet gebruikt kan worden met de standaard mysql module, maar dat je de mysqli module nodig hebt; die er weer niet is voor php4 ;). Dus als je php4 gebruikt zul je MySQL moeten downgraden, als je php5 gebruikt, zul je waarschijnlijk de mysqli extensie moeten installeren of aanzwaaien, ik weet niet precies hoe dat gaat onder windows ;)

[ Voor 45% gewijzigd door eamelink op 06-12-2006 00:54 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is letterlijke foutmelding en is mysql wel aangezet in php.ini en is mysql wel te bereiken via een andere mysql client ( cli / gui )???

Gaarne meer info ( Of type de letterlijke foutmelding eens in op google, combo van php/mysql/phpbb is niet zo exotisch )

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Goedennacht mr.prozac,

Wat heeft u allemaal al geprobeerd? phpinfo() bijvoorbeeld, wat geeft dat voor uitvoer? En zijn de configuratiebestanden op de juiste wijze bewerkt? Is module=php_mysql.dll bijvoorbeeld geuncomment in uw php.ini?

Zegt u dit allemaal niets?

Neem dan eens een kijkje op www.google.nl en voer daar de zoektermen "run php and mysql on iis" in.

Oh, maak ik weer eens een techpost, ben ik weer spuit 12.
eamelink, Gomez :(

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 06-12-2006 00:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen bedankt voor jullie hulp wil ik ten eerste zeggen.

ik heb php 5.2.0.

Ik krijg de volgende melding te zien als ik phpbb wil instaleren:
"The PHP configuration on your server doesn't support the database type that you chose"

verder ik kan Mysql niet vinden in de phpinfo.
Ik weet niet hoe je de extensies in php moet veranderen of in ieder geval van MySQL naar mysqli. Zover ik het weet staat wel de extensie "mysqli" in de php.ini maar is dat gewoon comment wegaheln en de mysql commente en dan weer laten resterten of ligt het ingewikkelder in elkaar?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het uncommenten van de mysqli extensie en het wegcommenten van de mysql extensie en daarna IIS restarten zou een goede actie zijn inderdaad :P

Daarna is het handig om de output van een php info filetje te bekijken :)

(een php file met als inhoud alleen :)

code:
1
<?php phpinfo() ?>

• Erwinkemink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-02 20:26
Welk heb je gedownload?
  • PHP 5.2.0 zip package
  • PHP 5.2.0 installer
als je alleen de onderste hebt gedownload, download dan de zip package en unzip deze naar de directory waar jij php hebt neergezet.

tevens deze handleiding al eens doorgelopen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1009133

http://specs.tweak.to/12729

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de zip package gedownload.

Ik heb ook een comment gezet bij mysql en de comment weggehaald bij mysqli en vervolgens IIS opnieuw gestart maar ik krijg nog steeds hetzelfde probleem.
Ik kan ook niet in de phpinfo() zien of die MySQL wel te pakken heeft.

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:54:
Wat heeft u allemaal al geprobeerd? phpinfo() bijvoorbeeld, wat geeft dat voor uitvoer?
En zijn de configuratiebestanden op de juiste wijze bewerkt? Is module=php_mysql.dll bijvoorbeeld geuncomment in uw php.ini?
ik heb mysql gecomment in de ini bestand en mysqli uncomment. In phpinfo() krijg ik helemaal niks te zien van MySQL.
Pagina: 1