scsi-kaart voor scanner, welke?

Pagina: 1
Acties:

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Ik heb een HP Scanjet 5p, met een Symbios Logic SCSI-kaart voor een ISA-poort.
Mijn volgende compu heeft echter alleen nog pci-sloten dus ben ik op zoek naar een nieuwe scsi-kaart, alleen mijn vraag is, maakt het uit welke scsi-kaart ik er in stop? of kan ik gewoon de goedkoopste kaart er in stoppen, die er is?

Btw, er zit nu een Symbios Logic scsi-kaart in...

Alvast bedankt...

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Iedere PCI SCSI-II kaart is prima, Adaptec AHA-2904 of zo....

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb 1 van 90 gulden in me ouders pc zitten, een NEC ofzo, die werkt perfect! :)

Whatever.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In principe kan elke kaart het, mijn ervaring is alleen dat je vaak het beste een adaptec kan nemen, omdat ie het beste overweg kunnen met je scanner. (drivers enzo)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:55

Marc H

- - Is wakker - -

Adaptec is veel te duur als je er alleen een scanner aan wil hangen. Gewoon een goedkope PCI SCSI-2 controller kopen. Let wel even op dat de connector een DB25-pin External connector is (dus gelijk aan die symbios logic) en geen 50 pins high density connector, anders heb je een dure kabel nodig om je scanner aan te kunnen sluiten.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 12:52
Die symbios heeft toch een 50 polige aansluiting ??!! Tenminste dat ding dat bij mijn HP 5p zat wel.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

ik heb voor mijn eigen scanner een PCI ncr810 scsi-2 kaartje gekocht (75,-). NCR= symbios logic = lsi logic
Gevolg: prima driverondersteuning en een werkende scanner. Als je een Asus bord hebt kun je er ook nog mee booten( Asus borden hebben een LSI logic bios aan boord)

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:55

Marc H

- - Is wakker - -

Op vrijdag 02 februari 2001 11:35 schreef vandijk het volgende:
Die symbios heeft toch een 50 polige aansluiting ??!! Tenminste dat ding dat bij mijn HP 5p zat wel.
Oops, je hebt helemaal gelijk. De 5p was van een collega, maar die had een DB25 kabel ervoor gekocht, omdat hij hem had doorgelust op zijn externe SCSI zipdrive.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Pagina: 1