Toon posts:

Airport WIFI kaartje ziet geen netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb bij de G5 van een vriend een Airport Extreme kaart en daarbij de Airport software geinstalleerd. Ik kan echter met die Airport software helemaal geen draadloze netwerken tevoorschijn toveren, terwijl mijn Windows XP laptop 12 netwerken ziet.

Ik ben nu met mijn XP laptop verbonden met de Speedtouch router van zijn buurman, maar ik kan dit netwerk met geen mogelijkheid vinden op die MAC, terwijl het signaal toch redelijk sterk is.

Is de ontvangst van die Airport-kaart zo slecht of doe ik iets verkeerd?

- de Airport kaart lijkt goed geinstalleerd. Ik zie hem in elk geval staan bij System Preferences > Network. De kaart is geinstalleerd, maar heeft geen verbinding met een netwerk volgens MAC OS X.
- Er staat DHCP ingesteld
- Ik heb zonder succes met wat authentication protocols gespeeld
- Netwerk gebruikt geen encryptie

Wat ik doe:
Ik ga via het Airport ikoontje naar "Open Internet Connect". In het venster dat verschijnt staat in het "Network" dropdown-menu "No network selected". Ik zou verwachten dat hier de gevonden netwerken moeten verschijnen, maar niets dus. Als ik in die dropdown "Other..." kies en het SSID van het netwerk invul dan zegt-ie "There was an error joining the Airport netwerk 'netwerk_naam'.

Waarom vindt mijn laptop 12 netwerken en kan-ie verbinden, terwijl die MAC G5 niets lijkt te zien en ook niet handmatig kan verbinden met de wlan-router van de buurman?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Als het een PowerMac G5 betreft, welke het wel lijkt te zijn daar andere G5's standaard met een airportkaart kwamen, is het misschien even goed om te checken of de antenne er wel in zit aan de achterkant. Wanneer deze er niet inzit is de ontvangst beduidend slechter!

Wanneer er open of beveiligde netwerken zijn die je komen deze in het pulldown menu van het airport icoontje te staan. Wanneer er een beveiligd netwerk is waar je een naam moet invoeren kan je dat doen onder de naam 'Other...'

kleurbleur.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hey Sage. Die antenne was aangesloten, maar niet goed. Ik heb net voor de tweede keer de computer geopend en met een voorhamer (bij wijze van spreke) die antenne-plug er verder in geduwd en zie daar, netwerken! Alleen het netwerk waar ik mee wil verbinden van de buurman zit blijkbaar net te ver weg, want daar kan de G5 niet mee verbinden. Windows op mijn laptop geeft ook aan dat het signaal laag is (1 streepje).

Jammer, wel het probleem gevonden, maar dus nog geen internet. Bedankt!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Je mag wettelijk gezien dan ook niet met andermans draadloos netwerk verbinden ;) :P

Verwijderd

ik heb momenteel hetzelfde probleem met mijn iMac G5...

Heb daar een aantal maanden terug ook een kaart voor gekocht, aangesloten en toen hij een halve meter van de modem afstond was het goed.. nu staat hij er 3 meter vanaf en is het signaal slecht of helemaal niks terwijl ernaast een MBP staat die vol bereik heeft... Ik zal m maar eens open maken en kijken of de antenne er wel goed in zit dan..

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Aan de achterkant van je G5 zit er een klein gaatje, als ik goed herinner, eentje voor Bluetooth en eentje voor WiFi, waar je een T-vormig antennestuk kunt inschroeven (dat was bijgeleverd bij je G5, zit dus waarschijnlijk nog in je doos). Zet de antenne erop en ziedaar, betere ontvangst!

Plaatje:
http://a248.e.akamai.net/...s/kbase/86413/86413_1.gif

[ Voor 16% gewijzigd door Guru Evi op 19-03-2007 15:38 . Reden: image toegevoegd ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Guru Evi schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:35:
Aan de achterkant van je G5 zit er een klein gaatje, als ik goed herinner, eentje voor Bluetooth en eentje voor WiFi, waar je een T-vormig antennestuk kunt inschroeven (dat was bijgeleverd bij je G5, zit dus waarschijnlijk nog in je doos). Zet de antenne erop en ziedaar, betere ontvangst!

Plaatje:
http://a248.e.akamai.net/...s/kbase/86413/86413_1.gif
Dat is voor een PowerMac G5, het gaat hier om een iMac G5 ;)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Ik heb het alweer voor elkaar. Kennelijk zat de antenne niet goed in het kaartje. Heb nu weer "vol" bereik....
Pagina: 1