Toon posts:

Print server print niet

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een print-server, zo'n klein kastje waarmee je een usb printer op het netwerk kan aansluiten,gekocht. Het gaat op de conceptronic usb 2.0 print server. Het probleem is ik heb alle stappen gevolgd in de handleiding. Hij heeft de server een ip adres gegeven. De stutus online, mijn router ziet hem. Maar als ik dus iets wil afrukken komt er niets uit de printer. het rare is dat het document meteen uit de wachtrij gaat en dat er geen foutmeldingen verschijnen.

Hier zijn wat specificaties:

Printer Information
Printer Manufacturer : Canon
Printer Model : LASER SHOT LBP-1120
Printer Command Set : CAPT
Printer Status : On line

-----------------------------------------------------------------------------------------

Home - System Information

Server Name : Printer kamer
Port Name : P1
Model : CPSERVU
Firmware Version : 4.06 (2005-06-22)
MAC Address : 00 80 5A 43 1E 28
IP Address : 192.168.1.35 (DHCP)
Up Time : 0 days, 00:17:41

waarom print de printer niet?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30
zit er papier in? (lol)

je kan (de meeste) printservers ook een testpagina laten afdukken op de aangesloten printers, dan weet je iig dat de communicatie server <-> printer goed is..

gang is alles

Verwijderd

Heb je de printerpoort op de pc ingesteld als USB poort of als (standaard) TCP/IP poort met het bovenstaande IP nummer?
Je printer is nu namenlijk een netwerkprinter geworden. In dit geval moet je deze dus ook vanaf de PC via TCP/IP benaderen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij de testpagina is precies hetzelfde aan de hand er komt niets uit... en er zit wel degelijk papier in...

De wizzard van de printserver heet een poort P1 gemaakt dit is de poort van de printserver.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 23:00 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

offtopic:
TS: iets met een d toevoegen aan 'afrukken' 8)7

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de print server wel benaderen als ik het ip adres ervan invoer.

Eigenschappen van de printer staat:

Poort: P1
Beschrijving: Standard TCP/ IP port

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 23:04 ]

Verwijderd

Poort: P1
Beschrijving: Standard TCP/ IP port.
Staat er onder eigenschappen ook het nummer 192.168.1.35?
Indien mogelijk kun je server printer beter of een vast IP adres geven of een reservering maken in de DHCP server.

Verwijderd

Topicstarter
Kheb het geprobeert maar heeft geen invloed? Zoals het lijkt staat alles goed geprogrameerd maar hij doet et op een of andere mannier niet... Hij stuurt de printer op een of andere manier niet aan...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Is dat de hostname van de printserver? Mogen er spaties in hostnames staan?

Graag iets meer relevante informatie of wat je hebt uitgevonden. Dingen als het MAC-adres en de uptime doen er natuurlijk niet toe. Heeft het ding een webinterface? Kun je die bereiken? Heeft hij misschien een logboek waar je iets kunt vinden? Werkt de printer wel vanaf een andere pc? Werkt hij als je hem rechtstreeks aansluit?

[ Voor 43% gewijzigd door Bergen op 06-12-2006 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja je kunt hem via zijn eigen ip adres in zijn instellingen komen. De printer deed het voorheen prima.
Ik heb de hostname maar veranderd maar dat maakt ook niets uit.

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 11:28
Moet je in de geïnstalleerde software van de printer niet ook nog aangeven dat je de printer als netwerkprinter gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er zit een programaatje bij die alle instellingen van de printer moet veranderen. Hij maakt dan een nieuwe poort 'P1' ( Ip adres van de print server ) en dit is de poort waar hij dan de te printen artikelen naar toe stuurt. Hij doet dit ook maar de printer print het dan niet uit...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 12:56 ]

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 21:37
Is het toevallig een MFC, er zijn er maar weinig die via een printserver kunnen functioneren.

Verwijderd

Topicstarter
MFC? wat is dat?

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:42

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Hier is de lijst van printers die dat ding ondersteund. :)

MFC, is een multifunctionele (kopieren, scannen printen) printer. Nog nooit van die afkorting gehoort trouwens :P

...

Verwijderd

Topicstarter
Aha hij staat er niet tussen :X geen wonder dat hij het dus niet doet, ikheb wel eens zitte te rommele en toen printe hij wel maar wat ik precies gedaan had wist ik niet meer...

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:42

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:16:
Aha hij staat er niet tussen :X geen wonder dat hij het dus niet doet, ikheb wel eens zitte te rommele en toen printe hij wel maar wat ik precies gedaan had wist ik niet meer...
Mja, als hij niet op die lijst staat betekend niet dat hij zowiezo niet werkt, het is alleen niet gegarandeerd dat hij werkt ;) . En zoals je net zegt dat hij het wel een keer gedaan heeft, denk ik dat het toch aan een instelling ligt :)

(ik ken het apparaatje verder niet, ik heb een Intel NetPort Express)

[ Voor 15% gewijzigd door Basti504 op 08-12-2006 17:01 ]

...

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03 22:12
Een aantal printers van Canon gebruiken een afwijkende standaard, de CAPT standaard. Hier moet je een speciale (dure) printserver voor kopen, bv eentje van Axis.. Kijk daar maar eens, dan denk je nog wel 'n keer na om 'n Canon printer zonder netwerkaansluiting te kopen ;-)

- hardware always changes.. -

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Als het allemaal te duur wordt is het misschien een idee om op een oude PC linux of zo te zetten en hem via die server dan te delen. Misschien dat je nu ook al een Windows of Linux servert hebt staan, dan kan je hem ook via de server sharen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien of de canon CAPT standaard is?

Verwijderd

Printer Command Set : CAPT
Staat in je eigen startpost ;)
Pagina: 1