Toon posts:

Linux - Mysql - Seriele poort koppeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project met microcontrollers ben ik op zoek naar de volgende koppeling:

Linux(variant) <> MYSQL database + webserver <> RS232 poort
Het is dus de bedoeling data vanuit de database naar de seriele poort te zenden en visa versa.

Nu ben ik zelf al zoekende naar java scripts e.d maar misschien dat er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 19:33
Volgens mij haal je nogal wat dingen door elkaar; Linux, webserver, database, javascript én rs232 poort hebben namelijk bar weinig met elkaar te maken....

[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 05-12-2006 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt,

Maar simpel gezegt zoek ik een applicatie die data die via de rs232 binnen komt opslaat in een mysql database.

Ook data ophalen zou fijn zijn :)

Verwijderd

edit: Ik weet niet of zo'n programmatje al bestaat, en zo niet, zelf schrijven zal wel meevallen denk ik.

[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 22:28 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:12

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:26:
Dat klopt,

Maar simpel gezegt zoek ik een applicatie die data die via de rs232 binnen komt opslaat in een mysql database.

Ook data ophalen zou fijn zijn :)
En waar ben je dan Javascript voor nodig :?

Lijkt mij dat je het makkelijkste een simpel programmaatje schrijft in C?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• robbert
Zoiets is voor elkaar te krijgen in vrijwel elke programmeer taal. Hier lijkt me genoeg over te vinden.

Als je op zoek bent naar een bestaande oplossing zul je toch wat duidelijker moeten zijn wat je precies wil.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is dat ik b.v een temperatuur die mijn microcontroller via rs232 verstuurt in een database kan opslaan.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Als het een beetje standaard data is wat er binnen komt (wat zie je binnen komen als je je seriele poort 'cat' (dus: cat /dev/ttyS0 )?) kan je met een simpel bash-scriptje al ver komen.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• robbert
ajvdvegt schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:38:
Als het een beetje standaard data is wat er binnen komt (wat zie je binnen komen als je je seriele poort 'cat' (dus: cat /dev/ttyS0 )?) kan je met een simpel bash-scriptje al ver komen.
Inderdaad, met het mysql (mysql -u username -p password -e "query" databasenaam) commando kun je vervolgens gewoon een query uitvoeren met de uitgelezen data. Zoiets kost je volgens mij 4 regels bash ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door robbert op 05-12-2006 22:54 ]

Verwijderd

ja en je denk ecth nat die temperatuur controller leesbare data stuur (cat /dev/tttyS0). dacht het niet. Je moet eerst die interface spec van dat ding hebben

Verwijderd

C programmtje schrijven is de beste oplossing, die kan namelijk nog een beetje met de data gaan manipuleren itt een bash-scriptje.

edit: of misschien Java, ik weet alleen niet of je daarmee input kan krijgen vanaf de tty

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2006 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier komik wel weer iets verder mee denk ik.
Thx
Pagina: 1