Microsoft wordt altijd gebasht ;-(

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Topicstarter
Je ziet het tegenwoordig heel vaak terugkomen in nieuwsposts waar Microsoft, Windows en Linux in voorkomen: reacties waarin men hun onvrede uit over het "bashen" van Microsoft.

Zoals deze:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1851651
Ben ik nou de enige die helemaal ziek wordt van de mensen die maar één doel in hun leven hebben, MS bashen. Het is ook nooit goed, en laat me raden, als hij geen geld weggeeft is het ook niet goed. En als ie geld aan linux geeft verzinnen jullie vast weer iets nieuws.
Ondanks dat dergelijke klaagzang vaak zwaar overdreven, zeer onterecht en off-topic is, durf ik de -1 knop niet te hanteren, want dan krijg je reacties zoals deze:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1851665
Je hebt gelijk, en wordt bijgevolg onmiddellijk naar beneden gemod!
Daarom open ik nu deze topic. Elke keer als een Tweaker klaagt over mede-Tweakers die Microsoft-bashen, terwijl dat off-topic is, zal ik in deze centrale topic een linkje plaatsen zodat anderen de -1 mogen uitdelen. Ik durf het niet meer omdat ik anders ook als MS-basher/hater/Linux-neuker te boek kom te staan.

(Overigens is het op de FP standaard zo dat als je hiet niet eens bent met Bill of Microsoft, dat je dan de label MS-hater/basher opgedrukt krijgt. Dat ben ik zat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:10
terabyte schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:03:
Je ziet het tegenwoordig heel vaak terugkomen in nieuwsposts waar Microsoft, Windows en Linux in voorkomen: reacties waarin men hun onvrede uit over het "bashen" van Microsoft.

Daarom open ik nu deze topic. Elke keer als een Tweaker klaagt over mede-Tweakers die Microsoft-bashen, terwijl dat off-topic is, zal ik in deze centrale topic een linkje plaatsen zodat anderen de -1 mogen uitdelen. Ik durf het niet meer omdat ik anders ook als MS-basher/hater/Linux-neuker te boek kom te staan.
Je kunt die -1 rustig uitdelen. Niemand die ziet dat jij dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben met je eens dat tegenwoordig de eenvoudigste manier om iemand's kritiek weg te zetten de woorden "je bent een xxx-basher". Of je nu Bush, Sony, MS of whatever gangbaar onderwerp enigszins onderbouwt bekritiseerd dan is het gewoon weer a la Fok "Yo, bashen". En dan denken de mensen idd dat het goedkope kritiek is, hoe goed onderbouwt dan ook.
Interessant topic zo, ik ben benieuwd hoeveel monoloog-bashers er hier gaan verschijnen.

Deze 2 replies hebben allebei nog maar 1 moderatie gehad, dus deze zullen vanzelf wel de goede kant optrekken :)

[edit]
En idd, je kan zelf een -1 uitdelen, alleen met een Powermod-console kan je achterhalen wie wat doet en privacy is volstrekt heilig. Moet je alleen niet posten dat je een -1 hebt uitgedeeld :+

[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 05-12-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
bszz schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:09:
[...]

Je kunt die -1 rustig uitdelen. Niemand die ziet dat jij dat doet.
De PowerMods wel. Straks sta ik op het lijste corrupte anti-MS mods. Daar heb ik geen zin in. Bovendien is dit topic ook bedoeld om het fenomeen MS-beschermtweakers nader te belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 22:10
terabyte schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:12:
[...]
De PowerMods wel. Straks sta ik op het lijste corrupte anti-MS mods.
Ik geloof niet dat zo'n lijstje bestaat, en als dat wel zo zou zijn zou ik me er zeker niet aan storen. Anders kun je niets meer posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

terabyte schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:12:
[...]
De PowerMods wel. Straks sta ik op het lijste corrupte anti-MS mods. Daar heb ik geen zin in. Bovendien is dit topic ook bedoeld om het fenomeen MS-beschermtweakers nader te belichten.
Zou je dit nader kunnen toelichten?

* Delerium heeft namelijk geen reputatie pro-M$ te zijn.
Sterker nog........

Enfin, ik ben benieuwd wat er in dit topic opduikt. Het zijn namelijk lastige reacties om te sporen als ik de lijn van TS zo begrepen heb en ik doe daar graag wat aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Delerium op 05-12-2006 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
ecteinascidin schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:49:
[...]

Zou je dit nader kunnen toelichten?
De MS-beschermtweaker is een andere naam voor FP-Tweakers die MS in bescherming nemen tegen MS-critici en andere engerds, zoals Linux-fanboys, maar daarin nogal ver gaan en bij het minste en geringste een user aanwijzen als MS-basher.

Vaak zijn het dezelfde users die, wanneer hun post omlaag gemod wordt, nog een edit toevoegen met daarin een sneer naar de moderator, waarbij de moderator ook nog wordt beschuldigd van Linux-fanboyisme of een 'zie je nou wel, mijn post is omlaag gemod door de anti-MS-garde'-reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

terabyte schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:58:
De MS-beschermtweaker is een andere naam voor FP-Tweakers die MS in bescherming nemen tegen MS-critici en andere engerds, zoals Linux-fanboys, maar daarin nogal ver gaan en bij het minste en geringste een user aanwijzen als MS-basher.
Dat is geen beschermen maar neigt zelf naar fanboy uithangen. Nutteloos at best, maar gelukkig mogen we er op hopen dat dit fanboy gedrag (in het algemeen) binnenkort met het aangepaste mod-systeem tot het verleden gaat horen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eigelijk kan dit je dit topic toepassen op zo'n beetje alle <naam> vs <naam>, xbox vs PS, AMD vs Intel en van mij part feyenoord vs ajax.

Ik maak me er echt niet zo druk meer om, 80% van de 'negatieve posters' (in noem het niet zo snel een basher) vervloekt heel MS en omstreken, maar draait wel schijnheilig windows met alle toeters en bellen. Vermakelijk :) Maar het is zo'n beetje nu wel de rede dat ik amper meer de frontpage lees, ook al probeer ik het lezen van de reacties te vermijden.

Ik snap dan alleen niet waarom dan een klager over een klager meteen een -1 moet krijgen, echter de klager zelf soms wel tot een +4 mag komen. De betreffende klager-klager haalt namelijk wel nog andere punten aan die zijn standpunt enigzins verdedigen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
terabyte schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:03:

Zoals deze:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1851651

[...]

Ondanks dat dergelijke klaagzang vaak zwaar overdreven, zeer onterecht en off-topic is, durf ik de -1 knop niet te hanteren, want dan krijg je reacties zoals deze:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1851665

[...]

(Overigens is het op de FP standaard zo dat als je hiet niet eens bent met Bill of Microsoft, dat je dan de label MS-hater/basher opgedrukt krijgt. Dat ben ik zat.)
Ergens heb jij gelijk, maar ergens hebben de mensen die klagen over bashen ook wel gelijk. Het probleem is IMHO dat er te veel mensen zijn die bij de naam MS al beginnen ongefundeerd te bashen en te flamen.
In elke newspost over MS zie ik bijna wel reacties staan met 640k...terwijl :
A : Bill ondertussen aangegeven heeft dit nooit letterlijk zo gezegd te hebben
B : De reactie over het algemeen alleen dit zinnetje bevat
C : MS toch echt met een S geschreven wordt en niet met een $

Ik ben geen MS fan ( in elke windows versie tot en met XP heeft volgens mij 1 of meerdere grove fouten gezeten ). Maar het lijkt op de FP meer alsof er ergens gewoon een standaard zinnetjes lijst staat die elke keer weer gepost moet worden als bash, ongeacht hoe oud of ongepast het ook is.

Begrijp me niet verkeerd, van mij mag je bashen op iedereen. Zolang dit maar onderbouwd bashen is en niet gewoon een zinnetje neerplanten of gaan schreeuwen dat het in een commerciele zakenmarkt verkeerd is dat MS geld wil verdienen terwijl linux dit niet hoeft ( wat is linux, is dit ook Redhat / Suse, want deze willen net zo goed geld verdienen ).

Vb. aanleiding 1e reactie
De reden dat ik geen windows erop wil zien is meer dat MS Windows dit 100% zeker alleen maar doet uit zelfbelang, niet voor de arme figuren. Als ze nu al zieltjes met windows laten werken en over 10-20 jaar gaat het nog beter met die landen kopen ze een pc met windows. Er is gewoon geen andere verklaring waarom Bil er persé windows op willen.

Als Bill Gates echt wil helpen hielp hij met de ontwikkeling van Linux of een ander opensource 100% gratis besturingssysteem.
Welkom in de echte wereld commerciele wereld beste tweaker. MS wil gewoon geld verdienen, net als bijna elk ander commercieel bedrijf ( vb. RedHat, Suse ).
Het mooie is hieraan namelijk dat je voor het 1e gedeelte van deze reactie elke os-maker ( die geld vraagt voor support ( grotere linux makers ) en / of licenties (apple / ms / hp / solaris ) kan invullen zonder dat het gedeelte zijn betekenis verliest.
Maar dat hij toch geformuleerd is tegen MS en pro Linux maakt voor mij de hele reactie ook niks meer waard.

Kan er iemand mij trouwens uitleggen wat het magische 100% gratis linux toch is? Want volgens mij is linux alleen maar de kernel en daar kan ik als gebruiker 0,0 mee.
Een distributie daar kan ik iets mee, maar deze kosten over het algemeen geld als ik ze serieus wil gaan gebruiken ( serieus is hier met ondersteuning als er iets fout gaat ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:46
Gomez12 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 01:38:
Het mooie is hieraan namelijk dat je voor het 1e gedeelte van deze reactie elke os-maker ( die geld vraagt voor support ( grotere linux makers ) en / of licenties (apple / ms / hp / solaris ) kan invullen zonder dat het gedeelte zijn betekenis verliest.
MacOS, HP-UX en SunOS zijn natuurlijk net zo slecht in deze. Het verhaal over support gaat niet op, omdat RedHat Linux gebaseerd is op open source software, open standaarden en je dus helemaal niet van RedHat afhankelijk bent voor support (al leveren ze dat inderdaad, tegen een bepaalde prijs). Als je hetzelfde wil als RHEL maar geen support van RedHat wil kopen kun je bijvoorbeeld gewoon CentOS installeren, want RedHat publiceert netjes al hun broncode.

Totdat Microsoft alle Windows-broncode openbaar maakt en iedereen toestaat zijn eigen build te maken en die te distribueren, gaat de vergelijking mank.
Maar dat hij toch geformuleerd is tegen MS en pro Linux maakt voor mij de hele reactie ook niks meer waard.
Tja, daaraan is dus alleen jouw gebrek aan kennis/inzicht debet. De verschillen tussen de meeste Linux-distributies en Microsoft Windows zijn levensgroot, maar dat jij dat niet beseft maakt de post niets minder waard. Als je Windows en Linux omdraait, is de reactie inhoudelijk absoluut niet hetzelfde.
Kan er iemand mij trouwens uitleggen wat het magische 100% gratis linux toch is? Want volgens mij is linux alleen maar de kernel en daar kan ik als gebruiker 0,0 mee. Een distributie daar kan ik iets mee, maar deze kosten over het algemeen geld als ik ze serieus wil gaan gebruiken ( serieus is hier met ondersteuning als er iets fout gaat ).
Onzin; er zijn zat distributies die helemaal gratis zijn, en er zijn miljoenen mensen die die serieus gebruiken zonder er een cent voor te hoeven betalen. Dat jij dat niet kunt of wilt moet je zelf weten, maar dan moet je niet doen alsof je enterprise support moet hebben om Linux te kunnen gebruiken.

Als dit je beste voorbeeld is van "ongefundeerd Microsoft bashen", dan moet ik dus concluderen dat je de plank volledig misslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En wederom draait het weer uit tot een MS vs Linux topic.. Origineel zeg :/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:49:
[...]

/me heeft namelijk geen reputatie pro-M$ te zijn.
Sterker nog........
Is die troll nou weer nodig? Of hoeven crewleden zich niet aan de regels te houden?

Het is inderdaad diep triest wat er gebeurt bij nieuwsberichten die ook maar in de verste verte iets te maken hebben met Microsoft, Linux, FireFox, IE etc.

De reacties draaien altijd weer op hetzelfde uit, en er komen de domste opmerkingen voorbij die +4 krijgen omdat ze anti-MS zijn bijvoorbeeld.

Het zou IMHO een stuk beter zijn als niet bij ieder nieuwsbericht een mogelijkheid is om te reageren, of dat er (zoals op heel veel sites) gewoon gewezen wordt naar een bepaald topic op het forum zodat daar verder kan worden gepraat.

Ook de nieuwsberichten zelf zijn soms erg biased opgezet terwijl je als journalist (voor zo ver je dat kan noemen) juist zo objectief mogelijk moet zijn. Zo las ik vandaag nog dat Windows op de OLPC niet zou gaan werken omdat Windows 1.5 GB aan geheugen nodig heeft. Dit terwijl Microsoft ook Windows CE of Windows Fundamentals heeft die veel minder geheugen nodig hebben en er dus heel geschikt voor zouden zijn.

Soms is het makkelijker te bashen dan verder te kijken als de oogkleppen die mensen blijkbaar op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:04:
[...]Is die troll nou weer nodig? Of hoeven crewleden zich niet aan de regels te houden?
Welke regels? Op die van goed fatsoen na zijn er hier op TMF niet echt veel extra regels. En dan nog, wat jij als flame leest trek je zelf buiten de contekst.
De reacties draaien altijd weer op hetzelfde uit, en er komen de domste opmerkingen voorbij die +4 krijgen omdat ze anti-MS zijn bijvoorbeeld.
Daar gaat de TS niet over. De slimme +4-posten over anti-MS worden naar -1 gemod omdat men hier op Tnet wel degelijk pro-MS modereert (of PS3).
Ook de nieuwsberichten zelf zijn soms erg biased opgezet terwijl je als journalist (voor zo ver je dat kan noemen) juist zo objectief mogelijk moet zijn.
Die mag je onderbouwen.
Zo las ik vandaag nog dat Windows op de OLPC niet zou gaan werken omdat Windows 1.5 GB aan geheugen nodig heeft. Dit terwijl Microsoft ook Windows CE of Windows Fundamentals heeft die veel minder geheugen nodig hebben en er dus heel geschikt voor zouden zijn.
En dat heb je verkeerd begrepen. Windows heeft 1.5 GB disk-geheugen nodig, geen werkgeheugen. Niet erg, je bent niet de enige die deze fout maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, waarom gaat men hier een linux/MS-discussie aan... Het gaat toch om de moderaties? En dus om de vorm van de reacties, niet of je het eens bent met de inhoud?
Dat geeft onbedoeld misschien wel het probleem heel duidelijk weer. Objectiviteit is ver te zoeken.

Qua moderaties... Als een reactie gewoon netjes is geformuleerd volgens de regels, maar je bent het er niet mee eens, modereer dan niet naar beneden, maar plaats een reactie waarin je aangeeft hoe jij denkt dat het zit.
Zo denk ik erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik denk dat Terabyte wat over het hoofd ziet. Ik zal altijd elke ononderbouwde bash van welke kant dan ook met -1 belonen. En daarbij zijn jammer genoeg veel meer mensen die MS afkraken dan Linux. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:08:

Welke regels? Op die van goed fatsoen na zijn er hier op TMF niet echt veel extra regels. En dan nog, wat jij als flame leest trek je zelf buiten de contekst.
De regels om niet te trollen, het staat geloof ik zelfs ergens in de regels dat het niet netjes is om in plaats van Microsoft M$ te zeggen. Ik kan het zo snel niet vinden (misschien dat het ergens in een van de policies in de subfora staat). Maar heb vandaag nog gezien dat een mod iemand erop wees:
F_J_K in "[Vista] Hoe krijg ik (WPF`s) anti-aliasi..."

Jij bent ook prima op de hoogte van de geldende regels en fatsoensnormen, dus niet zo schijnheilig doen. Context of geen context, trollen blijft trollen.
Daar gaat de TS niet over. De slimme +4-posten over anti-MS worden naar -1 gemod omdat men hier op Tnet wel degelijk pro-MS modereert (of PS3).
Ander symptoom, zelfde probleem. Kortzichting zijn is ook een kunst :z
Die mag je onderbouwen.
Dat deed ik al...
En dat heb je verkeerd begrepen. Windows heeft 1.5 GB disk-geheugen nodig, geen werkgeheugen. Niet erg, je bent niet de enige die deze fout maakte.
Beetje nutteloze reactie, het is volledig offtopic, maar toch:

Misschien heb jij het verkeerd begrepen, er staat zelfs een link bij naar de specs die ze bedoelen dat lijkt me dus nogal obvious. Daarnaast is geheugen geen synoniem voor werkgeheugen, in de OLPC's wordt als opslag gebruik gemaakt van flash-geheugen. Wanneer ik dus praat over geheugen kan ik net zo vlot het geheugen gebruikt voor opslag bedoelen, mierenneuken is blijkbaar ook een kunst.

En misschien erg schokkend voor je: Windows CE en Windows fundamentals stellen veel lagere specs aan zowel het werkgeheugen als de opslagmogelijkheden tov Windows XP. Dus het punt is nog steeds valide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:25:
[...]
De regels om niet te trollen, het staat geloof ik zelfs ergens in de regels dat het niet netjes is om in plaats van Microsoft M$ te zeggen. Ik kan het zo snel niet vinden (misschien dat het ergens in een van de policies in de subfora staat). Maar heb vandaag nog gezien dat een mod iemand erop wees:
F_J_K in "[Vista] Hoe krijg ik (WPF`s) anti-aliasi..."

Jij bent ook prima op de hoogte van de geldende regels en fatsoensnormen, dus niet zo schijnheilig doen. Context of geen context, trollen blijft trollen.
Dat zijn nogal zware woordkeuzes. Ik wil je er alleen op wijzen dat dit TMF is, waar we moderaties op de FP bespreken. Dat betekend dat er verschillende woordkeuzes mogelijk zijn enzovoort. Waar jij op doelt zijn de interne fatsoensnormen van een windows-forum waarbij M$ idd een trollende opmerking is. Binnen WOS kan dat tot flame-wars leiden end aarom gelden daar andere normen. Hier is een andere contekst aanwezig, dus geld dat M$ niet als een halsmisdrijf. Zeker indien dat door mij illustrerend bedoeld is, moet je niet andere fora-regels hierheenexporteren en zware woordkeuzes gebruiken.
Dat deed ik al...
Dat deed je niet. Je plaatste de opmerking dat de Tnet-redactie opmerkelijk biased stukjes schrijft en juist dat systematische mag je onderbouwen. Je noemt slechts 1 incident namelijk en zelfs dat lijkt mij uit de contekst getrokken te zijn. Zodoende vraag ik nogmaals of je die systematische biased waarneming wilt onderbouwen of dat je de opmerking terugneemt.

En ik snap je verwarring mbt tot geheugen wel hoor. Alleen is dat hier niet ter zake, het gaat om de MS-M$moderaties zoals Terabyte dat aangeeft: het verschil tussen gefundeerd en ongefundeerd MS afzeiken. Dast komt niet op details aan als dat XP of XPe wel of niet op 128 MB/1.5GB draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:27:
Dat zijn nogal zware woordkeuzes. Ik wil je er alleen op wijzen dat dit TMF is, waar we moderaties op de FP bespreken. Dat betekend dat er verschillende woordkeuzes mogelijk zijn enzovoort. Waar jij op doelt zijn de interne fatsoensnormen van een windows-forum waarbij M$ idd een trollende opmerking is. Binnen WOS kan dat tot flame-wars leiden end aarom gelden daar andere normen. Hier is een andere contekst aanwezig, dus geld dat M$ niet als een halsmisdrijf. Zeker indien dat door mij illustrerend bedoeld is, moet je niet andere fora-regels hierheenexporteren en zware woordkeuzes gebruiken.
Wat probeer je nou te zeggen? Dat ik heb zitten zuipen en nu niet zou weten in welk forum ik aan het posten ben? 8)7

AFAIK geldt de niet regel om niet te trollen over het gehele forum (en in het verleden is al vaak genoeg discussie geweest in hoeverre die regel en dan specifiek op het trollen naar MS ook op de frontpage moet worden toegepast). Dat het in WOS iets strakker wordt toegepast is nogal logisch gezien de topics ook vaker over MS zullen gaan :X

Dat jouw mening is dat M$ geen halszaak is mag jouw mening zijn, maar ga hier niet schijnheilig ineens andere regels toepassen alleen omdat jij een andere mening heb. Mijn mening is dat het trollen op Microsoft enorm dom overkomt, het wordt vaak als toevlucht gebruikt om een statement meer gewicht te geven. Onderbewust geeft dit aan dat de poster bewust is van het feit dat z'n statement nergens op slaat, maar door het sterker te zeggen hoopt hij/zij alsnog gelijk te krijgen.

IRL kun je dit vertalen naar mensen die steeds harder gaan praten/roepen in een discussie om maar gelijk te krijgen. IMHO komt dat dus enorm dom over.

Al was het maar omdat het zo dom over komt zou ik persoonlijk (en dan zeker als ik een voorbeeld rol heb zoals een t.net powermod) nooit op dergelijke wijze trollen..

Wederom volledig onnodig en off-topic.
Dat deed je niet. Je plaatste de opmerking dat de Tnet-redactie opmerkelijk biased stukjes schrijft en juist dat systematische mag je onderbouwen. Je noemt slechts 1 incident namelijk en zelfs dat lijkt mij uit de contekst getrokken te zijn. Zodoende vraag ik nogmaals of je die systematische biased waarneming wilt onderbouwen of dat je de opmerking terugneemt.
Een voorbeeld geven is geen goede onderbouwing?

Nee laat ik even een paar uur van de baas z'n tijd innemen om alle voorbeelden van biased artikelen op t.net hier neer te planten 8)7

Maar goed, ik neem mijn opmerking terug en stel het op deze manier:

Het is mijn mening dat artikelen op t.net behoorlijk biased zijn (uitzonderingen daargelaten), zo komt het op mij over.

En nou heel snel weer on-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dus je komt hier binnen met een trollend icoon, trollende instelling mbt nieuwsgaring en valt met hoge woorden en absurd kromme redenaties over regels over een letterkeuze mijnerzijds. De M$ opmerking was voor terabyte bedoeld inzake dat PM's niet zo pro-MS-biased zijn als terabyte denkt en vervolgens zit ik in het verdachtenhoekje dat ik notoir anti-MS ben en de regels aan mijn laars lap? Wat een onzin. De tijd voor een weerlegging niet waard.

Ontopic dus maar weer. Ik hoop dat Terabyte iig begrepen heeft dat PM's iig niet notoire pro-MS mensen zijn.
* Delerium kan onmogelijk pro en antiMS fanboy zijn.
Het boeit mij beide geen reet, het gaat om de inhoudt en niet 1 of andere string.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:16:
Dus je komt hier binnen met een trollend icoon.
offtopic:
Het icoon is helemaal niet trollend bedoelt, als het al trollend is dan is het richting Asus.

Zie: [Vista] Asus notebooks: spontane reboots door Bitlocker*

Maar zoals ik al zei: kortzichtigheid is een kunst :/

En nou on-topic en niet door blijven zagen. Jouw instelling valt ook genoeg aan te verbeteren, doe dat eerst eens voordat je over de instelling van andere mensen begint. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

mja, zelf geef ik ook al regelmatig eens een -1 in deze topics, zowel aan linux als aan microsoft bashers (vooral aan MS bashers eigenlijk, ik krijg zo soms de indruk dat ze fulltime bezigzijn met posts te maken tegen MS, waarbij iedere keer hetzelfde lijstje aan drogredenen en trendwoorden tevoorschijn komt).
Mensen die de "M$" term gebruiken krijgen bijna automatisch een -1 van mij: het is enorm afgezaagd na al die jaren en getuigt niet echt van volwassenheid.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

M$ e.d. word op de FP, met stakende stemmen alhier, niet persé als troll gemodereerd en ieder is vrij omdat al dan niet zodanig te modereren.

Ik wil in dit geval wel een lans breken voor collega Ecteinascidin, hoewel ontactisch en onvermijdelijk verkeerd begrepen probeerde hij hier de onzin van de term aan te geven om daarmee duidelijk te maken dat modereren (ook en vooral door powermods) objectief moet gebeuren.
Pro/anti gedrag aka fanboyism is ongewenst.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan maar even deze post in hetzelfde nieuwsbericht. Bij de moderatie komt diverse malen flamebait/troll langs en eindigt vrolijk met een +3?? Het bashen druipt erbij vanaf.
inhoudelijk ga ik niet op die post reageren, gaat nu puur om de moderatie ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, dat is typisch zo'n reactie om Microsoft maar weer te bashen.

Dat zo'n reactie +3 krijgt geeft ook wel de sfeer aan bij zulke nieuwsberichten.

Is het echt geen goed idee om reacties bij dit soort nieuwsberichten niet toe te staan? Eventueel kan er een klein linkje ergens staan voor discussie op het forum.

Dat zou de kwaliteit van de frontpage een heel stuk omhoog helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

Cyphax

Moderator LNX
SinergyX schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:55:
Dan maar even deze post in hetzelfde nieuwsbericht. Bij de moderatie komt diverse malen flamebait/troll langs en eindigt vrolijk met een +3?? Het bashen druipt erbij vanaf.
inhoudelijk ga ik niet op die post reageren, gaat nu puur om de moderatie ervan
Ik vind dat dan weer echt geen bash op MS. Inhoudelijk gezien omdat hij gewoon een algemeen bekend feit verkondigt: het gaat bij bedrijven echt wel in eerste plaats om de centjes, of je dat nou leuk vindt of niet. Daarmee is het zelfbelang, en daarmee is wat hij zegt geen troll, en geen flamebait.

Ben je soms zoiemand die alles wat over Microsoft gaat en niet lyrisch is een troll vindt?
</gechargeerd>

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik moet zeggen dat er heel veel voor te zeggen valt dat het wel een troll is. Ik neem mee dat Cyphax een prima punt heeft dat MS idd alles doet uit eigenbelang, maar de gepostte post doet voorkomen dat het uitsluitend eigenbelang is. Het zou namelijk wel kunnen dat het zowel in het belang van de laptops als MS is dat er windows opstaat. Voor de laptops is het duidelijk dat men een wereldwijd ondersteund OS heeft waar MS-software op draait. Handig in die zin dat 90% van de wereld zo draait en handig zodat de jongeren idd leren omgaan met het OS dat het meeste voorkomt.
De vermeende troll zit hem erin dat de post uitsluitend het eigenbelang van MS aanstipt en de userbelangen daarmee alleen als andelig beschouwt. Ik moet opmerken dat de post met 'ik vind' zeer sterk verschuift in de user-veronderstelling dat alles wat MS doet fout is. En dat maakt de post best link (en overgewaardeerd).

Een bedrijf mag uiterard altijd winst maken, daar zijn het bedrijven voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ecteinascidin schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:29:
Ik moet zeggen dat er heel veel voor te zeggen valt dat het wel een troll is. Ik neem mee dat Cyphax een prima punt heeft dat MS idd alles doet uit eigenbelang, maar de gepostte post doet voorkomen dat het uitsluitend eigenbelang is. Het zou namelijk wel kunnen dat het zowel in het belang van de laptops als MS is dat er windows opstaat. Voor de laptops is het duidelijk dat men een wereldwijd ondersteund OS heeft waar MS-software op draait. Handig in die zin dat 90% van de wereld zo draait en handig zodat de jongeren idd leren omgaan met het OS dat het meeste voorkomt.
De vermeende troll zit hem erin dat de post uitsluitend het eigenbelang van MS aanstipt en de userbelangen daarmee alleen als andelig beschouwt. Ik moet opmerken dat de post met 'ik vind' zeer sterk verschuift in de user-veronderstelling dat alles wat MS doet fout is. En dat maakt de post best link (en overgewaardeerd).

Een bedrijf mag uiterard altijd winst maken, daar zijn het bedrijven voor.
En als je nou meeneemt dat Microsoft eigenlijk nooit echt in het belang van de gebruikers handelt voor zijn eigen belang? Eigenlijk alles wat Microsoft doet dat je zou kunnen zien als "in het belang van de gebruiker" is in eerste instantie, al dan niet op de langere termijn, in zijn eigen belang. Niet dat dat onterecht is en dat Microsoft ev0l is daardoor (want dat doet elk bedrijf) maar dat doet daar niet aan af. :)
Als MS nou te boek stond als bedrijf dat ook weleens dingen doet die niet in de eerste plaats uit eigenbelang zijn, okee, maar naar mijn idee is dat niet het geval.
Daarom vind ik het geen troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik wil dat graag meenemen, ik snap ook wel dat een bedrijfsbelang voorop staat maar bij voorkeur paralel aan de usersbelangen (al was het maar om een product te slijten).
De vraag spitst zich toe of de betrokken post niet dat paralelle usersbelang afkapt door op te merken dat er geen user-belangen zijn die MS op die manier bedient. IMHO doet de post daar MS namelijk mee te kort.... of MS is idd zo ev0l (en dan is de post wel terecht +3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ga je gewoon nooit uitkomen... Bovenstaande reactie geeft duidelijk aan hoe zwart-wit bepaalde mensen de wereld zien. MS doet alles uit eigenbelang... misschien wel... Maar dan nog bestaat MS niet in een vacuum, en hebben de acties van MS ook gevolgen voor de andere betrokken partijen. Andere partijen kunnen dus ook belang hebben bij wat MS doet... sterker nog... Soms zal MS juist iets in het belang van een andere partij doen, in de hoop er ook zelf wat aan over te houden... zoals bv nu de samenwerking met Novell. Op de korte termijn heeft vooral Novell daar profijt van.

Als je dus tegen MS wilt schoppen, is het makkelijk om niet verder te kijken dan MS zelf, en het zo te brengen alsof het per definitie vreselijk is als MS ergens belang bij heeft.
Natuurlijk is dat onzin als je de moeite neemt om verder te kijken dan je neus lang is... maar als je bevooroordeeld bent, neem je die moeite niet.

Maargoed, dat is standaard menselijk gedrag, en slechts een enkeling weet daaraan te ontsnappen... zoals bv Johan Cruijff, die inziet dat ieder nadeel z'n voordeel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
ecteinascidin schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:37:
Ik wil dat graag meenemen, ik snap ook wel dat een bedrijfsbelang voorop staat maar bij voorkeur paralel aan de usersbelangen (al was het maar om een product te slijten).
De vraag spitst zich toe of de betrokken post niet dat paralelle usersbelang afkapt door op te merken dat er geen user-belangen zijn die MS op die manier bedient. IMHO doet de post daar MS namelijk mee te kort.... of MS is idd zo ev0l (en dan is de post wel terecht +3).
Het gaat mij er dan puur en alleen om of de post een -1 troll hoort te krijgen (of flamebait) en dan vind ik van niet. Dat maakt het nog geen inzichtvolle post ofzo, misschien is +1 hoog genoeg maar daar ga ik compleet aan voorbij. :)
Daarom was het ook puur een reactie op statements als "typisch zo'n reactie om Microsoft maar weer te bashen" en "Het bashen druipt erbij vanaf" waarbij het de andere kant op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

De reden dat ik geen windows erop wil zien is meer dat MS Windows dit 100% zeker alleen maar doet uit zelfbelang, niet voor de arme figuren.

Als ze nu al zieltjes met windows laten werken en over 10-20 jaar gaat het nog beter met die landen kopen ze een pc met windows.

Er is gewoon geen andere verklaring waarom Bil er persé windows op willen.

Als Bill Gates echt wil helpen hielp hij met de ontwikkeling van Linux of een ander opensource 100% gratis besturingssysteem.
Onnuttige post imho, ergens aan meewerken betekent toch nog niet dat een bedrijf de eigen producten niet mag promoten? Dat deze user daar zelf een conclusie aan verbind moet 'ie voor zichzelf weten, maar daarom is het nog geen vastgesteld feit.

Ook onnuttig: voortborduren op zijn eigen stellingname.

Hoezo bord voor je kop? Neigt wmb wel naar troll.

Ja tuurlijk, je eigen bedrijf buiten spel zetten, dat is slim 8)7

Alles bij elkaar zie ik het trollerige van de reactie wel, maar tevens is het mening die een bron van waarheid kan (niet moet) hebben. Per saldo zou ik een score van 0 of +1 acceptabel vinden.

edit:

* botoo met Cyphax^^ dus :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
Pinata schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:21:
En daarbij zijn jammer genoeg veel meer mensen die MS afkraken dan Linux. :/
Geef nou eens voorbeelden! dwz links naar recente reacties op de FP, waarin MS daadwerkelijk onterecht afgekraakt wordt.

Ik zie dat zovaak, mensen die beweren dat MS zwaar wordt gebasht, maar niet komen met voorbeelden, of simpelweg elke vorm van kritiek beschouwen als MS-bashing.

[ Voor 10% gewijzigd door terabyte op 06-12-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En daar gaan we weer, vrolijk weer discussieren over de inhoud. Zou ik echter een tegenpost maken om mijn mening (dat dus onjuist, oftwel flame is) te onderbouwen, moet dit volgens de TS dus meteen -1 krijgen?
(in de vorm van, zet Linux erop en elke linux maker gaat lopen blerren dat het hun versie moet zijn).

Dan even in de vorm van de moderatie. Een +3/+4 post zie ik dus al een interessante, toegevoegde waarde post, waarbij de poster goed onderbouwd extra informatie (of mischien kritiek/alternatieven) geeft. In mijn voorbeeld zie ik dus geen enkele onderbouwing van deze +3 moderatie.

(ik geef toe, 'het druipt er vanaf' is inderdaad wat overdreven).

[ Voor 55% gewijzigd door SinergyX op 06-12-2006 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:16:
Het boeit mij beide geen reet, het gaat om de inhoudt en niet 1 of andere string.
Soms kun je niet aan de inhoud van een String komen en kan het best al fijn zijn als je alleen al een string hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als je niks te melden hebt, doe dat dan svp niet hier.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
terabyte schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:06:
Ik zie dat zovaak, mensen die beweren dat MS zwaar wordt gebasht, maar niet komen met voorbeelden, of simpelweg elke vorm van kritiek beschouwen als MS-bashing.
Inderdaad, daarom reageerde ik eerder ook inhoudelijk (niet omdat ik zonodig weer eens de Windows vs Linux-discussie wilde aanzwengelen).
botoo schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:58:
De reden dat ik geen windows erop wil zien is meer dat MS Windows dit 100% zeker alleen maar doet uit zelfbelang, niet voor de arme figuren.
Onnuttige post imho, ergens aan meewerken betekent toch nog niet dat een bedrijf de eigen producten niet mag promoten? Dat deze user daar zelf een conclusie aan verbind moet 'ie voor zichzelf weten, maar daarom is het nog geen vastgesteld feit.
Beetje richtingsloze post, inderdaad. Maar het MS-bashing noemen is wat vergezocht.
Als ze nu al zieltjes met windows laten werken en over 10-20 jaar gaat het nog beter met die landen kopen ze een pc met windows.
Ook onnuttig: voortborduren op zijn eigen stellingname.
Hoezo 'onnuttig'? Dit lijkt me een juiste analyse van het belang van Microsoft in dezen. Als je het vergelijkt met het jarenlange tolereren van softwarepiraterij, het dumpen van Windowslicenties bij nieuwe PC's en het MSDNAA-programma is het ook een logisch onderdeel van Microsoft's strategie om in de eerste plaats de markt te veroveren, zodat er later geld aan verdient kan worden. Ik vind dit een inzichtvolle reactie.

Ja tuurlijk, je eigen bedrijf buiten spel zetten, dat is slim 8)7
Het is wel waar: ontwikkelingslanden zijn niet gebaat bij vendor-lock-in, zeker niet als het gaat om buitenlandse softwareleveranciers. Met een besturingssysteem dat intern onderhouden en uitgebreid kan worden, zijn ze veel meer gebaat. Dat dat voor Microsoft niet handig is, is duidelijk, maar jij was nu juist degene die wilde volhouden dat Bill Gates filantropische motieven had en het belang van Microsoft níét voorop stond.

Weer bijzonder slechte onderbouwing voor MS-bashing. Iemand die er een andere mening op nahoudt hoef je niet omlaag te modereren; ga er gewoon mee in discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geef mij gewoon een optie om de reacties totaal uit te schakelen (=niet zichtbaar) en mij hoor je niet meer. Ik ga hier nog weinig tijd aan besteden, ik ga gewoon -1'tjes uitdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

@Soultaker,
Mijns inziens heeft MS zelf niet veel van doen met de post. De post kan namelijk 2 kanten uit, namelijk dat deze persoon opmerkt dat MS het ongewenste vendor-lockin stimuleert of, en dat lijkt mij een heel stuk waarschijnlijker, dat de betreffende poster gewoon geen hoge pet heeft van welke MS-motivatie dan ook. Bij dat laatste kan MS er niets aan doen omdat het zuiver de perceptie van die gebruiker is. Die perceptie is uitgesproken negatief, maar ook weinig onderbouwt. Ik zou dat zelf niet eens onder MS-bashen laten vallen omdat de funderingen daarvoor ontbreken. Het is de negatieve mening van de betreffende post en zegt dus alleen iets over de poster himself ... denk ik.

Een +1 of 0 lijkt mij dan beter te verdedigen.

MS-bashing is trouwens IMHO zoiets als met feiten MS aanvallen dat ze slecht zouden zijn. Maar dan wel feiten die ontopic meegewogen dienen te worden en zodoende toch als offtopic komen te staan. Iemand die de Xbox-360 afkraakt omdat Vista te laat is zeg maar. Vista IS laat, da's een feit. Maar om dan de Xbox af te rekenen op dat gegeven is zoeken naar feiten om iemand af te zeiken... en dan is het pas MS-bashing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

Geef nou eens voorbeelden! dwz links naar recente reacties op de FP, waarin MS daadwerkelijk onterecht afgekraakt wordt.
Nou hier een voorbeeld:
Vervang nu de woorden Bill Gates door Philips en Linux of een andere opensource 100% gratis besturingssysteem door Sony en aanschouw hoe krankzinnig die stelling is.
[...]Ik zie dat zovaak, mensen die beweren dat MS zwaar wordt gebasht, maar niet komen met voorbeelden, of simpelweg elke vorm van kritiek beschouwen als MS-bashing.
Hier heb je een voorbeeld..

Verder reacties als deze
bill gates ga aub snel dood danku
Microsoft de gesloten Dark Side :VS: Linux de Open Bright Side >:)
Verder gaat het me niet om de inhoud, maar om mensen die ten kosten van alles (MS in dit geval) bashen. Dat haalt alleen het niveau omlaag en maak je zelf alleen maar belachelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Even de draad langsgefietst, maar heb bijna alleen maar -1 flamebait of -1 dubbelpost moeten uitdelen... Moge dat nieuwe systeem maar snel komen...

(overigens zijn de meeste reacties niet uitsluitend bashend, maar bevatten ze meestal danwel een M$, danwel een opmerking dat Gates alleen maar aan eigenbelang denkt zonder fundering. Deze mogen op 0 - nutteloos blijven...)
Vooral vervelend voor mij is dat mensen koste wat kost nogmaals willen herhalen dat Microsoft/Bill Gates alleen maar aan zichzelf denkt/een Microsoft Only wereld wil/iets anders gaars. De gemiddelde inhoud zoals in Pinatas post kom ik gelukking iets minder tegen, maar toch helaas nog aanwezig.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Pinata schreef op woensdag 06 december 2006 @ 16:45:
[...]

Nou hier een voorbeeld:

[...]

Vervang nu de woorden Bill Gates door Philips en Linux of een andere opensource 100% gratis besturingssysteem door Sony en aanschouw hoe krankzinnig die stelling is.
De vergelijking Philips/Bill Gates en Sony/Linux is niet recht. :)
Maargoed, ik ga niet betwisten dat de opmerking an sich niet bijzonder is inhoudelijk ofzo.
Verder reacties als deze

[...]

[...]
Dat zijn respectievelijk een hele nare flame en een onzinnige-opmerking-maar-geen-bash-ofzo. :)
Verder gaat het me niet om de inhoud, maar om mensen die ten kosten van alles (MS in dit geval) bashen. Dat haalt alleen het niveau omlaag en maak je zelf alleen maar belachelijk
Niet alleen het niveau, maar ook (terecht) de scores en dat soort opmerkingen staan altijd binnen de kortste keren op -1. :)
Je kunt denk niet voorkomen dat ze geplaatst worden, dan is dit het beste alternatief, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
[...]

Verder reacties als deze
[...]
Dat zijn typische trolls die wel braaf (een illegale) Windows gebruiken maar door flames richting MS de MS-critici in een kwaad daglicht stellen. Dat is iets anders dan de MS-bashing waar ik op doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Vervang nu het woord 'vervang' door 'groene sinaasappel' en 'woorden' door 'fietsenstalling', en zie onzinnig je reactie is.

Sinds wanneer producert Sony open, gratis producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Soultaker schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:31:
[...]

Hoezo 'onnuttig'? Dit lijkt me een juiste analyse van het belang van Microsoft in dezen. Als je het vergelijkt met het jarenlange tolereren van softwarepiraterij, het dumpen van Windowslicenties bij nieuwe PC's en het MSDNAA-programma is het ook een logisch onderdeel van Microsoft's strategie om in de eerste plaats de markt te veroveren, zodat er later geld aan verdient kan worden. Ik vind dit een inzichtvolle reactie.

Weer bijzonder slechte onderbouwing voor MS-bashing. Iemand die er een andere mening op nahoudt hoef je niet omlaag te modereren; ga er gewoon mee in discussie.
Onnuttig omdat hij voortborduurt op zijn eigen stelling/aanname er boven die je zelf ook al richtingloos noemt.

Ik bash niets? Ik geef aan dat ik de reactie op een 0 of +1 waarde inschat, als ik zou bashen zou dat lager zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
botoo schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:09:
Onnuttig omdat hij voortborduurt op zijn eigen stelling/aanname er boven die je zelf ook al richtingloos noemt.
Ben ik het absoluut niet mee eens: in de tweede reactie geeft hij aan wat de gevolgen van het doneren van Windows zullen zijn; het is daarmee eerder een onderbouwing van de eerste reactie dan dat 'ie er op voortborduurt.

Natuurlijk valt er over te discussiëren, maar daar gaat het me precies om: reacties waarover gediscussieerd kan worden moeten niet onder de +1 uitkomen.
Ik bash niets? Ik geef aan dat ik de reactie op een 0 of +1 waarde inschat, als ik zou bashen zou dat lager zijn.
Dat bedoelde ik niet; ik bedoel dat de voorbeelden die je aanhaalt geen MS-bashing zijn, want er worden relevante argumenten in genoemd. Dat het geen hele sterke posts zijn ben ik met je eens, maar dat komt bij elk nieuwsitem voor. Omdat het nu over Windows gaat hoef je het niet opeens als zijnde MS-bashing weg te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat veel mensen de wereld (en dan voor MS) inderdaad wel erg zwart-wit zien.

Een groot bedrijf als Microsoft doet helemaal nooit iets uit eigen belang, maar altijd alles in het belang van hun klanten. Die twee zijn namelijk synoniem, een bedrijf leeft van z'n klanten, het is niet zo dat MS een onuitputbare bron van centen heeft en dus als doelstelling heeft de wereld te veroveren of alleen maar mensen pesten.

Ook lijken mensen te denken dat Microsoft gelijk staat aan vendor lock-in terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Er zijn genoeg producten van Microsoft die behoorlijk open zijn. Daarnaast kun je natuurlijk prima je eigen of andere software bovenop de producten van Microsoft draaien.

Als je bijvoorbeeld Windows als OS gebruikt, maar daarbovenop een eigen software pakket draait dan heb je helemaal geen vendor lock-in. Als het software pakket enkel onder Windows kan draaien dan heb je wel een vendor lock-in, maar daar heb je dan zelf voor gekozen. Zo kies je er ook zelf voor in wat voor formaat jij je lange termijn archieven opslaat.

Niet om een hele discussie over vendor lock-in op te starten, maar wanneer je erover nadenkt zie je dat het eigenlijk een niet bestaand probleem is wat eigenlijk uitsluitend ter sprake komt bij anti-Microsoft postings.

Zo zijn er een hoop van die onzin stellingen die keer op keer erbij worden gehaald.

Er zijn een hoop fora waar dat soort discussies gewoon keihard worden aangepakt door mods, het hele fanboy gedoe komt de meeste mensen de neus uit. Microsoft - Linux, IE - FireFox, Ati - nVidia, AMD - Intel enz.

Wat denkt de crew er eigenlijk van om reacties bij zulke artikelen niet toe te staan en te vervangen door een linkje naar het topic op GoT? Dat zou de frontpage een stuk prettiger en beter maken voor een hoop mensen, en op het forum kunnen de moderators makkelijker echte fanboy onzin posts aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel, het makkelijkste bezwaar is dan waar leg je de grens bashpost/inhoudpost? Jij valt al over M$, terwijl anderen beduidend inhoudelijkere bezwaren willen zien. Sowieso wordt de scheiding arbitrair.
Op de FP mag iedereen reageren, indien de persoon in kwestie er niet in slaagt intelligentere opmerkingen te posten dan ziet 'ie dat wel terug in de waardering. Daarvoor is het moderatie-systeem. User blij, wnat posten, lezers blij, want lage waarderingen kan je onzichtbaar maken, wij blij want mensenwerk cq veel werk hoeft niet. En ook op GoT is men blij, want iedereen verbannen voor inhoudelijke discussies..... dat lukt niet.

De grootste hamvraag is altijd: wie bepaald of een stukje inzichtvol is of verbanning verdient. Als je dat niet eerlijk objectief kan oplossen zijn andere systemen beter.
En anderzijds is het menselijk om dingen met een andere perceptie op te nemen. Niet voor niets dat bv MS voor de 1 heilig is en voor de ander kut. De replies die wat intelligenter zijn zitten daar tussenin, dat is de groep die het beste kan oordelen. Maar zoals ik hier uitleg ecteinascidin in "Israel/Libanon/Gaza na de oorlog" zijn er geen discrete waarden en denkt iedereen evenveel gelijk te hebben.
Alhoewel sommigen meer gelijk denken te hebben dan anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FP kan niet zoeken op 2 tekens, GoT accepteert de $ in search niet, google eveneens niet.

Wil er best een uurtje voor gaan zitten om alle posts met een m$ erin te gaan bekijken en de 'bashes' mooi op te sommen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:33:
Wel, het makkelijkste bezwaar is dan waar leg je de grens bashpost/inhoudpost? Jij valt al over M$, terwijl anderen beduidend inhoudelijkere bezwaren willen zien. Sowieso wordt de scheiding arbitrair.
Op de FP mag iedereen reageren, indien de persoon in kwestie er niet in slaagt intelligentere opmerkingen te posten dan ziet 'ie dat wel terug in de waardering. Daarvoor is het moderatie-systeem. User blij, wnat posten, lezers blij, want lage waarderingen kan je onzichtbaar maken, wij blij want mensenwerk cq veel werk hoeft niet. En ook op GoT is men blij, want iedereen verbannen voor inhoudelijke discussies..... dat lukt niet.

De grootste hamvraag is altijd: wie bepaald of een stukje inzichtvol is of verbanning verdient. Als je dat niet eerlijk objectief kan oplossen zijn andere systemen beter.
En anderzijds is het menselijk om dingen met een andere perceptie op te nemen. Niet voor niets dat bv MS voor de 1 heilig is en voor de ander kut. De replies die wat intelligenter zijn zitten daar tussenin, dat is de groep die het beste kan oordelen. Maar zoals ik hier uitleg ecteinascidin in "Israel/Libanon/Gaza na de oorlog" zijn er geen discrete waarden en denkt iedereen evenveel gelijk te hebben.
Alhoewel sommigen meer gelijk denken te hebben dan anderen.
Nee ik denk niet dat je mijn voorstel helemaal begrepen hebt.

Ik stel dus voor om het onmogelijk te maken te reageren op een bepaald artikel, de software kan dat al ik heb het al eens eerder gezien bij een prijsvraag geloof ik.

Hoe bepaald moet worden of een bepaald artikel wel of niet waardig is om de mogelijkheid tot reageren in te schakelen lijkt me relatief eenvoudig.

Ook stel ik voor dat mensen nog steeds kunnen reageren, maar dan in het forum. Dus uit het zicht van de lezers van de FP en met minder mogelijkheden tot eindeloze wellus nietus discussies. Een linkje naar het topic kan bij het artikel geplaatst worden op eenzelfde manier als dat de bron bijvoorbeeld wordt weergegeven.

Er komt dus in principe amper werk bij kijken buiten het wel of niet aanklikken van een checkboxje.

Het zal in eerste instantie een beetje natte vinger werk zijn om te bepalen wat voor soort artikelen wel of niet de mogelijkheid tot reageren op de FP moeten hebben. Maar naarmate daar meer ervaring in wordt opgedaan kun je daar vanzelf goede procedures en indicators voor opstellen.

Een andere iets minder ingrijpende wijziging zou zijn dat bij dit soort artikelen wel de mogelijkheid bestaat om te reageren, maar om het deel van de website mbt de reacties weer te geven moet men eerst nog 1x extra klikken. Eventueel hierbij een gebruikersinstelling om ze alsnog automatisch wel te tonen.

Dan verplaats je de keuze dus (voor een deel) naar de gebruiker zelf toe. Bij sommige artikelen zijn de reacties heel erg leuk en handig. Ook wanneer er zaken structureel niet kloppen in het artikel wordt dit vaak aangegeven in de reacties. Er zijn echter artikelen waar dit gewoon nooit voorkomt en iedere keer dezelfde uitgekauwde stroom van reacties weer komt.

Eventuele reacties die wel de moeite waard zijn worden toch ondergesneeuwd en zijn er dus maar lastig tussenuit te pikken. Daarnaast zie je vaak dat fanboys alles uit het andere team op -1 modereren, een goede reactie in een lange lijst krijgt dus meteen een te lage waarde en niemand leest em ooit weer.

Een dergelijke lijst aan reacties is een algemeen onprettige ervaring, of je nu fanboy bent of niet het is gewoon niet lekker om te lezen. Wanneer deze verborgen zijn zou dat de algemene ervaring dus beter maken en dat is toch eigenlijk wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
Het MS-fanboyisme gaat wel erg ver:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1947230
door zulke soort posts (en de +2 Inzichtvol beoordeling) vraag ik me wel eens af waarom ik in hemelsnaam mijn tijd zit te verdoen op Tweakers.net.

edit:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1947275
Maar dat even terzijde, ik vind het gewoon jammer dat veel mensen hier op Tweakers zo vreselijk kinderachtig doen tegenover mensen die WEL graag Windows gebruiken, en het NIET terecht vinden dat je software van MS (of wie dan ook) steelt.Zolang je hier op Tweakers anti-MS bent, zit je goed. Laat je doorschemeren dat je Windows eigenlijk best wel een goed systeem vind, dan ben je toch wel een beetje de lul hier. En dat vind ik jammer. Laat de Windows gebruiker ook eens in zijn waarde.
"boehoe :'( Wij Windows-users worden altijd geflamed :'( :'( "
Schijnheilige zak.

[ Voor 73% gewijzigd door terabyte op 03-03-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 14:28
Mensen posten vaak dezeldfe reakties of er zijn veel mensen die er hetzelfde over denken.
Ik lees zelf altijd Apple-berichten en Microsoft-berichten. Als er dan staat dat er bij Microsoft een gat gevonden of gedicht is staat er binnen notime dat het bij Apple beter gaat (is natuurlijk ook zo O-) ) en daarop weer reakties dat Apple net zo goed niet veilig is, maar dat het niet zo groot is dus minder aantrekkelijk voor hackers.
En als er een bericht staat dat er bij Apple een lek gevonden of gedicht is staat er binnen notime een reaktie als 'als deze lek bij Microsoft gevonden was had iedereen er wat over te zeuren gehad omdat het Microsoft was'. Altijd dezelfde reakties.
Net zoals je bij een moederdag- of vaderdagtopic binnen 3 regels leest dat mensen er niet aan meedoen omdat het allemaal commercieel gedrag is en dan weer mensen die daarop reageren dat dat weer flauwekul is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terabyte schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:46:
Het MS-fanboyisme gaat wel erg ver:
[...]
Schijnheilige zak.
Het MS-fanboyisme gaat wel erg ver???

Volgens mij gaat jouw anti-MS gedrag nogal ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:30:
Volgens mij gaat jouw anti-MS gedrag nogal ver!
Waar zie je mij anti-MS zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg maar doordat je een windowsgebruiker die klaagt over het flamen van windows gebruikers een scheinheilige zak noemt zonder een onderbouwing? Die twee linkjes erboven rechtvaardigen jou reactie nog niet.

Edit: Ik keur het gedrag van de "schijnheilige zak" ook niet goed btw.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 14:28
Van mij mogen ze nog veel meer kritiek krijgen, ze kunnen niet eens goede beveiligingssoftware voor hun eigen operating systeem maken, nou vraag ik je toch!

Zie ook nieuws: Microsoft bevestigt problemen met OneCare.

Waar ook staat : Microsoft heeft toegegeven dat zijn OneCare antivirusoplossing problemen heeft en dat beveiliging 'slechts een klein onderdeel van ons bedrijf is'. Het bedrijf reageert hiermee op de veelgehoorde kritiek op het pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het idee dat legale MS-software binnen legale MS-software opeens je hele emailverzameling om zeep helpt doet mij ook niet echt denken dat ze goed bezig zijn.......
Die draad is wel ondergewaardeerd IMHO, want dit is gewoon objectief gezien slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

terabyte schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:46:
[...]
Schijnheilige zak.
Losstaand van de vraag of ik het wel of niet met je eens ben vraag ik je wat je überhaupt schijnheilig aan de gequote post vind. Je kunt het natuurlijk niet met de post eens zijn maar om iemand dan direct een schijnheilige zak te noemen vind ik wel heel erg ver gaan.

Ik heb overigens zeer goede hoop in het nieuwe moderatie systeem wat ook en mogelijke oplossing kan bieden tegen bashers en anti (of reverse) bashers aka fanboys.

Vergeet echter niet dat iemand die klaagt over het bashen niet altijd een fanboy hoeft te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 17-03-2007 11:32 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:24:
[...]

Losstaand van de vraag of ik het wel of niet met je eens ben vraag ik je wat je überhaupt schijnheilig aan de gequote post vind. Je kunt het natuurlijk niet met de post eens zijn maar om iemand dan direct een schijnheilige zak te noemen vind ik wel heel erg ver gaan.
Hij is schijnheilig omdat hij eerst keihard uithaalt naar Linux gebruikers, zie hier
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1947230 , alleen maar omdat iemand zijn (overbodige/offtopic) reactie heeft omlaag gemod.
En daarna gaat klagen dat mensen kinderachtig doen tegenover mensen die Windows gebruiken.
Als ik iemand een schijnheilige zak noem, dan is dat niet zomaar

Of een korte samenvatting van wat er was gebeurd:
1. user post iets
2. iemand mod dat omlaag
3. user ziet dat en edit zijn post met:
Kijk, je zegt dat mensen Windows moeten kopen en meteen word je weggemodereert. Wat zijn dat voor zielige mensen bij elkaar die dat telkens doen. Wordt eens volwassen in plaats van de hele dag op je Linux bak porno te downloaden en bij elke niet anti-MS opmerking op Tweakers de boel omlaag te modereren.
Dit is gewoon een keiharde en zeer ongefundeerde flame en bovendien troll-gedrag. Hij beledigt Linux gebruikers terwijl het misschien niet eens een Linux-gebruiker was die zijn post weg heeft gemod.
4. Er komen een aantal reacties op zijn post waarin hij uithaalde naar Linux gebruikers
5. Vervolgens begint hij te klagen dat Windows gebruikers op T.net altijd de pineut zijn
6. Ik noem hem hier een schijnheilige zak, vooral omdat hij zelf vanuit het niets begint te flamen.

Ik hoop dat ik mijn uitspraak schijnheilige zak nu voldoende heb onderbouwd. Nog niet goed genoeg? Het zij zo. Ik blijf er achter staan, zeker omdat de betreffende user zelf is begonnen met flamen en daarna zielig is gaan doen (in slachtofferrol kruipen). En dat men hem uiteindelijk daadwerkelijk als 'slachtoffer' van die oh zo boze porno-downloadende Linuxgebruikers ziet, laat zien hoe scheef de boel hier eigenlijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door terabyte op 19-03-2007 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

terabyte schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:59:
En dat men hem uiteindelijk daadwerkelijk als 'slachtoffer' van die oh zo boze porno-downloadende Linuxgebuikers ziet, laat zien hoe scheef de boel hier eigenlijk is.
Nou moet je je toch gaan afvragen waardoor het scheef is gegroeid ;) .

Over het algemeen kan je rustig stellen dat er slechts zeeeeer weinig op dezelfde manier over OSS spul wordt gezeken.
Kritiek hebben is één ding, alleen laat je jezelf wel heel erg kennen als je als poster niks beters kan bedenken als X/Y/Z zuigt/is 3v0l/whatever.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1