iTunes file architecture

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
Heey mede apple liefhebbers. Sinds vrijdag ben ik de trotse bezitter van een macbook 2,00 Ghz met 2,0 gig geheugen ;) Het is mijn eerste mac, het beestje bevalt me super en ik heb het idee dat ik OS X al redelijk onder de knie begin te krijgen maar...

ik heb een vraagje met betrekking tot de bestandsstructuur van Itunes. Op mijn andere bak (windows) heb ik redelijk wat albums staan, deze wil ik kopiëren naar de macbook. Via mijn wifi network is dit geen probleem, echter die albums zijn allemaal op de niet-itunes manier ingedeeld. 1 map = 1 album. In itunes heb ik de optie gevonden om alle muziekbestanden die worden aangetroffen automatisch ook in naar de itunes map te kopieren en mee te nemen in de xml file maar gezien mijn misschien specifieke wensen is dit onwenselijk.

Is er een manier om het volgende voor elkaar te krijgen? Ik loop er al 2 dagen mee te pielen en het is me nog niet gelukt. Hoe ik het ook probeer.

1. De albums
Mijn oude windows albums wil ik uiteindelijk niet in de itunes bibliotheek hebben maar wel als playlist beschikbaar in itunes.

2. Bibliotheek
Alles wat gedownload wordt wordt automatisch toegevoegd aan de bibliotheek maar met uitsluiting van de albums. Deze mogen niet in de bibliotheek geindexeerd worden.

Mijn bibliotheek is namelijk altijd een verzameling van 'recentste muziek', die ik graag luister. Dit wil ik gescheiden houden van mijn albums. Soms heb ik zin in albums en selecteer ik een album, meestal luister ik gewoon recente muziek en dat mag dus niet conflicteren met de albums.

Echter 1 aanvullende eis: graag zie ik dat al mijn albums op de windows manier georganiseerd blijven, itunes maakt er met haar eigen bestandsstructuur maar een potje van in mijn ogen.

Zijn al deze wensen tegelijkertijd mogelijk?

//edit: Ik beschik op de macbook over de nieuwe Itunes (7).

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
eeuh... in je library staan alle files die je in playlists oid hebt staan... dus je kan geloof ik niet wel bepaalde dingen in een playlist hebben, en bepaalde dingen niet in je library...

Je hebt wel smart playlists, waar je kan instellen dat bv een nummer die vaker dan 20x is gespeeld, uit de lijst wordt verwijderd..

[ Voor 26% gewijzigd door Eswip op 05-12-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Allebei kan niet. Het is of wel opnemen in de library of niet.

Waarom gooi je niet gewoon je albums in itunes, in een specifieke playlist? Dan kun je ook individuele albums afspelen.

Afbeeldingslocatie: http://djvh.nl/itunes.png
Echter 1 aanvullende eis: graag zie ik dat al mijn albums op de windows manier georganiseerd blijven, itunes maakt er met haar eigen bestandsstructuur maar een potje van in mijn ogen.
Als je de naamgeving goed maakt, sorteert iTunes perfect! Beter dan dat je zelf met de hand kan doen. Als je albums markeert als compilatie, zullen ze ook als 1 map op je disk blijven staan.

[ Voor 41% gewijzigd door JackBol op 05-12-2006 21:57 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
_DH schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:55:
[afbeelding]

Als je de naamgeving goed maakt, sorteert iTunes perfect! Beter dan dat je zelf met de hand kan doen. Als je albums markeert als compilatie, zullen ze ook als 1 map op je disk blijven staan.
Hartstikke bedankt voor je heldere antwoord. je illustratie heeft me wederom duidelijk gemaakt dat ik gewoon itunes moet hebben. In mijn windows verleden (dat tot vrijdag heeft geduurd) heb ik alleen maar winamp gebruikt omdat ik itunes op de pc nogal traag vond gaan.

Maar nog 1 vraagje... Je zegt dat ik, als ik de bestanden in een aparte directorie wil laten bewaren, een compilatie moet maken. Dit kan ik niet terug vinden in itunes. Het volgende heb ik gedaan:

1. Ik heb alle bestanden die bij 1 album horen geselecteerd nadat ik ze aan de bibliotheek heb toegevoegd.
2. Archief > info (of appeltje i)
3. Albumnaam ingevoerd
4. Verzameling op ja gezet (is dit wat jij bedoelde met compilatie?)
5. Aaneensluitend album ook op ja gezet (of is dit compilatie?)

Nu nog effe op zoek naar covers. Wil het graag net zo netjes voor elkaar maken als op jouw screenshot. complimenten.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
troxx schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:43:
[...]

Hartstikke bedankt voor je heldere antwoord. je illustratie heeft me wederom duidelijk gemaakt dat ik gewoon itunes moet hebben. In mijn windows verleden (dat tot vrijdag heeft geduurd) heb ik alleen maar winamp gebruikt omdat ik itunes op de pc nogal traag vond gaan.

Maar nog 1 vraagje... Je zegt dat ik, als ik de bestanden in een aparte directorie wil laten bewaren, een compilatie moet maken. Dit kan ik niet terug vinden in itunes. Het volgende heb ik gedaan:

1. Ik heb alle bestanden die bij 1 album horen geselecteerd nadat ik ze aan de bibliotheek heb toegevoegd.
2. Archief > info (of appeltje i)
3. Albumnaam ingevoerd
4. Verzameling op ja gezet (is dit wat jij bedoelde met compilatie?)
5. Aaneensluitend album ook op ja gezet (of is dit compilatie?)

Nu nog effe op zoek naar covers. Wil het graag net zo netjes voor elkaar maken als op jouw screenshot. complimenten.
Covers kan je gratis via iTunes binnen halen. Je moet dan ff een iTunes Store account aanmaken, en dan kan je automatisch covers (artwork) binnen slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
dat had ik al geprobeerd maar ik moet eerst een creditcard toevoegen aan mijn account. Althans hij deed het nog niet toen ik probeerde in te loggen in itunes op de store met mijn online op de store aangemaakte account.

voorlopig trek ik de covers wel van amazon.com af ofzo. Dat moet dan vast ook wel mogen...
Dank voor jullie support!

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Het is de linkse drop box 'verzamelingen'

zo ziet het er dan uit op de schijf:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
macbook:~/Music/iTunes/iTunes Music/Compilations/Love Angel Music Baby $ ls
total 101328
-rw-r--r--   1 user  user  3695093 Nov 18 16:33 01 What You Waiting For_.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  3911597 Nov 18 16:33 02 Rich Girl.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  3328703 Nov 18 16:33 03 Hollaback Girl.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  3146559 Nov 18 16:33 04 Cool.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  3681224 Nov 18 16:33 05 Bubble Pop Electric.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  4369786 Nov 18 16:33 06 Luxurious.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  4783823 Nov 18 16:33 07 Harajuku Girls.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  4090262 Nov 18 16:33 08 Crash.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  4125652 Nov 18 16:33 09 The Real Thing.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  4757896 Nov 18 16:33 10 Serious.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  3614620 Nov 18 16:33 11 Danger Zone.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  4530236 Nov 18 16:33 12 Long Way to Go.m4p
-rw-r--r--   1 user  user  3818742 Nov 18 16:33 13 The Real Thing (Slow Jam Mix) [Intl Bonus Track].m4p
macbook:~/Music/iTunes/iTunes Music/Compilations/Love Angel Music Baby $

Netjes alles in 1 directory.
Ik zou alleen niet weten waarom iemand zich druk zou maken hoe data op zijn schijf staat. We hebben tegenwoordig zoveel info op disk, dat ik blij ben dat er een abstractie laag zoals iTunes tussen zit...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
troxx schreef:
Voorlopig trek ik de covers wel van amazon.com af ofzo. Dat moet dan vast ook wel mogen...
Gebruik daarvoor Fetch Art, een AppleScript:
http://www.macupdate.com/info.php/id/12083

Edit: lama; het werkt blijkbaar niet op Intel:
http://members.cox.net/afriesen3/fetchart/index.html

[ Voor 26% gewijzigd door Afdak op 06-12-2006 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
Fetch art is een beetje buggy hier. maar toch bedankt voor je suggestie.
Op dit moment loop ik tegen een ander probleem aan met itunes, omdat het maar om een relatief klein probleem gaat wil ik daar niet speciaal een nieuw topic voor openen maar dit hier toch even aan jullie voorleggen.

Weet iemand of er ook support in itunes (of via een plugin widget) is voor cue files. Ik heb een aantal albums namelijk (aan elkaar gemixte cds) en de bijbehorende .cue files om toch in de mix cd naar een ander nummer te springen hier namelijk. Zou ik iemand me kunnen helpen? in winamp had ik altijd wincue.

aka Crypto T

Pagina: 1