Toon posts:

[HELP] Kabels nieuw Appartement

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

ik ben momenteel bezig met een grote verbouwing in mijn appartement en heb voor mijn nieuwe apparatuur nog een aantal kabels nodig, maar ik vind het erg moeilijk uit te zoeken welke/hoe/wat.

Mijn apparatuur:

Plasmas
--------------------------------
P1: Pioneer PDP-506XDE
P2: LG 32LC2R
P3: 23inch TileVision

Media
M1: Philips Showline MediaCenter
M2: UPC Digitale TV BOX

Sound
S1: Marantz SR5600 Receiver
S2: JBL Surround Luidsprekerset

Woonkamer:
P1 , M1, M2, S1,S2

Slaapkamer (ongeveer 20m vanaf woonkamer):
P2

Badkamer (30m vanaf woonkamer, 10m vanaf slaap):
P3

Bij de slaapkamer zou surround sound nog een optie zijn, bij de badkamer niet. Ik zou graag alle plasma's aansluiten op het mediacenter, zodat ik ook in zowel de slaap als badkamer DVD's etc. kan bekijken.

Aansluitingen:

M1 -> P1: HDMI kabeltje
M1 -> P2 & P3: DVI-kabel? Is het mogelijk deze te splitten bij b.v. de slaapkamer? Is hiervoor een versterker nodig?
M1 -> P2& P3: Nog extra audio kabels nodig?

Verder heb ik ook nog de vraag of het wel mogelijk is al deze verschillende aansluitingen op mijn mediacenter aan te sluiten en of deze neit met elkaar gaan concurreren etc. Ik hoop dat jullie me hierin verder kunnen helpen! Alvast ontzettend bedankt! :)

Groetjes,

Iwert

Verwijderd

Op deze manier moet je als je lekker in je warme bed ligt eerst naar de woonkamer om dan een film te starten en dan weer in bed kruipen. Is het niet fijner/makkelijker om een aparte dvd-speler op je slaapkamer te zetten? Het liefst nog binnen handbereik vanuit bed :P

Verwijderd

Topicstarter
Een aparte-dvd speler in me slaapkamer is natuurlijk altijd nog een extra optie erbij, maar dit staat opzich los van het feit dat ik me mediacenter ook gewoon op zowel me slaapkamer als me badkamer wil aansluiten. Op een mediacenter kan je namelijk ook nog andere dingen doen behalve een dvdtje kijken ;) (films vanaf je computer afspelen, internetten uit bed :), etc.) Iig bedankt voor je reply!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Wat ik zou doen is de DVI-D poort opdelen in 3 poorten met een speciale adapter die digitaal is. Dit is een versterker, zijn vrij prijzig, maar wel verkrijgbaar. Deze stuur je door richting je plasma's (digitaal), en zo zie je overal hetzelfde beeld. Eventueel kun je hier ook een HDMI-aansluiting van maken, die het geluid dan niet doorgeeft.

Audio zou ik los doen, maar vind ik nog het lastigst. extra geluidskaarten prik je er niet zomaar bij in die pc, en splitten ben ik niet zo'n voorstander van (kan wel). Als je split, zorg dan dat de andere geluidsets helemaal uit staan (dus niet standby), anders wordt het geluid verdeeld, en heb je een te zwak signaal.

IN ieder geval veel succes, en ik ben benieuwd. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02

Reinier

\o/

Nice, aardige televisies 8)

Ik zou persoonlijk gaan voor een (draadloos) netwerkje met een paar extra computers, of misschien een laptop die je op het scherm aansluit waar je op dat moment naar wilt kijken. Dan heb je in ieder geval geen gedoe met enorm lange DVI-kabels en signaalverlies etc.

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik weet niet of die marantz multi-room aan boord heeft. Anders zou je ook gewoon het geluid via de receiver kunnen verdelen over 3 ruimtes.

http://raptr.com/Doppert/about

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 09:49

killercow

eth0

Ik zou 3 linksys media repeaters halen
Deze kunnen files op je pc gewoon netjes afspelen via s-video of scart op elke willekeurige tv, hebben een afstand bediening, wifi en ethernet

Dan is het alleen nog zaak om je films en muziek/foto's allemaal op je pc te storen. (maar misschien kun je je media center hier via een hack ook wel voor gebruiken.

De linksys kastjes zijn zo'n 30 euro als je ze goedkoop scoort.

Deze dus:
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

Of deze voor alleen muziek:
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

[ Voor 28% gewijzigd door killercow op 05-12-2006 23:46 ]

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1