Orange (Livebox) via SpeedTouch 580 modem/router

Pagina: 1
Acties:
  • 1.613 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Vandaag is mijn Orange ADSL Family opgeleverd, en heb ik de Livebox aangesloten. Werkt perfect, en dat ding traint in alsof m;n huis bovenop de wijkcentrale staat. Whoei! Enkel wil ik de Livebox niet gaan gebruiken, maar wil ik mijn SpeedTouch 580 modem/router aansluiten op deze lijn.

Ik heb de SpeedTouch zojuist een factory reset gegeven en geupgrade naar de laatste firmware. Echter, ik krijg 'm voor geen meter aan de praat via m'n Orange lijn.

Ik heb even de gegevens van die Livebox gecheckt, en zoals het er uit ziet draait dat ding op VPI/VCI 8,35 en mer0 (what is da?), encap LLC. Als ik de easy setup van het SpeedTouch modem draai, kan ik kiezen tussen PPoA, PPoE en Bridged Ethernet. Het is de bedoeling dat dat ding als router gaat draaien, dus ik heb 'm op Bridged Ethernet met DHCP gezet. Echter, geen werkende verbinding. Als ik voor PPoE kies, dan kan ik inderdaad de logingegevens van Orange invoeren, maar dan nog werkt de verbinding niet. Waarschijnlijk zie ik een kleinigheid over het hoofd

Iemand hier enig idee hoe ik het SpeedTouch aan de praat kan krijgen over deze lijn?

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Probeer de Configuratie Wizard voor firmware R4.2.7 en hoger op deze pagina.

• Mexxus
Jep, ik heb die configuratie even gedaan, en opzich kom ik daar wel doorheen. Ik kan kiezen voor een verbinding via RFC1483 of PPoA, en het netwerk wat volgens mij KPN is. Ik heb PPoA aangeklikt, omdat ik daarbij logingegevens van Orange kan invullen. Het modem geeft nu het volgende aan:

code:
1
2
3
PPPoA       1PVC_1       always-on       connected       down

Line Status       Enabled

De verbinding werkt echter nog steeds niet...

• Lekkere Loempia
Mexxus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:05:
Jep, ik heb die configuratie even gedaan, en opzich kom ik daar wel doorheen. Ik kan kiezen voor een verbinding via RFC1483 of PPoA, en het netwerk wat volgens mij KPN is. Ik heb PPoA aangeklikt, omdat ik daarbij logingegevens van Orange kan invullen. Het modem geeft nu het volgende aan:

code:
1
2
3
PPPoA       1PVC_1       always-on       connected       down

Line Status       Enabled

De verbinding werkt echter nog steeds niet...
Je moet helemaal geen inloggegevens invullen en PPoA klopt ook niet. Het is altijd bridge mode (RFC1483). Orange loopt over het netwerk van Wanadoo/Orange. Kan je geen Wanadoo als netwerk kiezen? Zo ja, doen!
Als jij de modem goed hebt ingesteld, zet hem dan daarna voor de zekerheid nog een keer uit/aan. De modem start dan even opnieuw op. Soms slikt hij de configuratie niet goed. Dan helpt dat meestal ook wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Lekkere Loempia op 05-12-2006 21:48 ]

• Mexxus
Lekkere Loempia schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:47:
[...]

Je moet helemaal geen inloggegevens invullen en PPoA klopt ook niet. Het is altijd bridge mode (RFC1483). Orange loopt over het netwerk van Wanadoo/Orange. Kan je geen Wanadoo als netwerk kiezen? Zo ja, doen!
Als jij de modem goed hebt ingesteld, zet hem dan daarna voor de zekerheid nog een keer uit/aan. De modem start dan even opnieuw op. Soms slikt hij de configuratie niet goed. Dan helpt dat meestal ook wel.
Hoe kan het dan dat ik bij de installatie van m'n livebox modem wel een login moest invullen die ik per brief van Orange heb gehad? Hoe weet die SpeedTouch dan waarmee die moet inloggen? Of is dat eenmalig?

• Mexxus
Ik heb 'm inmiddels op RFC1483 gezet, en inderdaad Wanadoo aangeklikt bij de configuratie wizzard. Daarna het modem even uitgezet, en weer aan... maar nog steeds geen verbinding :-(.

• Lekkere Loempia
Mexxus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:11:
Ik heb 'm inmiddels op RFC1483 gezet, en inderdaad Wanadoo aangeklikt bij de configuratie wizzard. Daarna het modem even uitgezet, en weer aan... maar nog steeds geen verbinding :-(.
Kijk of de modem voorzien is van de laatste firmware. Verstandig is om anders even contact op te nemen met Speedtouch.

• Mexxus
Jep, modem is voorzien van de laatste firmware...

Verwijderd

Misschien dat je het MacAdress van de LiveBox moet spoofen ?

• Mexxus
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:58:
Misschien dat je het MacAdress van de LiveBox moet spoofen ?
Lijkt me niet, want ik heb voorzichtig in een vorig gesprek met de helpdesk gevraagd of het een probleem was als ik er een ander modem aan zou hangen. Was geen probleem, mits uiteraard goed geconfigureerd. Orange heeft zelf ook SpeedTouch modems uitgeleverd, echter niet de 580 die ik heb.

• Lekkere Loempia
Mexxus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:03:
[...]

Lijkt me niet, want ik heb voorzichtig in een vorig gesprek met de helpdesk gevraagd of het een probleem was als ik er een ander modem aan zou hangen. Was geen probleem, mits uiteraard goed geconfigureerd. Orange heeft zelf ook SpeedTouch modems uitgeleverd, echter niet de 580 die ik heb.
Orange heeft helemaal geen Speedtouch modems geleverd. Voorheen kon je bij Wanadoo ADSL krijgen via KPN, maar KPN leverde dan ook de modems (van Speedtouch inderdaad). Er wordt dus geen support vanuit Orange geleverd, omdat alleen de Livebox geleverd wordt bij de huidige abonnementen. De site van Speedtouch suggereert dat de configuratie van hun netwerk bij de modems technisch ondersteunt is en het zou dan ook moeten werken. Zijn genoeg voorbeelden te vinden, maar zijn vaak van de meer recente modellen.

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-02 13:07
het kan een kwartiertje duren voor dat het nieuwe mac adres geaccepteerd wordt door orange en dan krijg je pas je ip toegewezen.

wacht even wat langer is mijn tip dus.

• Mexxus
MaCk- schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:51:
het kan een kwartiertje duren voor dat het nieuwe mac adres geaccepteerd wordt door orange en dan krijg je pas je ip toegewezen.

wacht even wat langer is mijn tip dus.
Hoe komt het dan dat m'n Livebox wel direct verbinding maakt als ik die er aan hang?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25
Heb je al geprobeerd de allernieuwste firmware erin te flashen, en dan de configuratie tool van de Speedtouch site te draaien? Misschien werkt dat wel :)

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Er is nu al 4 keer verteld dat de TS de laatste firmware heeft.
vanuit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1167748
*In het algemeen zou ADSL gewoon horen te werken als je de modem instelt op:

VPI / VCI 8 / 35
Encapsulation RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type UBR
WAN IP Automatic / DHCP verkregen

Desondanks komen toch vele problemen voor met diverse modems. Er wordt gespeculeerd dat het misschien aan de niet toereikende splitters zou kunnen liggen.

Mensen met een Zyxel modem dienen als protocol ENET ENCAP in te stellen.
(Met dank aan bjck voor de extra info.)

[ Voor 83% gewijzigd door mhoogendam op 06-12-2006 17:21 ]

Pagina: 1