Ik heb al meerdere keren (10+) het probleem dat mijn eenvoudige Windows Server 2003 opeens volledig niet meer te bereiken is. Zowel over het netwerk (Shares / Terminal Services) als op de aan de server aangesloten Toetsenbord+muis+monitor, daarop krijg ik volledig geen beeld. Het lijkt er dus op dat de server is 'bevroren'. Als ik op de server zelf kijk, brand het power-ledje wel en knippert er zo nu en dan de Hardeschijf led, maar dat was het ook dan wel. Verder geen activiteit te bekennen.
Vandaag al 2 keer snel achter elkaar, vandaar nu deze post.
Situatie:
Internet: Chello Extreem
Router: Draytek 2900 (aangesloten op de Chello modem)
Switch: Maxlan 8 ports 10/100 (aangesloten op de router)
Hosts: Desktops+laptops (aangesloten op de Maxlan Switch)
Server: (aangesloten op de router)
Soltek Barebone, 1 Ghz CPU, 1GB Ram
Windows Server 2003 Enterprise Edition SP1
DC, DNS, Exchange
C schijf: 120 GB (50 vrij)
D schijf: 305 GB (45 vrij)
CPU gebruik normaal zo'n 5%-10%
RAM gebruik normaal zo'n 60%
Wanneer ik vanaf het lokale netwerk iets download vanaf de server (Tot soms 100-den gigabytes) is er niks aan de hand. Nog nooit gehad dat hij dan vastslaat.
Maar wanneer ik van buitenaf (Zowel dmv een VPN verbinding naar de router) en dan via een netwerkshare naar de server, als via FTP) dan kan het zo zijn dat hij nog geen 2 minuten volhoud en maar 5/10 MB heeft verzonden. Dit gebeurd trouwens hoofdzakelijk bij het Uploaden. Ik heb ook wel eens Torrents over deze server laten lopen, en dat ging eigenlijk altijd wel goed, terwijl je daar toch ook heel veel upload mee genereerd ( 200kbps ).. ik snap dus niet goed waardoor het nu precies komt.
Tevens de eventvwr bekeken daar geeft hij voor zover ik kan zien niks bijzonders aan rond de tijdstippen van de crash.
Download het ZIP bestand met daarin Screenshots van de logs rond de tijdstip van de crash: Download
Vandaag is hij blijven hangen om:
5 december 2006 van 17:36:27 tot 17:46:07
5 december 2006 van 18:57:08 tot 19:03:53
Voor de zekerheid heb ik de driver van de netwerkkaart al een keer opnieuw geinstalleerd, dit heeft niet geholpen.
Heeft iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken? Hoe kan dit? Waarom wel lokaal zonder problemen (ook via netwerkshare & FTP) maar vanaf Extern slaat hij helemaal vast terwijl hij volgens mij precies hetzelfde moet doen, het gaat allemaal over dezelfde netwerkkaart&kabel.
Vandaag al 2 keer snel achter elkaar, vandaar nu deze post.
Situatie:
Internet: Chello Extreem
Router: Draytek 2900 (aangesloten op de Chello modem)
Switch: Maxlan 8 ports 10/100 (aangesloten op de router)
Hosts: Desktops+laptops (aangesloten op de Maxlan Switch)
Server: (aangesloten op de router)
Soltek Barebone, 1 Ghz CPU, 1GB Ram
Windows Server 2003 Enterprise Edition SP1
DC, DNS, Exchange
C schijf: 120 GB (50 vrij)
D schijf: 305 GB (45 vrij)
CPU gebruik normaal zo'n 5%-10%
RAM gebruik normaal zo'n 60%
Wanneer ik vanaf het lokale netwerk iets download vanaf de server (Tot soms 100-den gigabytes) is er niks aan de hand. Nog nooit gehad dat hij dan vastslaat.
Maar wanneer ik van buitenaf (Zowel dmv een VPN verbinding naar de router) en dan via een netwerkshare naar de server, als via FTP) dan kan het zo zijn dat hij nog geen 2 minuten volhoud en maar 5/10 MB heeft verzonden. Dit gebeurd trouwens hoofdzakelijk bij het Uploaden. Ik heb ook wel eens Torrents over deze server laten lopen, en dat ging eigenlijk altijd wel goed, terwijl je daar toch ook heel veel upload mee genereerd ( 200kbps ).. ik snap dus niet goed waardoor het nu precies komt.
Tevens de eventvwr bekeken daar geeft hij voor zover ik kan zien niks bijzonders aan rond de tijdstippen van de crash.
Download het ZIP bestand met daarin Screenshots van de logs rond de tijdstip van de crash: Download
Vandaag is hij blijven hangen om:
5 december 2006 van 17:36:27 tot 17:46:07
5 december 2006 van 18:57:08 tot 19:03:53
Voor de zekerheid heb ik de driver van de netwerkkaart al een keer opnieuw geinstalleerd, dit heeft niet geholpen.
Heeft iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken? Hoe kan dit? Waarom wel lokaal zonder problemen (ook via netwerkshare & FTP) maar vanaf Extern slaat hij helemaal vast terwijl hij volgens mij precies hetzelfde moet doen, het gaat allemaal over dezelfde netwerkkaart&kabel.