[Firefox] Searchbar activeert bij willekeurige inputbox bug

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb Firefox al meer dan een jaar nu, denk ik zo, en ben er erg tevreden over. Behalve over m'n laatste install, die langzamerhand een vervelende fout begon te krijgen. Met een update (k zit volgens de updater op de laatste versie nu) is dat niet opgelost.

Het gebeurt zo nu en dan, wanneer ik een nieuw Fx scherm open, en ik wil in de Google searchbar of in bijv. de search hier op Tweakers wat intypen, dat de Firefox search naar voren komt poppen.
Vrij vervelend, want ik wil gewoon doortypen. Ik kan dan onder geen mogelijkheid van de inputbox op de site gebruik maken; het enige wat ik kan doen is Firefox afsluiten, een nieuw scherm openen en daarin het nog eens proberen. Ik word er helemaal gek van!

Ik heb 'iets' over een bug bij pages met een inputbox gelezen, en dat komt erop neer dat de searchbar geactiveerd werd zodra je een slash of een ander teken invoerde. Maar bij mij doet hij het bij álle tekens!
Bovendien komt het vaak voor áls ik al een Fx scherm heb openstaan (met al dan niet meerdere tabs) en een nieuwe open. Ik wil echt niet alles in tabs in 1 scherm openen, soms ben ik met 2 projecten tegelijk bezig en wil ik zoekacties gewoon binnen aparte browservensters houden.

Wie weet wat voor bug dit is en hoe ik er vanaf kom?
Ik heb nu 1.5.0.8 draaiende op Windows XP Professional.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

doet ff versie 2 dit ook?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik heb dit probleem nu ook met de slash, bijzonder irritant.. Heb de laatste versie van firefox lopen met

down them all
greasemonkey
snaplinks
talkback
woordenboek nederlands

wie o wie nog meer?

Verwijderd

oja, en wat volgens mij bij hetzelfde probleem hoort. Soms kan ik ook niets kopiëren. Dan kun je ctrl-c of rechtermuisknop>kopiëren drukken wat je wil maar er wordt niets op het klembord geplaatst. Ook binnen firefox kun je bv geen links naar andere tabs kopiëren... Heel irritant...

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Door die zelfde bug komt het ff scherm naar voren als het scherm onder een ander scherm zit. Bijzonder irritant. Maar nog irritanter is een memory bug die pas in versie 3 wordt gefixed.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:43:
oja, en wat volgens mij bij hetzelfde probleem hoort. Soms kan ik ook niets kopiëren. Dan kun je ctrl-c of rechtermuisknop>kopiëren drukken wat je wil maar er wordt niets op het klembord geplaatst. Ook binnen firefox kun je bv geen links naar andere tabs kopiëren... Heel irritant...
Welke versie van FF gebruik je?

Bewerk ook je bericht, ipv 2 posts achter elkaar binnen 24u ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif )

[ Voor 8% gewijzigd door Snake op 29-07-2007 11:50 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Snake schreef op zondag 29 juli 2007 @ 11:50:
[...]

Welke versie van FF gebruik je?

Bewerk ook je bericht, ipv 2 posts achter elkaar binnen 24u ( [afbeelding] )
Ik kan de edit knop vinden hoor, de post reply knop zat alleen dichterbij ;)

FF versie: 2.0.0.5, de laatste zoals ik hiervoor ook al zei

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:27:
Ik kan de edit knop vinden hoor, de post reply knop zat alleen dichterbij ;)
Gebruik toch voortaan maar gewoon de edit-knop, net als de rest van de posters :)

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 30-07-2007 10:44 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Probleem doet zich nog steeds af en toe voor, op willekeurige sites maar merkbaar vaker op phpbb forums... Iemand een idee of dit nog gefixt gaat worden?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb het gemerkt dat wanneer je keystrokes dmv JS afvangt, en ze niet cancelt ze (natuurlijk) doorgestuurd worden naar de browser.
Hier maakt de browser er vervolgens een search opdracht van. Dus na cancelen van de input in JS zou je er geen last meer van moeten hebben.
(ligt dus aan de site)

Verder heb ik eigenlijk nooit meer last van deze bug

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Ik ben geen totale noob maar zou je dat iets lekeriger uit kunnen leggen?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:24:
Ik ben geen totale noob maar zou je dat iets lekeriger uit kunnen leggen?
Heb je custom scriptjes draaien?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Snake schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 00:33:
[...]

Heb je custom scriptjes draaien?
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweakers/addons.JPG

Meer niet geloof ik, ja een aparte theme maar dat valt daar niet onder neem ik aan..
Pagina: 1