[Acer] Laptop

Pagina: 1
Acties:

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Ik heb mijn laptop nu toch al een half jaartje. Ben er zeer tevreden van. Het gaat om een Aspire 9411AWSMi.
Maar ik heb nu een probleem :
Soms loopt de laptop vast voor 5seconden. Je kan niets doen.
Ik zie hd led niet oplichten ofzo. Geluid blijft ook vast zitten. Na die 5seconden gaat hij gewoon terug door.

Systems specs:
Intel Core Duo 1.60 Ghz
1 Gb ram

Als ik de laptop in hogere snelheid zet heb ik het probleem minder.
Maar het is zeer irritant als ik op batterij een film wil kijken.

Virus/spyware scan levert geen virussen op.

Iemand een idee :)

• software
Schaamteloze Kick.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Tis het met een interval? Druk eens ctrl+alt+del, zodat je taakbeheer krijgt, minimaliseer die, en kijk naar je CPU gebruik. Schiet die omhoog, dan even kijken wel proces dat veroorzaakt. Aangezien wel geen CPU lampje op onze pc hebben (zou echt een idee zijn om dat te fixen naast je HDD led)

• software
Probleem is dat die freezes random gebeuren. Ik weet niet wanneer soms duurt te langer dan andere keren.
Wanneer de freeze gedaan is 'haalt de pc zijn verloren tijd in'.
Als ik een film aan het bekijken ben, zal de film in 1-2s, 5s van de film inhalen.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57

SeatRider

Hips don't lie

Ik had een tijdje een Acer die iets vergelijkbaars deed, maar alleen bij het tonen van (context)menu's met subitems (zoals Bestand > Nieuw > en dan nog subopties daarin). Gek genoeg deed ie dat pas nadat je 1x IE had opgestart. Lijkt dat op jouw probleem?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• software
Nee, niet echt.
IE wordt hier bijna nooit gebreukt

Gebeurt gewoon random, bv wanneer ik aan het werk ben in autocad of ultiboard of film aan het kijken ben.
Wat wel opvalt is dat het alleen is bij zwaardere programma's (autocad, film, ..)
Zou dit een oorzaak kunnen zijn ?

[ Voor 68% gewijzigd door software op 11-12-2006 21:14 ]

Verwijderd

Misschien 2 verschillende geheugen sticks erin, verschillend qua cas? Zou idd zoals gemeld met ctr-alt-delete eens kijken welk proces bezig is tijdens de hang.

• software
Aan de laptop zelf heb ik nog niet gekomen. Hij is zo van de fabriek gekomen. Heb er nog niets aan veranderd.
Taskmanager ligt aan dus we zullen zien wat dat geeft.

• software
grote kick.

Kheb als test ubuntu geinstalleerd en krijg nu hetzelfde probleem.
Laptop heeft een freeze van 5-10sec.

Kan het een warmte probleem zijn?
Op google heb ik ook nog iemand gevonden die hetzelfde probleem heeft, maar geen oplossing.

Dacht zelf eens te beginnen met het opnieuw aanbrengen van de koelpasta.

Ik heb gekeken naar de processen die lopen in background, maar ik vind geen process die terug komt (voor en na de freeze) die hetzelfde is met een process van een vorige freeze.
Denk niet dat het software matig is :X

Ik denk eerder in de zin van warmte probleem/ hardware probleem.

Iemand een idee ? _/-\o_

Verwijderd

Je hebt nog een maand of 2 garantie, neem ik aan, daar je 'm in december een half jaar oud noemde. Zou je daar niet eens gebruik van maken, lijkt me niet normaal qua hardware dat die haperingen blijven terugkomen, met verschillende OS'sen zelfs. Misschien is je cpu cache wel gaar.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 16:10
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn Acer Aspire 9502WSMi. Mijn vader heeft ook een Acer (weet even niet zo snel welke) en hij heeft hetzelfde dat af en toe de laptop even bevriest.

Bij de processen zie ik niks raars gebeuren. Wel zie ik de processor in het grafiekje omhoog schieten bij elke freeze. En het HD lampje gaat dan ook aan.

• EFL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-12-2025

EFL

Ik heb hetzelde gehad met een Acer Travelmate 2500 (ben het exacte modelnummer even vergeten, hij is al een paar jaar oud).
Het begon toen ook met het bevriezen van de laptop voor enkele seconden, maar werdt na een paar maanden steeds erger. Was er toen vrij snel achtergekomen dat het een warmteprobleem was. Een tijdelijke oplossing toen was om de fan in de BIOS op "altijd aan" te zetten, maar al snel hielp dat toch niet meer.
Later werdt het nog erger en ging de laptop gewoon uit als je er langer dan een half uur op werkte.
Mijn garatieperiode was al voorbij en uit frustratie heb ik mijn schroevendraaier set genomen en de laptop uiteen gevezen.
Ben toen wel verschoten! De vinnen van het koelblok zaten -volledig- dicht met stof. Als je het koelblok tegen het licht hield en met de vinnen mee keek, kwam er geen licht meer door. Dus, koelblok eruit en buiten met compressor schoongeblazen. Nieuwe koelpasta op de proc, alles terug monteren en sindsdien draait de laptop geweldig. Nooit meer een vastloper gehad.

Vijs je laptop niet uit elkaar als je nog garantie hebt! Als je het toch zou doen zoek dan eerst een servicemanual van jou model laptop. Vooral bij het openschroeven kan dat een grote hulp zijn.

• software
Ik heb mijn laptop al eens uitgespoten met een compressor.
Alles van stof eruit.
Ik denk ook steeds meer en meer richting warmte. Op de plaats naast de touchpad rechts, word de laptop zeer warm.

Mijn laptop wordt ergens volgende week opgehaald, en hopelijk werkt alles terug na reparatie.

Zijn er nog mensen die dat probleem hebben met een acer laptop (in het algemeen) ?

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01 16:10
Mijn bios hier is nogal beperkt. Kan nergens de fan op altijd aan zetten. Alleen boot volgorde en datum/tijd zijn te veranderen. Wel jammer.
Pagina: 1