welke AMD CPU, classic of TB ?

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Kan iemand mij uitleggen wat de verschillen zijn tussen de athlon classic 1Ghz van fl. 616,- en de TB 1Ghz van fl. 549,- ?
Ik heb nu een oude katmai en wil boven de 1 Ghz gaan draaien.

Welke CPU is aan te bevelen ? (Spellen vind ik niet belangrijk. Het gaat mij om renderkracht voor bv adobe en videobewerkingssoftware.)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Athlon classic is een slot A CPU waarbij de cache niet op processorsnelheid meedraait wat em langzamer maakt dan de Thunderbird.

Athlon Thunderbird is een socket A waarbij de cache wel op processorsnelheid meedraait, waardoor deze dus sneller is.

Ik zou een Socket A model (dus TB) kopen want:
1. Sneller
2. Mobo's beter verkrijgbaar (denk ik?)
3. Mobo (beter) voorbereidt op de toekomst

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

De classic heeft nog een ouder model 'core', die zat er eerst in. De ThunderBird is de nieuwe core en is (veeeel) sneller 8-).
Waarom 'ie duurder is? Was waarschijnlijk duurder om te produceren, die nieuwe is per grotere partij in te kopen enz.

Conclusie: neem de TB !

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 21:04 schreef Tampie2000 het volgende:
Athlon classic is een slot A CPU waarbij de cache niet op processorsnelheid meedraait wat em langzamer maakt dan de Thunderbird.
Niet helemaal waar: ik heb ze ook als Socket uitvoering gezien, technisch verhaaltje klopt wel. ;)

• under-world
-Okay da's duidelijk.-

• under-world
bordje ?

Als ik eerdere reviews bekijk bv een MSI K7Tpro Turbo . Deze TB gaat daar gewoon in ?
Kan mijn geheugen (pc 100) ook mee ?
Is dit de snelste chipset van het moment ?

• Ramon
Op donderdag 01 februari 2001 21:07 schreef wijnolst het volgende:
Niet helemaal waar: ik heb ze ook als Socket uitvoering gezien, technisch verhaaltje klopt wel. ;)
was dat niet andersom; een TB in een slot A? toch geen classic in een socket A? Beetje verwarrend! :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Wijnolst: Dat is onzin, een Athlon Classic is en zal er nooit in een socket A-uitvoering zijn, want deze heeft losse cachechips die absoluut niet in een socket passen. De Thunderbird is er echter ook in een slot-A uitvoering.

Verwijderd

voor de beste prijs kwaliteits verhouding neem de msi kt7 pro2-a of de nieuwe msi k7t turbo die heeft 6 pci , onboard raid van promise !!! en is zo stabiel als het woord stabiel in kan houden en kost minder dan asus /abit en de rest van dat soort meuk ( heb zelf een asus omdat die altijd sneller zijn met uitbrengen maar niet per se beter )

• under-world
darkman,
ik heb het vorige bericht gewijzigd

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 21:09 schreef osama het volgende:
bordje ?
Je hebt denk ik 3 keuzes.
De Abit KT7 (al dan niet met RAID)
De Asus A7V
en de MSI
Ik zou voor de KT7a (RAID) gaan. Kheb er zelf ook een en het draait perfect.
Ik heb veel gehoord/gelezen over problemen met de Asus dus moet je zelf bepalen of je die wilt.
Verder heb je dan nog de MSI. Zou een heel stabiel bordje moeten zijn, maar heb ik geen ervaring mee.

• under-world
ik heb zelf een MSI bx master (het beste bx bord ooit gemaakt met fsb instellingen tot 150 mhz)

• under-world
MSI word het denk ik maar hoe zit het met geheugen ? ik heb nu 2x 128 en 1 x 64 MB pc 100

• under-world
kan ik dat meenemen of moet er dan 133 mhz MEM in ?

• Ramon
Je kan je geheugen meenemen, maar niet als je je FSB op 133 wil zetten ofzo (in ieder geva niet gegarandeerd! :)) Als je je FSB op 100Mhz houdt heb je aan 100Mhz geheugen ook genoeg.

Correct me if i'm wrong! :)

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 21:10 schreef White Feather het volgende:
Wijnolst: Dat is onzin, een Athlon Classic is en zal er nooit in een socket A-uitvoering zijn, want deze heeft losse cachechips die absoluut niet in een socket passen. De Thunderbird is er echter ook in een slot-A uitvoering.
Mmmmm... zal dan inderdaad wel andersom zijn zoals hier al eerder werd genoemd... whatever! iig bedankt voor de opmerking.

• under-world
die chipset dan; dat is sowiezo de snelste "betaalbare" van het moment of is de i820 of i815 sneller ?

Verwijderd

Verschil: Athlon Classic sucks en de Athlon Thunderbird niet.

Verwijderd

O, ja.

Prik hem op een ABIT KT7a en the party can begin!

• under-world
wil jij die moiie "blauwe" kast van je niet verkopen ? Jij neemt toch een zwarte ?

• under-world
mijn kast gaait ook naar mijn vriendin dan.

• Ramon
Op donderdag 01 februari 2001 21:26 schreef osama het volgende:
die chipset dan; dat is sowiezo de snelste "betaalbare" van het moment of is de i820 of i815 sneller ?
We hebben het hier toch over AMD CPU's? i820 en 815 zijn van intel.... dus daar heb je niets aan.

Zag in je signature dat je een MX300 als soundcard hebt? Ik weet niet helemaal zeker maar ik dacht dat daar een vortex chippie opzit en die werkt dus niet (altijd) met de KT133!:(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 01 februari 2001 21:29 schreef 3DBlaster het volgende:
Verschil: Athlon Classic sucks en de Athlon Thunderbird niet.
Wat een geblaat zeg :r

De Classic is maar 7 % trager dan de Thunderbird,,dan suckt ie niet, de performance winst bij de thunderbird is erg klein

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 21:10 schreef White Feather het volgende:
wel mogelijk in theorie kijk maar eens nar de 486 dx-4 overdrive die heeft het wel en is socket 3

Verwijderd

Op donderdag 01 februari 2001 23:35 schreef __ELD__ het volgende:

[..]

wel mogelijk in theorie kijk maar eens naar de 486 dx-4 overdrive van intel die heeft het wel en is socket 3 dus je verhaaltje klopt niet gebaseerd op die feiten. maar ik geloof dat je wel gelijk hebt dat de classic niet in socket a versie is.

Verwijderd

Heb je wel eens naar de prijzen van een SLOT A ( voor zover nog te koop!) processor gekeken t.o.v. een SOCKET A.

Dan twijfel je niet meer maar ga je voor SOCKET A

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Ik had het hier over Level 2 cache en niet over level 1, die helemaal nooit op losse cachechips zit/heeft gezeten

Verwijderd

Bordje?

Zorg dat je wel een KT133a bordje koopt. Performanceverschil tussen deze bordjes onderling is zeer gering (volgens Ome Tom), dus maak je beslissing op basis van de features en prijs van het bordje.

Groeten, Vossie

• Ramon
Op vrijdag 02 februari 2001 08:10 schreef Vossie het volgende:
Bordje?

Zorg dat je wel een KT133a bordje koopt. Performanceverschil tussen deze bordjes onderling is zeer gering (volgens Ome Tom), dus maak je beslissing op basis van de features en prijs van het bordje.

Groeten, Vossie
toevoeging: Een KT133A bordje is dus wel een bordje met 133Mhz FSB. Hier heb je ook PC133 geheugen voor nodig.

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

De Thunderbird wh00pt major ass.. die zou 'k nemen.. 'k heb em zelf ook, loopt prima hier.

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

Op vrijdag 02 februari 2001 08:41 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

toevoeging: Een KT133A bordje is dus wel een bordje met 133Mhz FSB. Hier heb je ook PC133 geheugen voor nodig.
hoeft niet hoor... kan gewoon op 100 fsb, maar met kt133a ben je ook een beetje op de toekomst voorbereid

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

mmm, monstersound klinkt goed zal wel een frai kaartje zijn maarzegt me nix. Op het msi plankje heb je sound on board tis niet de meest geweldige maar voldoet bij goed voor mp3 en dvd.
en dat geheugen dat zou ik dan ook gewoon doorpassen aan je vriendin en voor weinig geld bijv. Dane elec of Infineon 256mb -pc133 kopen,tzijn niet echt meer de grote geldverslinders van een leuk suysteem

Verwijderd

[b]Op donderdag 01 februari 2001 21:17 ik had zelf een MSI bx master (het beste bx bord ooit gemaakt met fsb instellingen tot 150 mhz)
ik heb gewoon een asus P3B-F... (440BX)
loopt ook nog stabiel op 150 hoor..

alleen me agp krijgt een beetje moeilijkheden..

heel dag koetje grazen?? no problem..

proc?? een pentII-333 die op 150x2 loopt..
(geen mult-lock ja:))
Pagina: 1