Toon posts:

draadloos internet valt na 15 min weg

Pagina: 1
Acties:
  • 2.157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had laats een router / modem van het merk Zyxel, modelnr P-2602HW-D1A, gekregen bij het tiscaly abonement. Alles ging eigenlijk prima totdat ik mijn laptop draadloos probeerde aant te sluiten op de router / modem. Ik kreeg gedurende 15 min prima internet en na die 15 minuten was er geen internetverbinding meer. Aan de laptop kan het niet liggen want ik gebruik hem ook bij mijn vrindin en op school en daar doet hij het draadloos prima. De instellingen verder staan goed, want krijg gedurende 15 min een ip adres DNS server enz.

wat zou het probleem hierbij kunnen zijn?

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:39

Dentheman

Zie signature

klinkt als een el-cheapo router maar weet niet zeker...

had je veel verbindingen als de verbinding wegviel? Anders zou het kunnen dat de NAT tabel vol zit en dat 'ie dan gewoonweg crasht en het weer doet na een reset.

[ Voor 22% gewijzigd door Dentheman op 05-12-2006 17:19 ]

Zie ondertitel

Verwijderd

Zyxel != el cheapo :O

ontopic:

Al nieuwe firmware erin geflashed?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had 'uitstekende' verbinding... Ik zal eens de nieuwe firmware eropzetten kijken of het dan beter gaat

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Het helpt ook vaak de kanaalinstellingen te wijzigen. Ook op de el-cheapo routertjes heb je meestal een kanaalkeuze van 1 tot 10.

Zelfde probleem wat m'n Pa had, ook eens in de 10 minuten z'n verbinding weg. Kanaaltje veranderd op de router en hoppa.

Download my music on SoundCloud

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:39

NeHoX

Gamer + PV

Wuttabout DHCP release van 15min?
Maybe eens met vast IP proberen..

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen nieuwe firmware te vinde. En een vast ip adres is ook niet mogelijk omdat ik de laptop op 4 verschillende plaatsen moet gebruiken.

En trouwens met die kanalen moet je die dan ook instellen op je netwerkkaart van de laptop??

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:35:
Er is geen nieuwe firmware te vinde. En een vast ip adres is ook niet mogelijk omdat ik de laptop op 4 verschillende plaatsen moet gebruiken.

En trouwens met die kanalen moet je die dan ook instellen op je netwerkkaart van de laptop??
Als je laptop scant voor draadloze netwerken scant hij een voor een de kanalen af.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal kanalen geprobeert maar bij de ene blijft internet 3 kwartier aan bij de andere 5 min bij nog een andere 1 sec maar ze verbreken internet allemaal na een bepaalde tijd...

Verwijderd

dominic schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:29:
Zelfde probleem wat m'n Pa had, ook eens in de 10 minuten z'n verbinding weg. Kanaaltje veranderd op de router en hoppa.
Hier had ik hetzelfde probleem, moest k ook ff het kanaal veranderen en hij werkte weer prima 8)
Ik heb een aantal kanalen geprobeert maar bij de ene blijft internet 3 kwartier aan bij de andere 5 min bij nog een andere 1 sec maar ze verbreken internet allemaal na een bepaalde tijd...
Het zou kunnen dat al die kanalen dan al in gebruik zijn bij jou in de omgeving, dan storen die routers in de omgeving jouw router dus. Probeer gewoon een aantal andere kanalen, je merkt vanzelf of je een goeie te pakken hebt omdat je verbinding dan niet meer wegvalt.
In de driver van je netwerkkaart kan je meestal zien welke kanalen worden gebruikt ( iig ik kan dat wel, E-tech (troep) )

Verwijderd

Topicstarter
Kheb alle kanalen geprobeerd maar bij de ene valt hij meteen weg bij de andere na 15 min bij weer een andere 3 kwartier. Maar ze vallen allemaal weg na een bepaalde tijd.

• kamaradski
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-05-2021
vast ip gaat wel werken, dan stel de de DHCP van dat routertje gewoon zo in dat ie altijd hetzelfde ip-nummer aan de MAC van je laptop toewijst.
dit ip-nummer moet je natuurlijk wel ff buiten de DHCP-range leggen :)

vervolgens kun je de lease-time op 0 (infinite) zetten dan vernieuwd is het niet meer.

het kan natuurlijk ook zijn dat je el-cheapo gewoon niet zoveel bereik heeft, ondanks dat je verbinding "uitstekend" is. dit merk ik ook vaak met die netgear troep van @home.

lame-oplossing: of je koopt gewoon ff een goede accesspoint van 3com (office connect)

suc6

life's more painless for the brainless

• StAvOx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48
Toevallig heb ik hetzelfde probleem met dat router model: in mijn geval ligt het niet aan het gekozen kanaal, niet aan de dhcp (statisch allemaal), niet aan de zendsterkte (kan je instellen met de laatste firmware en varieert van uitstekend tot verbroken) en ook niet aan het gebruik (ook tijdens het bekijken van alleen statische web pagina's). Het is volgens mij gewoon een slecht apparaat. Het ding wordt bij mij ook heel erg heet. Ik wilde ooit nog eens de wlan module die er in zit vervangen, maar jammer genoeg paste de vervangende module niet.. Toch vermoed ik dat dat het probleem is... Helaas zal ik toch een ander access point moeten gaan gebruiken...en ik ben bang voor je dat dat voor jou ook de enige draadloze oplossing is...

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

offtopic:
Zyxel is dus ECHT NIET el cheapo. Zijn zeer hoog aangeschreven routertjes

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:39

Dentheman

Zie signature

Rainmaker schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:36:
offtopic:
Zyxel is dus ECHT NIET el cheapo. Zijn zeer hoog aangeschreven routertjes
denk het niet als er geen firmware voor te vinden is :p

Maar heb je wep aan/uit staan?

Zie ondertitel

Verwijderd

Dentheman schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:15:
[...]

denk het niet als er geen firmware voor te vinden is :p

Maar heb je wep aan/uit staan?
Die zal er vast wel voor te vinden zijn, zyxel is een goed merk en duur ook. Ik verdenk ISP's ervan de bij de producttesten afgevallen apparatjes aan hun klanten te geven :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zyxel gemail en heb de nieuwste firmware gekregen, deze was nog niet op de site te vinde, maar met de nieuwe firmware werkt het een stuk beter, ik had ook nog bij de netwerkkaart de optie deze kaart uitschakelen voor energie besparing uitgeschakeld.

Bedankt voor jullie hulp _/-\o_

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
welke verise heb je gevonden? is dat die MF3 versie?

Verwijderd

Topicstarter
Deze : ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.1)b1 | 11/28/2006

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... hij heeft het een tijde goed gedaan maar nu valt hij weer terug in zijn oude patroon.
Het rare is je kunt gewoon blijven pingen alleen is er geen internet.
Bij andere routers heb ik dat probleem niet. alleen bij de zyxel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 16:26:
hmmm... hij heeft het een tijde goed gedaan maar nu valt hij weer terug in zijn oude patroon.
Het rare is je kunt gewoon blijven pingen alleen is er geen internet.
Bij andere routers heb ik dat probleem niet. alleen bij de zyxel.
Kun je dns pingen of domein pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem was plots opgelost ineens deed hij het gewoon.

Maar nu heb ik een nieuw probleem. En dat probleem is als ik de laptop opstart wordt het draadloos internet pas na 5 min gestart. Het icoontje komt dan pas rechtsonder in de taakbalk te staan. Is er geen manier dat de pc eerst het draadloos internet opstart en dan pas de andere programma's?

Verwijderd

Topicstarter
hallo :?

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:25
ik heb ook beta's van zyxel geprobeert hielp geen zak ,, vond de indeling wel slimmer ......

je hoort het wel vaak dat er problemen zijn ....maar dit model is al een tijdje op de markt.....

ik wil wat bittorrent poortn fowarden 49152/49153
en op termijn ook wat andere poorten ... voor andere functie ,,

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Verwijderd

jongens: doe ff normaal, zyxel is absoluut geen el-chepo merk! zyxel wordt vaak gebruikt bij kleine/midel-grote bedrijfen en is zeer betrouwbaar!
ik zou het eerder zoeken in mischien de machine, of een compatibaliteits probleem! :o
Pagina: 1