Toon posts:

Authenticated SMTP Outlook en Windows Mail probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb gezocht in Search maar kan zo niet het juiste antwoord vinden. De collega's komen er ook niet uit dus nu mijn hoop op jullie hier.

Aangezien ik in het buitenland zit en niet binnen het bedrijf lokaal maak ik gebruik van een SMTP server die daar speciaal voor is opgezet. Hier moet ik op inloggen wanneer ik mail verstuur. Nu heb ik dat steeds gedaan met Outlook Express en ook met Thunderbird. dat gaat allemaal prima.

Nu probeer ik nog wel eens wat uit en kom ik erachter dat het met Outlook 2003 en dus niet werkt. Hetzelfde geld in mijn test met Windows Vista. Hier is Outlook Express vervangen door Windows Mail zoals de meesten weten.

Het probleem is als volgt: Als ik email wil verzenden krijg ik steeds het schermpje met inlog en wachtwoord. Dat voer ik dan steeds handmatig maar in. Na een korte tijd komt het weer terug. Dit gaat eindeloos zo door. De instellingen staan exact als bij Outlook Express. Ik heb dat vele maken nagekeken. Heb andere opties aan en uitgezet. Allemaal zonder succes. Ook weet ik zeker dat ik geen typefouten heb gemaakt. Gekeken naar SSL etc. Volgens mij heb ik echt alles geprobeerd.

Hoewel Thunderbird een hele goede mailclient is heb ik niet z' on zin om straks perse daarvan gebruik te moeten maken omdat mijn gebruikelijke clients niet werken in Vista.

Een trial van Office 2007 heb ik nog niet geprobeerd. ik verwacht dat ditzelfde oplevert met Outlook 2007.

Omdat het om werkmail gaat gebruik ik het liefst Outlook 2003 of 2007.

Heeft iemand een idee hoe dit probleem verholpen kan worden?

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Hmm ik doe hetzelfde vanuit Spanje.

In outlook geef ik aan bij outgoing mailserver "My outgoing server requires authentication" en "Use same settings as my incoming mail server".

Dit levert geen problemen op. Maar dat hangt natuurlijk ook van de smtp server af. Geen idee welke wij hebben staan. Geen exchange iig.

outlook 2k7 en XP trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door megamuch op 05-12-2006 17:25 ]

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik kan de Office 2007 trial eens proberen te downloaden. Wil toch wel eens zien wat erin zit. Misschien heb ik geluk en werkt het. :)

Verwijderd

Topicstarter
Outlook 2007 zelfde verhaal dus. Lekker dus. Wil ik naar Vista straks dan moet ik Thunderbird gaan gebruiken?