File recovery na formateren en nieuwe install?

Pagina: 1
Acties:

• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2025
Ongeveer 1,5 maand geleden heb ik mijn pc geformateerd en een nieuwe install gemaakt.
Hier heb ik gewoon mee gewerkt tot ik er zojuist achter kwam dat ik wat belangrijke bestanden ben vergeten te backuppen.
Is het mogelijk om deze bestanden terug te halen en zoja hoe doe ik dat?
Alvast bedankt.

• Maarten Kroon
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik had trouwns al wat recorvery programma's geprobeerd, maar als ik dan scan zie ik alleen bestanden die nu op me HDD staan en niet me oude bestanden.

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:07
1,5 maand geleden geef ik je weinig kans. Tijdens een nieuwe installatie zijn de oude bestanden nog wel aanwezig, echter worden deze overschreven zodra je iets download of installeert. Dat er naar 1,5 maand gebruik nog een goed bestand aanwezig is geef ik weinig kans.

Daarnaast, niet dubbelposten maar bericht bewerken ;).

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De gebieden op de harde schijf zijn in die 1,5 maand vast wel meer dan 1x overschreven, ik denk dan ook niet dat je met normale file recovery tools de bestanden nog terug kan halen. Als ze echt heel belangrijk voor je zijn zal je contact op moeten nemen met een professioneel data recovery bedrijf, maar reken wel op forse prijzen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-07 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

eigen huis en pc manier, nee
professionele manier, meschien? We hebben het hier over 1,5 maan. De data op de sectors die jou files gebruikte kan wel een paar keer aangepast zijn, plus de hoge kosten :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door ThaHandy op 05-12-2006 16:55 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Er van uitgaande dat je al een boel aan data hebt verstouwd sinds de dag dat je je schijf hebt geformatteerd en een verse installatie van Windows hebt gedaan is het onwaarschijnlijk tot zeer onwaarschijnlijk dat je juist die bestanden die je terug wilde hebben nog terug kunt vinden.

Het terughalen van bestanden kan alleen met, zoals je zelf ook al inzag, recoveryprogsels, maar daar komt mijn vorige opmerking weer van pas: alleen als de data fysiek nog op de schijf staat, en er niets overheen is geplakt.

NB: dit natuurlijk alleen als je niet een professioneel datarecoverybedrijf in wil schakelen, maar deze optie laten we vanwege het kostenplaatje maar even buiten beschouwing.

Ha! Spuit 27 8)7 _/-\o_ :+

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1