Toon posts:

CSS in Outlook 2003 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil in mijn email een achtergrond gebruiken deze moet linksboven in de hoek uitgelijnd zijn en hij mag niet herhalen.
ik doe dit met de volgende code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<html>
<head>
<title>test</title>
<style type="text/css">
<!--
body{ 
   margin-left: 50px; 
   margin-top: 100px;
   background-color: #FFFFFF;
   background-repeat: no-repeat;
   background-image: url(url/plaatje.jpg);
   background-attachment:fixed;

} 
-->

</style>
</head>
<body>
</body>
</html>

Mijn probleem is nu dat het achtergrondplaatje wel herhaald dit gebeurd alleen in outlook 2003 want ik heb het ook in outlook 2000 getest waar het probleem zich niet voordoet.

met vriendelijke groet Roy

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Je kunt voor e-mail beter zo min mogelijk CSS gebruiken en het al helemaal niet in je HEAD element zetten, aangezien deze door veel webmail applicaties gestript wordt.

Ik kan je de volgende guide aanbevelen: Designing, Coding & Delivering HTML Email. Staan zeer handige tips in om te zorgen dat je HTML e-mail goed aankomt!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 21:57
Op tech-archive.net wordt dezelfde vraag gesteld. Het droge antwoord van een MVP luidt: "Insert it in a table". De meeste html-nieuwsbrieven die ik heb geanalyseerd, zijn gewoon op de ouderwetse manier opgemaakt, namelijk met tabellen. Kortom, zoals King_Louie als schreef: mijd stylesheets in e-mail, in ieder geval in je header.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
En dat droge antwoord is imo wel het beste: voor outlook gewoon gaan wat werkt en dus tabellen gebruiken wanneer de 'nette' oplossing niet functioneerd, en dat doet het vaak ook niet ;)

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 18:59
Het gaat ook om Outlook 2003! We zijn ondertussen al bijna in 2007... Al vraag ik me af wat Outlook 2007 ondersteund :|
Het blijft maf dat je qua e-mail nog in het stenen tijdperk zit. Je zou toch denken dat Outlook gewoon 1 op 1 de engine van IE gebruikt, en Thunderbird die van Firefox (om even de 'bekendste recente' emailclients te noemen).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Savantas schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:19:
Het gaat ook om Outlook 2003! We zijn ondertussen al bijna in 2007... Al vraag ik me af wat Outlook 2007 ondersteund :|
Het blijft maf dat je qua e-mail nog in het stenen tijdperk zit. Je zou toch denken dat Outlook gewoon 1 op 1 de engine van IE gebruikt, en Thunderbird die van Firefox (om even de 'bekendste recente' emailclients te noemen).
En dan is er Apple Mail, Gmail, Hotmail, etc, etc.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb een tijdje geleden de zelfde vraag gesteld, daar kwam toen geen antwoord op.. Opzich ik het werken met tabellen geen ramp, alleen... ik heb gemerkt dat het met tabellen vaak mis gaat om 't moment dat zo'n email beantwoord wordt; het antwoord komt dan boven de tabel. Iemand hier een oplossing voor?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt mensen de links die gepost zijn hebben mij wel geholpen
toch heb ik gebruik gemaakt van een work around, namelijk het vergroten van het achtergrond plaatje.
Deze is nu zo groot dat hij niet meer automatisch herhaald.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Geen CSS in emails

Basic tekst, gelijk email was bedacht. Niet om allerhande hoogstaande pagina's te verzenden. Daarvoor is er een browser

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Snakiej schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:43:
Geen CSS in emails

Basic tekst, gelijk email was bedacht. Niet om allerhande hoogstaande pagina's te verzenden. Daarvoor is er een browser
Totdat je een opdrachtgever hebt die een 'hoogstaande pagina' wil verzenden.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• thalyric
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

thalyric

God

TeeDee schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:45:
[...]

Totdat je een opdrachtgever hebt die een 'hoogstaande pagina' wil verzenden.
lol indeed ... maar toch ... ik raad ook iedereen altijd aan om gewoon dan tabellen te doen en zo min mogelijk css erbij halen (dan maar weer transparante pixels). ... zucht ... die "goeie" oude tijd ;-)

Verwijderd

Hier wat aardige tips voor opmaak in je e-mail:

http://www.sitepoint.com/article/code-html-email-newsletters
Pagina: 1