Toon posts:

KPN Experia Box bellen kan alleen ontvangen!

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Van KPN hebben ik zojuist een KPN Experia Box ontvangen voor InternetPlusBellen.
Volgens bijgeleeverde brochure heb ik alles aangesloten.
Namelijk van NT1 kastje naar Experia Box en daarna naar de ISDN webvox.

Hiermee kan ik alleen gesprekken ontvangen maar kan zelf niet naar iemand bellen.
Toen heb ik heb ik maar de helpdesk van kpn gebeld en die heeft mij verteld dat ik de binnenkomende kabel moet aansluiten met 2 draadjes en niet met 4 draadjes zoals het nu is.
Maar het staat niet in de brochure hoe ik dat kan uitvoeren!
Weet nl. ook niet welke 2 draden ik moet gebruiken en knippen?

Iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Of ligt het gewoon aan de connectie van kpn?

• sjaaknsaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-07-2025
1: Gebruik de bijgeleverde kabels van het installatiepakket, die hebben 2 draden
2: De webvox moet na de NT1 worden aangesloten, en van daaruit weer naar de 'line' op je EB
edit: voor de duidelijkheid dus: ISRA -> Splitter -> NT1 -> Webvox -> Experia

[ Voor 18% gewijzigd door sjaaknsaak op 05-12-2006 16:22 ]

• hoegee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12-2018
middelste twee draadje's.

Verwijderd

Topicstarter
sjaaknsaak schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:20:
1: Gebruik de bijgeleverde kabels van het installatiepakket, die hebben 2 draden
2: De webvox moet na de NT1 worden aangesloten, en van daaruit weer naar de 'line' op je EB
edit: voor de duidelijkheid dus: ISRA -> Splitter -> NT1 -> Webvox -> Experia
Bedankt voor je snelle reactie :)
Ja maar de binnenkomende kabel van kpn is geknipt met 4 draden!
Hieruit komt ook een goed signaal want internet doet wel en qua bellen kan je alleen ontvangen maar dus niet iemand opbellen.
En heb hem zo aangesloten zoals je bij punt 2 aangeeft!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 16:24 ]

• sjaaknsaak
Je binnenkomende telefoon gaat nog steeds over ISDN, vandaar dat deze dus nog werkt. Heb je al 1369 gebeld? Of lukt dat ook niet.. Probeer anders de search want er lopen al plenty threads over IPB op GoT..

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 09:22

Foamy

Fulltime prutser

hmz, misschien beetje overbodige vraag; heb je het activatienummer al gebeld?? Wil zo nu en dan ook nog wel eens helpen ;)

blub

Verwijderd

Topicstarter
Welke kleuren zijn dat?
En ik vraag mij af waarom het zoals nu vanuit ISRA met 4 draden in de splitter komt niet gewoon werkt? Want in feite doen deze draden toch eigenlijk niks omdat de kabels van kpn maar 2 draden heeft en dus die extra 2 signalen niet worden doorgegeven...

Verwijderd

Topicstarter
sjaaknsaak schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:25:
Je binnenkomende telefoon gaat nog steeds over ISDN, vandaar dat deze dus nog werkt. Heb je al 1369 gebeld? Of lukt dat ook niet.. Probeer anders de search want er lopen al plenty threads over IPB op GoT..
hmz, misschien beetje overbodige vraag; heb je het activatienummer al gebeld?? Wil zo nu en dan ook nog wel eens helpen
Ik heb het activatie nr. nog niet gebeld. Weet ook niet of dit wel kan omdat ik voor de rest ook geen ander nummer kan bellen. Tevens vertelde mij de helpdesk van kpn mij dat het waarschijnlijk aan de aansluiting van de ISRA naar de splitter. Dit moest volgens hem nl. met 2 draden worden aagesloten i.p.v. 4 draden.....

• sjaaknsaak
Je internet werkt, je zou dus ook VoIP moeten hebben. Check of het lampje brandt (al dan niet als je de hoorn opneemt). Probeer iig eerst eens 1369 te bellen, aangezien je voor die tijd niet kan bellen over VoIP. Anders weet ik het ook niet, KPN is zelf verantwoordelijk voor het ISRA punt, dus als zij van mening zijn dat er maar 2 draden moeten lopen dan moeten ze maar een monteur sturen.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:16

Jimbolino

troep.com

voor adsl:
ISRA -> Splitter -> Experia(adsl)

voor inkomende oproepen
ISRA -> Splitter -> NT1 -> Webvox -> Experia(lijn) -> Telefoon

na 2 weken (als je lijn geporteerd wordt) kun je de splitter, NT1 en webfox er tussen uit halen en de Experia direct op ISRA aansluiten...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Pagina: 1