Soort van vpn met Campusnet van UTwente

Pagina: 1
Acties:
  • 2.448 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:00
Ik studeer al enige tijd op de Twentse Universiteit en woon in Enschede. We hebben hier ADSL van de UT, iets van 8mbit ofzo. http://dance.student.utwente.nl is 1 van de sites waar je mee kan zoeken naar files op de campus.
Stel ik zoek een aflevering van friends, ik zoek op die site en krijg een 100tal resultaten. Bij een kleine helft hiervan kan ik ook daadwerkelijk downloaden. Bij de andere helft krijg ik een foutmelding dat ik geen toegang heb ofzo. Als je echter op de campus woont dan heb je hier totaal geen last van!

het is dus een optie om af en toe even bij iemand op de campus langs te gaan om wat files over te zetten, maar dat is niet altijd even gaaf. Ik ben nu een beetje opzoek naar een oplossing hiervoor.
Is het bijvoorbeeld mogelijk om een vpn verbinding te maken naar iemand op de campus en via die verbinding wel toegang te krijgen tot die computers die me anders blokken?
Als je snapt wat ik bedoel..

Ik wil dus een verbinding maken die me dezelfde rechten etc geeft als iemand die op de campus woont. Het voordeel nu is al dat ik in Enschede woon en dus al een ip heb in de 130.89.xx.xx heb.
Iemand met ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 17-08 21:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom werkt het op de campus dan wel? Want je zegt dat je al een dergelijk IP hebt, dus daar zou de fout niet liggen, imho.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Ja dat kan, kijk op www.snt.utwente.nl en dan bij handleidingen, daar staat uitgelegd hoe je een VPN verbinding kan maken :)

[ Voor 18% gewijzigd door The_MAN op 05-12-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
mm ik denk dat het komt omdat de lui op de campus een ip hebben in de 130.89.221 - 130.89.234 range, en ik in de 130.89.237 dus misschien zou het werken als ik een vpn verbinding kan fixen dat ervoor zorgt dat ik een ip binnen de 130.89.221 - 130.89.234 range krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
iedereen op de ut krijgt standaard een VPN verbinding naar het hele campus netwerk(voor als je thuis zit bijv)

heb er via via ook 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaaknsaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-07 11:13
Probeer anders Hamachi eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Volgens mij kan ik geen vpn verbinding maken met de ut, als ik er 1 opzet via de handleiding op http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/index.php zegt hij dat mn wachtwoord/username niet goed is (fout 691)
...so ik denk niet dat dat het gaat worden...
nvm, moest ergens synchroniseren oid.. werkt nu wel, ff kijken of het doet wat ik wil

Dude, het werkt! _/-\o_
Ik heb nu een vpn2 verbinding opgezet en ik schijnt nu dezelfde rechten te hebben als gasten op de campus, ik kan nu in iedergeval ergens bij waar ik vanmorgen nog niet bij kon :)

mm, het werkt al beter maar nog lang niet perfect. Ik kan al bij een aantal dingen waar ik zonder vpn niet bij kan, maar er zijn er nog steeds een boel waar het dus idd niet werkt...

[ Voor 50% gewijzigd door Opperhoof op 05-12-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Nope, dat heb je nog steeds niet :) VPN is een speciale range, en sommige mensen blocken dat actief in hun firewall. Voor de rest kan ik je als newsserver ook borft.student.utwente.nl aanraden, en dan de speciale borft. groepen. Succes.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-08 20:48

Sosabowski

nerd

Opperhoof schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:33:
Ik heb nu een vpn2 verbinding opgezet en ik schijnt nu dezelfde rechten te hebben als gasten op de campus, ik kan nu in iedergeval ergens bij waar ik vanmorgen nog niet bij kon :)
Helaas, veel computers op CampusNet blokkeren vpn, om duidelijker redenen. ADSL wordt veel minder geblokeerd. Jij heb geen VPN verbinding nodig maar een andere zoek machine. Dance is redelijk gaar wat resultaten betreft. Swing of InfoFind geven veel betere resultaten.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Nouja deels is dat zo ja. Als ik dus zoek naar een bestand krijg je een boel hits. Neem nu bijv wasbever, die gast heeft veel dingen die ik ook wel even zou willen zien. Echter wordt mijn verbinding door hem geblokkeerd. Als ik een vpn verbinding aanzet dat zijn er een boel van die lui waar ik ineens wel bij kan komen, maar nog steeds blijven er waar ik niet bij kom. Woon je dus op de campus dan kun je overal bij.. en dat wil ik ook zo graag....
Volgens mij moet je dan een ip krijgen binnen die bepaalde range, mn gewone adsl zit er net boven met 237 en mn vpn zit er net onder met 181....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-08 20:48

Sosabowski

nerd

Opperhoof schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:32:
... maar nog steeds blijven er waar ik niet bij kom. Woon je dus op de campus dan kun je overal bij.. en dat wil ik ook zo graag....
Dan moet je op de campus gaan wonen.
Volgens mij moet je dan een ip krijgen binnen die bepaalde range, mn gewone adsl zit er net boven met 237 en mn vpn zit er net onder met 181....
Op de pagina van de SNT staan de ranges, zoals je kan zien hebben, ADSL, kabel, vpn, campusnet allemaal hun eigen range. Het kan zijn dat sommigen wel ASL-ers blokkeerd maar geen vpn, lijkt me erg onwaarschijnlijk, eerder andersom.

Hou je er rekening mee dat danc, swing etc. momentopnames zijn?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Pagina: 1