Proces translate

Pagina: 1
Acties:

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Bij de activiteitenweergave staat het proces "translate". Ik vroeg me af wat dit proces doet. Het start tegelijkertijd op met Safari heb ik gemerkt, en het is een PowerPC proces, terwijl ik een Intel machine heb. Ik heb het vermoeden dat het met Growl! te maken heeft. Klopt dat?

Ik gebruik:
Mac OS 10.4.8
Safari 2.0.4

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:11
Hier (op een MB) is het proces ook aanwezig. Heb ook growl geinstalleerd. Maar ik vermoed dat het iets met de vertaal/woordenboek service te maken heeft. Wel vreemd dat het niet universal is als het deel uitmaakt van OS X.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Hier een MBP, Safari gebruik maar geen Growl en zie alleen een proces wat translated heeft en het is een intel applicatie. Dus lijkt me een Growl functie te zijn

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik gebruik ook Growl, op een Powerbook G4, dus welliswaar PowerPC. Maar ik heb gewoon netje een GrowlHelperApp er tussen staan. Bij mij komt het woord translate of translated totaal niet voor. Misschien heeft het iets te maken met een widget? Die staan bij mij uit namelijk.

kleurbleur.nl

• Blaffeh
Ik heb even ge-reboot en Safari en Mail weer gestart. Ook dashboard weer tevoorschijn getoverd, maar geen proces translate. Pas toen ik Adium messenger opstartte kwam translate weer tevoorschijn.

Ik gebruik Adium 0.89.1.

Wel raar als het hoort bij Adium of Growl!, ze claimen beiden in Universal Binary geschreven te zijn.

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 12:23
Het proces "translated" is eigenlijk Rosetta. Het zorgt dus ervoor dat PPC applicaties draaien op je Intel Mac. Ik heb gemerkt dat vanaf het moment dat je een PPC applicatie start dit proces blijft draaien op de achtergrond tot je weer opnieuw opstart (of het handmatig afsluit).

Om je "probleem" (het is niet erg als dit op de achtergrond draait, zolang je geen PPC applicatie hebt draaien wordt het toch niet echt gebruikt) op te lossen moet je dus zoeken welke PPC applicatie je nog gebruikt. Ikzelf heb ook Adium en Growl in gebruik maar geen van beide is PPC en "translated" wordt dus niet gestart.

• Blaffeh
Dat is dus het rare, zodra Growl wordt aangeroepen wordt translate gestart. Growl is toch in UB? Bij mij heet het translate, dus zonder d op het eind.

edit:

Ik heb Growl verwijderd, en translate verschijnt niet meer. Growl it is! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Blaffeh op 06-12-2006 09:49 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:11
Growl is nog niet 100% Universal volgens iemand op het Growl forum (waar op het Growl forum weet ik niet meer).
Pagina: 1