Toon posts:

Voeding voor ASUS Crosshair moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik loop tegen het vervelende probleem aan dat ik mijn voeding niet op het moederbord kan aansluiten. De 24-pin en 8-pin stekkers passen simpelweg niet.

Zijn er vershillende voedingen voor moederborden?
zo ja welke kan ik dan het beste aanschaffen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Meer info over desbetreffende hardware? Eventueel pics waarop we kunnen zien hoe je wil aansluiten en waarop het probleem zichtbaar is?

Verwijderd

Mobo en voeding vermelden lijkt me handig, wat heb je zelf al geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een "ASUS Crosshair" moederbord en een voeding "Enlight model: GPS400AB C" (goedkoop)

Ik weet niet hoe ik mijn probleem beter kan beschrijven dan dat ik de (zoals in mijn handlijding beschreven) "24-pin EATXPWR en de 8-pin EATX12V" niet aangesloten krijg

Ik was in de veronderstelling dat in principe alle voedingen qua connectors universeel waren.
maar blijkbaar niet?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als t een goedkope voeding is zou ik voor een Enermax of OCZ of Tagan gaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:52:
Ik weet niet hoe ik mijn probleem beter kan beschrijven dan dat ik de (zoals in mijn handlijding beschreven) "24-pin EATXPWR en de 8-pin EATX12V" niet aangesloten krijg
Die zouden inderdaad universeel moeten zijn. Daarom dat ook wij niet kunnen inbeelden wat de reden is dat het bij jou niet past. Pics kunnen misschien helderheid brengen.
Als beide connectoren niet passen is het enige waar ik kan opkomen, dat je een 4pins gedeelte van de 24pins connector en een 4pins gedeelte van de 8pins connector hebt omgewisseld per vergissing. Probeer je verder de connectoren niet verkeerd in te pluggen (zijn gepolariseerd)?
Afbeeldingslocatie: http://www.pc-optimise.info/hardware/astuces/ConnecteurATX24.png
Afbeeldingslocatie: http://www.maxpoint.com/home/products/pow_supp/spec_pg/noistakerax2/image/8pins.jpg
Zoals je ook op deze 2 foto's kan zien zijn sommige pinnen vierkantig uitgevoerd en sommige afgerond. Je kan aldus ook controleren of dit bij alle pins van de moederbord connector overeenkomt met alle pins van de voedingsconnector.
Pagina: 1