[XP] Windows hangt bij startup*

Pagina: 1
Acties:

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:36
Hallo,

Gisterenmiddag nadat mijn PC was vastgelopen, besloot ik te rebooten. Na het laadscherm blijft windows opeens hangen in het blauwe scherm met 'windows is starting up' voordat ik de gebruikersaccounts kan zien. Aangezien ik deze pc net met nieuwe onderdelen heb samengesteld was ik bang dat het wellicht de harddisk was of iets dergelijks. Ik heb de HD (WD Caviar SE16 Sata) meegenomen naar een vriend, waar niets mis bleek te zijn, windows startte zelfs gewoon op. Dit leek mij een bevestiging dat het probleem bij de hardware ligt? Ik sta op het punt om een nieuwe windows installatie te beginnen (nadat ik repair heb geprobeerd). Hopelijk lost dit het probleem op, ik vroeg me echter af of iemand dit als een bekend (hardware) probleem herkent.

Bij voorbaat dank,
Paul Wijnen

MSI K9N SLI Platinum
AMD 64 3800+ (single core)
Kingston 1024MB
WD Caviar SE16 Sata 250g
Cooler Master Real Power 550W

*edit* vergeten.. het betreft Windows XP Pro Corp. SP2 (Eng.)

[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 05-12-2006 15:07 ]

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Kijk eens of je in de veilige modus komt en bekijk eens de logfiles. Misschien staat daar iets vermeld.
Test ook eens het geheugen met www.memtest86.com/..

Ik heb dit zo eens opgelost... eenvoudig omwisselen van de geheugenstrip(s) naar een ander bankje kan ook wel eens helpen...

s6

[ Voor 5% gewijzigd door brianb op 05-12-2006 15:10 ]

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:36
Safe Mode en last known config doen ook allebei niets. Geheugen testen wordt lastig denk ik aangezien ik windows niet inkom. Ik zal wel even proberen strips te wisselen.
Bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat, verder crasht je Windows niet echt maar hangt hij meer volgens mij? :)