Toon posts:

welke soundcard voor de Z5500 (zonder plopjes)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

ik heb dus een z-5500 speaker set. Nu ik heb nog steeds sound on board. Ik zou graag een soundcard kopen die bij deze speakers "past". De speakers zelf hebben Dolby Digital Pro Logic 2 en DTS ik veronderstel dat deze dus in men speakerset zelf zitten ingebouwd. Heb ik dan ook een soundcard nodig die deze ondersteunen? Of is dit niet perse nodig? En wat is het beste van de 2? DTS of DolbyDigital ProLogic 2? Ik kijk vooral veel films en beluister muziek af en toe eens gamen.

Groeten Sep :)

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
En model uit de Creative X-Fi serie zal zeker voldoen aan je eisen. Ik raad de XtremeMusic aan.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Elke geluidskaart met een digitale uitgang voldoet in principe gewoon voor DTS en Dolby digital doorgifte bij films. (simpele terratec of SB live / audigy dus). Voor spelletjes is de ene geluidskaart geavanceerder dan de andere. SB audigy is wel een beetje de meest verkochte.

Elke kaart voldoet in elk geval gewoon.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Hoi alvast bedankt!!

Nu die audigy als ik daar bij de spec ga kijken heeft die geen dts or pro logic2 dus dat maakt dan niet uit. Ik zal dan nog evengoed films in dts 5.1 kunnen afspelen?

Groeten Sep

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

wat met de audigy 2 zs kaart? is die goed?? niet goed?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

voodooless

Sound is no voodoo!

Films kun je vrijwel met iedere geluidskaart prima afspelen via SPDIF. Het is in dat geval niet meer dan een doorgeefluik voor de data die op DVD staat.

Games is een ander verhaal. Wil je daar 5.1 geluid via SPDIF dan zul je een kaartje met ingebouwde Dolby encoder moeten kopen. Die zijn er echter niet zoveel.

Andere mogelijkheid is om gewoon de set analoog aan te sluiten natuurlijk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

voodooless schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:40:
Films kun je vrijwel met iedere geluidskaart prima afspelen via SPDIF. Het is in dat geval niet meer dan een doorgeefluik voor de data die op DVD staat.

Games is een ander verhaal. Wil je daar 5.1 geluid via SPDIF dan zul je een kaartje met ingebouwde Dolby encoder moeten kopen. Die zijn er echter niet zoveel.

Andere mogelijkheid is om gewoon de set analoog aan te sluiten natuurlijk.
Volgens mij zou je ook voor films de SPDIF aansluiting kunnen gebruiken terwijl je voor Games de analoge uitgangen doorlust met je speaker set. Ik vermoedd dat je dit gewoon in de software kunt aangeven wanneer het via de SPDIF uitgang moet en wanneer via de analoge uitgangen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:53:
Hoi,

wat met de audigy 2 zs kaart? is die goed?? niet goed?
Zoek even op die kaart, daar is al echt HEEL veel over geschreven, zowel op dit forum als recenties als gebruikerservaringen (zie tweakers.net/pricewatch).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1