Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zoem in audio-out (versterkt) met laptop alleen op lichtnet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Heb mijn laptops audio-out (mini-jack) aangesloten aan een goedkoop versterkertje (tulp).
Maar als ik de laptop op het lichtnet aansluit dan komt er een zoem doorheen.

Lijkt dat alles hier niet geaard is, en ik kan er ook niet omheen om de stereo en laptop op dezelfde lichtnet aansluiting moet prikken. Weet niet of dit relevant is.

Ik kan hier wel alles krijgen hoor.. maar ik weet niet wat om dit te verhelpen.

Groeten uit Peru

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 14:49 ]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Wat voor versterker, wat voor laptop? Ik had hetzelfde probleem met mijn Acer TravelMate 4001. Deze hing aan een Behringer MX1602 mengpaneel, en deze hangt weer aan een Proton AP-2000MKII voorversterker. De zoem was weg toen ik de laptop in een ander stopcontact prikte (maar niet op dezelfde verdeeldoos!)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:45
Als je dit probleem goed wil verhelpen moet je er een line-transformer tussen gooien!

Deze lift de ground van je audiosignaal

ze zijn te vinden onder verschillende namen:

line transfomers
audio ground loop isolation transformer
isolation transformer

ik zal donderdag even een fotootje plaatsen van t type wat ik meestal gebruik (weet zo even niet het typenummer.

[ Voor 46% gewijzigd door Wolf87 op 05-12-2006 15:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed verhelpen met degelijk materiaal... nee.. ik wil het alleen verhelpen als het goedkoop kan, anders trek ik er wel regelmatig de AC kabel uit de laptop.

Mijn stereo-toren is van het type "VET MAN!"... spiegelfrontje ...plastic-koelribben _/-\o_

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:55

bonzz.netninja

Niente baffi

draadje naar behuizing van je versterker leggen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Ik weet dat het niet hoort, maar als je laptop aangesloten is met een geaard snoer op het stopcontact, probeer dan eens een ongeaarde contactdoos ertussen te hangen. Soms is het gewoon een stevige aardlus.

Een bekende van me is zo van de herrie afgekomen. Wat wel een groot nadeel is dat je nu echt niet meer de geluidskabel zomaar uit je laptop moet trekken, aangezien je dan een gigantische tik krijgt uit de luidsprekers vanwege het potentiaalverschil tussen de laptop en versterker (die op dat moment terug komt).

If it ain't broke, fix it till it is...

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 15:26:
Goed verhelpen met degelijk materiaal... nee.. ik wil het alleen verhelpen als het goedkoop kan, anders trek ik er wel regelmatig de AC kabel uit de laptop.

Mijn stereo-toren is van het type "VET MAN!"... spiegelfrontje ...plastic-koelribben _/-\o_
Type stereotoren doet er blijkbaar niet toe... Mijne is van het type "WOW!" glazen front met grote VU's erachter, dubbele trafo's en huge heatsink en een gewicht waar de plank van doorzakt.

Zoek gewoon een tweede verdeeldoos en prik die in een ander stopcontact. Probleem is dan waarschijnlijk verholpen.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dit ding heb je nodig: http://www.conrad.nl/goto/?product=379234
16 euro :)

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:45
Hmm, geloof niet dat hij van plan is om dat te kopen ;) gaf dat eerder ook al aan, maar daar stond hij niet zo goed tegenover.

Maar ik zeg nog steeds dit is de beste oplossing voor het probleem

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

Mijn lapdoos heeft er ook last van,zelfs met een externe geluidskaart (wel stuk minder).
Vaak is het de fan en/of de hoogspanningstrafo voor je backlight van het TFT scherm.Bij mij helpt het door simpelweg m'nm scherm dicht te klappen,en (heb centrino) een tandje lager te laten draaien,dat ook de fan minimaal aanslaat.
En laptop is ongeaard,omdat de behuizing van palstic is.
Massa draadje heb ik geprobeerd,maar hielp niet echt veel.En tot op heden te lui geweest om een ground issolator in elkaar te zetten.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
Hetzelfde probleem als jij had ik de afgelopen carnaval, ground isolator ertussen en het geheel werkt perfect!

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:19
had dit ook met een pioneer versterker en een laptop en ik heb gewoon de behuizing van de versterker geaard en het gezoem was al een stuk verminderd
Pagina: 1