Sony KDL-32V2000 op een Asus 7800GTX

Pagina: 1
Acties:

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu heb ik naar aanleiding van het Sony Bravia Topic nog steeds een vraag over het aansluiten van deze televisie op mijn videokaart.

De videokaart heeft 2 DVI uitgangen en 1 Video Out. Voor deze Video Out poort heeft asus ook een soort van MultiMedia kabel/kastje erbij geleverd. Hierop staat ook HDTV etc.

Nu heb ik mij laten vertellen dat ik sowieso niet moet beginnen aan een DVI -> HDMI kabel.
Dan blijven volgens mij nog een aantal opties over, namelijk:

1. Gewoon VGA naar VGA. (Dan moet ik ook een DVI -> VGA adapter ertussen gooien).
2. Met dat MultiMedia ding van Asus en dan met zo een gele Tulp naar de TV.
3. Met dat MultiMedia ding van Asus en dan met svhs kabel naar de TV.
4. Met dat MultiMedia ding van Asus en dan met die HDTV aansluiting (weet niet hoe dat werkt).

De kabel wordt 3 of 5 meter lang.

[ Voor 13% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 01:09 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die onderste foto is gewoon RGB-tulpstekkers naar je TV. Geeft, naar mijn mening, de beste beeldkwaliteit. Je kan ook proberen of je met DVI je 7800GTX kan aansluiten op je TV.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Executor16
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:07:
Die onderste foto is gewoon RGB-tulpstekkers naar je TV. Geeft, naar mijn mening, de beste beeldkwaliteit. Je kan ook proberen of je met DVI je 7800GTX kan aansluiten op je TV.
De Sony KDL-32V2000 heeft geen DVI aansluiting, wel een VGA.

• MAX3400

MAX3400

Executor16 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:11:
[...]

De Sony KDL-32V2000 heeft geen DVI aansluiting, wel een VGA.
Dan zou ik het proberen met de RGB-stekkers. Je hoeft daar initieel geen dure kabels voor te kopen; sluit desnoods het beeld even aan met goedkopere/kortere audio-tulpjes, als je daar een paar setjes van hebt liggen.

Verwijderd

Ik zou zelf voor de VGA oplossing gaan, is het simpelst en dan heb je zeker weten 1:1 pixelmapping.
Zie ook hier onder het kopje 'PC Input'.
Maar je hebt in ieder geval genoeg keuze aan aansluitingen dus over het aansluiten van je PC zou ik me geen zorgen maken ;)

• Executor16
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 13:24:
Ik zou zelf voor de VGA oplossing gaan, is het simpelst en dan heb je zeker weten 1:1 pixelmapping.
Zie ook hier onder het kopje 'PC Input'.
Maar je hebt in ieder geval genoeg keuze aan aansluitingen dus over het aansluiten van je PC zou ik me geen zorgen maken ;)
Is dan voor een vga kabel van 3 of 5 meter wel een kwalitatief goede kabel nodig zoals profigold of oehlbach, of is dat onzinnig?

Met de RGB stekkers ga ik het sowieso ook proberen, die heb ik namelijk nog wel liggen.

• MAX3400

MAX3400

Executor16 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:53:
[...]

Is dan voor een vga kabel van 3 of 5 meter wel een kwalitatief goede kabel nodig zoals profigold of oehlbach, of is dat onzinnig?

Met de RGB stekkers ga ik het sowieso ook proberen, die heb ik namelijk nog wel liggen.
Hint; in een aantal gevallen stekkers aansluiten als PC uitstaat en daarna opnieuw opstarten. Dit omdat de detectie van de aansluiting niet altijd goedgaat bij die GTX'en... O-)

• Executor16
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:54:
[...]

Hint; in een aantal gevallen stekkers aansluiten als PC uitstaat en daarna opnieuw opstarten. Dit omdat de detectie van de aansluiting niet altijd goedgaat bij die GTX'en... O-)
Ja dat klopt idd.

[ Voor 30% gewijzigd door Executor16 op 20-12-2013 01:10 ]

Pagina: 1