[Soulseek] verbinding raakt constant kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-03 10:21
Sinds ik verhuisd ben en een andere internetprovider (plus ander router) heb gekregen, doet het p2p-programma Soulseek hier erg lastig. Ik heb nu een DirectADSL-abonnement van KPN (1,5 down / 0,25 up) met daarbij een SpeedTouch 546. Ik heb in de router correct mijn poorten gemapt (intern 10.0.0.7 (mijn XP SP2-pc met een vast ip-adres en toestemming in de firewall voor Soulseek om verbinding te maken) is bedoeld voor verkeer over poort 2234, wat in Soulseek ook gedefinieerd staat als listening port), bij opstarten vindt Soulseek ook wel buddys en groups, maar meestal disconnect hij zichzelf na ongeveer een minuut. De test van Soulseek zegt dat alles gewoon goed ingesteld staat (IP: 86.80.162.193 Port: 2234/tcp open. Your router and Soulseek client is configured correctly.).

Ik heb al andere poorten geprobeerd (5534 en 25048) en upnp aan- en uitgezet, maar het blijft verkeerd gaan. Ik heb ook de handleiding op Portforward.com rechtschapen gevolgd, maar het maakt allemaal niets uit. Ik zou dus graag te weten komen wat ik nog kan doen om mijn favoriete p2p-software goed aan de praat te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Inge Janse op 05-12-2006 11:52 ]

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-03 10:21
Helemaal vlekkeloos werkt het nog niet, maar een schone installatie (inclusief verwijdering van alle registersleutels, de installatiefolder en alle andere verwijzingen) en een uitgeschakelde uPnP doen kleine wonderen. De verbinding valt nog steeds soms weg, maar al stukken minder vaak dan voorheen.

Opmerkelijk detail is dat het aantal verbroken verbindingen afnam toen ik het aantal toegestane downloads voor mij verhoogde. Het lijkt er - hoe onrealistisch dan ook - op dat Soulseek in mijn configuratie verbindingsproblemen krijgt als er meer downloads actief zijn (dus zowel downloaden als in de que staan) dan dat er toegestaan worden in de configuratie. Mogelijk heeft iemand ooit iets aan deze informatie. Als alles goed werkt, dan moet je vooral deze informatie subiet terzijde schuiven.

ingejanse.nl: dingen die ik doe