proc+mobo+Video over 2 maand

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 10:16
Hoi allemaal,

Ik probeer in de nabije toekomst een nieuw systeempje samen te stellen om mijn pctje een flinke boost te geven zodat ik weer een tijdje verder kan.

Op dit moment heb ik:
AMD64 3400+
ASUS K8V
Gforce 6600

Vooral met gamen, is dit dikke mik.
Ik wil de pc gaan gebruiken voor voornamelijk Photoshop en gamen en uiteraard internet e.d.
Nu ben ik op zich een flinke voorstander van AMD64. Dit ook met het oog op Windows Vista 64bit versie. Ik denk dat ik dan ook flinke performances kan halen juist omdat het 64 bit zal zijn.

Maar ik stuit tegen een paar dingen aan. Op zich wil ik ook wel weer terug naar Intel om de volgende reden: Ik meen dat AMD ATI heeft overgenomen en daarom AMD beter zal samenwerken met ATI. Alleen de moederborden zijn allemaal met Nvidia chipsets.
Intel zou meer samenwerken met Nvidia dus dan is dit een zeer mooie combinatie. Inter proc. + Nvidia chipset mobo en videokaart.
Echter is Intel niet 64bit. Ik wil sowieso naar dualcore. Ik wil maximaal 400 euro uitgeven aan een processor en wel gepaste prijs voor mobo.
En ja, de videokaart... ik wacht dus nog even tot de DX10 videokaarten er zijn. Die 2 die er nu zijn, zijn mij te duur.

Wat zou nu een goede combo zijn en waar kan ik de meeste performances halen? in ieder geval in de combo met Windows Vista (64) en de processor, mobo en videokaart (merk)?

Ik hoop dat we eruit kunnenkomen.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-05 13:51
hmm, core2duo van intel is verschrikkelijk snel...! ik heb zelf altijd amd gehad en nog steeds, maar intel ligt nu heel erg veel voor, vind ik

you had me at EHLO

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:49

Haan

dotnetter

Core 2 Duo ondersteunt ook gewoon 64bit hoor..

Daarbij kloppen je aannames over AMD/Ati vs Intel/nVidia ook niet echt, dus verdiep je nog eens wat beter in de materie zou ik zeggen zodat je over 2 maanden een goede keuze kunt maken :)

offtopic:
het heeft natuurlijk geen zin om nu al iets te kiezen, omdat niemand weet hoe de prijzen over 2 maanden zullen zijn, je kan wel alvast goed vooronderzoek doen

[ Voor 26% gewijzigd door Haan op 05-12-2006 11:50 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:54

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Als je zelf al zegt dat je over 2 mnd wat wil samenstellen en wil wachten op DX10 kaarten zou ik me over een maand of anderhalf gewoon goed informeren over de stand van zaken dan. Ik neem aan dat er tegen die tijd genoeg Vista/DX10 tests te vinden zijn en dat er dan wat meer zekerheid is over de verschillende samenwerkingsverbanden van chipset/mobobakkers en gpu-makers. Het lijkt me vrij onzinnig om nu al op basis van speculaties een sterke voorkeur uit te spreken en die over 2 maanden (als je dan wil gaan aanschaffen) gewoon te volgen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Dit is niet de moeite om naar CSL te moven, we verwachten daar wat meer eigen inbreng voor wanneer je een boodschappenlijstje post. Daarom dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.